تعمیر گیربکس ال نود | مشکلات گیربکس این خودرو | استعلام قیمت

بهترین روش تعمیر گیربکس ال نود

تعمیر گیربکس دستی و اتومات ال نود در رنوساز

فهرست مطالب

همانگونه که می دانید گیربکس بعضی از مدل های ال نود اتوماتیک است و به صورت خودکار عمل می کند. گیربکس برای انتقال قدرت  خودرو طراحی شده است. عملکرد گیربکس ال‌۹۰ با توجه به سرعت خودرو، گشتاور یا تورک موتور و سایر شرایط بر روی خودرو، گیربکس به صورت اتومات دنده‌ها را تغییر می‌دهد.

همچنین به کمک سنسورهای مختلفی که در خودرو نصب شده‌اند، اطلاعات لازم را از عملکرد خودرو جمع‌آوری می‌کند و بر اساس آن، دنده‌های خودرو را به صورت اتومات تغییر می‌دهد. با توجه به عملکرد خودکار گیربکس ال‌ نود اتومات، رانندگی با این نوع گیربکس بسیار راحت می باشد.  به دلیل کاهش مصرف سوخت، می‌تواند کمک بسیاری به صرفه‌جویی در سوخت و کاهش آلودگی‌های محیطی کند. در ادامه از تعمیرگاه تخصصی رنوساز به مهمترین مشکلات در گیربکس ال ۹۰ می پردازیم.

مشکلات رایج در خصوص گیربکس ال ۹۰

همانگونه که پیش تر بیان کردیم، گیربکس ال ۹۰ برای انتقال قدرت موتور به چرخ ها  است. همچنین دارای عمر مفید بالا و عملکرد قابل اطمینان است، اما ممکن است با برخی مشکلات در این خصوص مواجه شوید. دانستن بخشی از این اطلاعات خالی از لطف نیست و شما را مجاب می کند که هر چه سریع تر برای خرابی گیربکس ال ۹۰ خود اقدام کنید.

آیا تا به حال متوجه شده‌اید که در حین رانندگی خودرو تردید کرده یا از رفتن به دنده امتناع می‌کند؟ لحظه‌ای که راننده از حالت پارک به حالت رانندگی گیربکس را تغییر وضعیت می‌دهد، باید گیربکس نسبت به این عمل واکنش نشان دهد. این در حالی است که گیربکس شما در انجام این کار تاخیر دارد و از این رو خودرو با کندی حرکت می کند. در نظر داشته باشید که مشکل کندی تعویض دنده یا جانرفتن آن در برخی موارد برای ال نودهای دنده دستی نیز رخ می‌دهد.

همچنین ممکن است پس از تعویض دنده به صورت ناگهانی خودرو افت قدرت یا افزایش شتاب داشته باشد که همه این موارد نشان‌دهنده خرابی دو نوع گیربکس اتوماتیک یا دنده‌ای این خودرو هستند. در صورت بروز این مشکل، بهتر است که با خودروی خود حرکت نکنید و با کمک جرثقیل، خودرو را به مراکز معتبر مانند رنوساز منتقل کنید.

عدم پاسخگویی گیربکس ال نود

صدای غیر طبیعی در گیربکس ال ۹۰

صدای خرخر گیربکس اتوماتیک و یا حتی تق تق می تواند دلیل خرابی گیربکس باشد.  تمام این صداها می‌توانند از بخش‌های مختلف ماشین باشند، اما مهمترین گزینه در این موقعیت خرابی گیربکس است. گیربکس‌های دستی به طور معمولی دارای صدای بیشتری نسبت به گیربکس‌های اتوماتیک هستند و اگر به تازگی خودروی اتوماتیک خود را با دنده دستی معاوضه کرده‌اید، احتمالا صداهای اضافی مد نظر شما طبیعی هستند. اما در غیر این صورت بهتر است که هرچه سریع‌تر و برای جلوگیری از خرابی‌های بیشتر، خودرو را به تعمیرگاه مجاز رنو منتقل کنید. تا هر چه سریع تر تعمیرکار رنو اقدام به تعمیر گیربکس رنو نماید.

نشتی مایع قرمزرنگ از زیر خودرو

نشتی مایع گیربکس از جمله نشانه‌ها برای اقدام جهت تعمیر گیربکس اتوماتیک ال نود است. در صورتی که شما با نشت مایع قرمزرنگ از زیر خودرو مواجه شده‌اید، حتما باید برای تعمیر گیربکس خود اقدام کنید. لازم به ذکر است که گیربکس‌های اتوماتیک خودرو ال نود دارای حساسیت بیشتری نسبت گیربکس‌های دستی دارند و از این رو حتما باید در صورت مشاهده نشتی روغن، برای تعمیر آن اقدام کنید. در نظر داشته باشید که نشت روغن از گیربکس معمولا به دلیلی آب‌بندی ضعیف یا استهلاک کاسه‌نمدها اتفاق می‌افتد.

توجه داشته باشید که نشتی روغن باعث کاهش راندمان و خرابی گیربکس ال نود می شود. برای پیشگیری از این مشکل، سرویس های دوره ای را هرگز فراموش نکنید. چرا انجام سرویس های دوره ای در تعمیرگاه تخصصی ال نود، به صورت مرتب در زمان مقرر تعویض روغن گیربکس انجام می شود. همچنین این مجموعه با استفاده از محصولات باکیفیت و روغن اورجینال کمپانی رنو، روغن گیربکس خودرو شما را تعویض می کنند. لازم به ذکر است که یکی از مهمترین دلایل سلامت گیربکس ال نود روغن با کیفیت است.

تعمیرگاه تخصصی رنو

علت تقه زدن گیربکس دستی در خودروی ال ۹۰

گیربکس خودرو به گونه‌ای ساخته می‌شود تا حرکتی آرامی و بدون لرزش داشته باشد. حال اگر به هر دلیلی شما تقه یا لرزش را در اتاق خودرو خود احساس کنید، به این معنی است که خودرو شما در بخش گیربکس دچار مشکلاتی شده است. گیربکس‌های دستی معمولا با ایجاد صدای خراش هنگام تعویض دنده و تقه‌زدن پس از فشردن پدال گاز، مشکلات خود را بروز می‌دهند.

البته در نظر داشته باشید که در بسیاری از مواقع این مشکل به دلیل رگلاژ نبودن کلاچ اتفاق می‌افتد و تنها با رگلاژ کردن آن می‌توانید مشکل را حل کنید. گیربکس‌های اتوماتیک کمی نسبت به گیربکس‌های دستی متفاوت عمل می‌کنند. به عنوان مثال، به جای ایجاد صدای خرخر دنده، احتمالا احساس خواهید کرد که در ابتدا به جای انتقال نرم معمولی، کمی زمان می‌برد تا وضعیت دنده تغییر پیدا کند. با بدتر شدن مشکل، انتقال به دنده بعدی سخت‌‍‍‌تر می‌شود و لرزش بیشتری را احساس خواهید کرد.

جا نرفتن دنده یکی از مشکلات در گیربکس خودرو

از جمله دلایل اخطار دهنده برای اقدام جهت تعمیر گیربکس ال نود می‌توان به عدم جارفتن دنده اشاره کرد. البته این به این معنا نیست که خودرو شما اصلا وارد دنده نمی‌شود، بلکه به این معنی است که شما خودرو را در دنده یک قرار می‌دهید، اما خودرو طوری رفتار می‌کند که انگار در دنده خلاص است.

مشکل عدم حرکت پس از انتخاب دنده می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. از جمله این دلایل خرابی گیربکس ال نود می‌توان به عدم کافی بودن میزان روغن گیربکس اشاره کرد. دلایل دیگر برای این مشکل نیز عبارتند از: استفاده از نوع نادرست مایع و اتصال کلاچ یا کابل‌های تعویض دنده که نیاز به تنظیم دارند. همچنین در گیربکس‌های اتوماتیک ال نود، ممکن است مشکل مربوط به ای سی یو باشد.

اگر قصد باز کردن گیربکس ال نود را دارید، ابتدا باید باتری را جدا کنید و بگذارید سی دقیقه بماند. سپس، دوباره باتری را وصل کنید و اجازه دهید کامپیوتر خودرو ریست شود. این کار معمولا حدود سی دقیقه طول می‌کشد. توصیه رنوساز این است که بهتر است قبل از هرکاری خودروی خود را هر چه سریعتر به به تعمیرگاه تخصصی ال ۹۰ ببرید تا تعمیرکاران این مجموعه به بررسی دقیق گیربکس ال نود بپردازند. چرا که تعمیرکار رنو با مهارت کامل سیستم کامپیوتر خودرو را ریست کرده و اقدامات اولیه را برای تعمیرگیربکس ال نود انجام می دهد. یکی دیگر از دلایل خرابی می تواند اختلال در ریمپ ال ۹۰ باشد.

تقه زدن گیربکس ال نود

بیرون‌زدن دنده خودرو ال نود

گیربکس تا زمانی که تعویض توسط راننده (دستی) یا کامپیوتر (اتوماتیک) انجام شود، در یک دنده تعیین شده باقی می‌ماند. اگر گیربکس در حین رانندگی به طور خود به خود از دنده خلاص شود، باید حتما نسبت به تعمیر آن اقدام کنید؛ چرا که این موضوع بسیار جدی است و ممکن است خطرات زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. در بسیاری از مواقع، این مشکل به دلیل ضعف ماهک دنده باشد که باید توسط مکانیک بررسی شود.

هزینه تعمیرگیربکس ال نود در تعمیرگاه تخصصی رنو

همانگونه که می دانید گیربکس ال نود به دلیل حساسیت بالا حتما باید توسط تعمیرکار رنو بررسی و تعمیر شود. با بازکردن گیربکس ال نود تمامی ایرادات مشخص می شود. تعمیرکار در این هنگام اقدام به تعمیر و یا تعویض قطعات داخلی گیربکس می کند. به بیان کارشناس فنی رنوساز، هزینه تعمیرگیربکس ال نود به استفاده از لوازم یدکی ال نود، مقدار مشکلات و خسارتی به گیربکس وارد شده و اجرت تعمیرکار بستگی دارد. اما شما می‌توانید برای بازبینی، رزرو نوبت جهت تعمیر گیربکس ال نود و دریافت لیست هزینه ارائه خدمات، با کارشناسان مجرب رنوساز تماس بگیرید. همچنین می توانید تمامی محصولات کمپانی رنو را در سایت، قسمت فروشگاه دیدن کنید.

۲ پاسخ

  1. سلام ماشین ال نود تو دنده عقب صدای تق تق میداد الان تو دنده های دیگر داخل سرخرود هستم هر کی یه چیز میگه یکی پلوس یکی کیربکس یکی شاسی لطفا راهنمایی کنید بازن وبچه گرفتار شدم

  2. سلام ،دنده پنج ال نود ،با سرعت ۱۰۰کیلومتر خلاص میشود فقط دنده پنج ،بقیه دنده ها مشکلی ندارند ،آیا گیربکس نیاز به تعمیر دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان
× واتس اپ