زمان مناسب تعویض روغن گیربکس اسکالا و نکات مهم انتخاب آن

عکس تعویض روغن گیربکس اسکالا

فهرست مطالب

اگر به کاهش هزینه های نگهداری رنو اسکالا و یا هر خودروی دیگری اهمیت می دهید، لازم است بدانید که تعویض روغن گیربکس نقش بسیار مهمی در کاهش هزینه های نگهداری از خودرو دارد. همانطور که می دانید هزینه تعویض و یا تعمیر گیربکس اسکالا زیاد است. بنابراین برای اینکه از پرداخت چنین هزینه های سنگینی جلوگیری کنید، بهتر است هر چند وقت یکبار خودروی خود را جهت بررسی سطح روغن گیربکس به تعمیرگاه تخصصی داستر ببرید. در این مقاله از تعمیرگاه رنوساز همراه ما باشید تا شما را با زمان مناسب تعویض روغن گیربکس اسکالا و نکاتی مهم برای انتخاب روغن گیربکس مناسب آشنا کنیم.

بهترین زمان تعویض روغن گیربکس اسکالا چه زمانیست؟

همانطور که می دانید زمان مناسب تعویض روغن هر خودرو براساس مشخصات فنی که دارد و شرایطی که نگهداری می شود، متفاوت است. به همین دلیل است که توصیه می کنیم در این خصوص دفترچه راهنمای خودروی خود را با دقت مطالعه کنید. یا با کارشناسان رنوساز تماس بگیرید تا شما را در رابطه با زمان مناسب تعویض روغن گیربکس اسکالا راهنمایی کنند.

به طور کلی اگر گیربکس خودروی شما دستی است، بهتر است هر ۵۰ تا ۱۰۰ هزار کیلومتر به فکر تعویض روغن گیربکس خودروی خود باشید. یا اگر اتوماتیک است، بعد از هر ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار کیلومتر زمان مناسبی برای تعویض روغن گیربکس است. البته اگر جزو آن دسته از افراد هستید که بیش از حد از خودروی خود کار می کشند و یا در شرایط دشواری رانندگی می کنند، توصیه می کنیم زودتر از زمان تعیین شده جهت انجام سرویس های دوره ای به تعمیرگاه تخصصی اسکالا مراجعه کنید.  

همچنین اگر علائمی مانند نشتی روغن قرمز رنگ، تعویض سخت دنده و صداهای غیر معمول از موتور خودرو مشاهده کردید، بدون اتلاف وقت به یک تعمیرگاه تخصصی مراجعه کنید تا گیربکس خودروی شما بررسی شود. در واقع این علائم تا حدی به شما کمک می کنند از فرا رسیدن زمان تعویض روغن گیربکس مطلع شوید.

تعمیرگاه تخصصی رنو

نکاتی مهم برای انتخاب روغن، هنگام تعویض روغن گیربکس اسکالا

قبل از هر چیز بهتر است بدانید که انتخاب روغن گیربکس و روغن موتور مناسب برای خودروی شما به موارد زیادی بستگی دارد. به همین دلیل است که توصیه می کنیم این کار را به افراد متخصص در این زمینه و تعمیرکاران حرفه ای رنو بسپارید. اما در ادامه چند مورد از مواردی که خیال شما را از بابت روغن گیربکس انتخابی راحت می کند، را بررسی خواهیم کرد:

  • قبل از هر چیز باید به گرانروی و ویسکوزیته محصول مورد نظر خود توجه کنید. چرا که ویسکوزیته روغن در دو فصل تابستان و زمستان کاملا متفاوت است و علت آن اختلاف دمای این دو فصل است. بنابراین هنگام انتخاب و خرید روغن گیربکس اسکالا باید به محیطی که در آن رانندگی می کنید نیز توجه کنید.
  • مهم ترین نکته ای که باید به آن توجه کنید، کیفیت روغن است. GL یا همان Gear Lubricant معیار اندازه گیری کیفیت روغن می باشد که درواقع عددی میان ۱ تا ۶ هست. بدون شک هر چه این عدد بیشتر باشد، نشان دهنده بالا بودن کیفیت روغن انتخابی شما است.
  • از دیگر مواردی که باید به آن توجه کنید مقاوت روغن در برابر کف کردن است.  اگر روغنی که انتخاب کرده اید، به سرعت کف کند بدین معناست که کیفیت پایینی دارد.
  • در نهایت لازم است بدانید که روغن گیربکس را باید متناسب با میزان فشاری که به خودروی خود وارد می کنید، تهیه کنید تا سازگاری داشته باشد.
انتخاب روغن گیربکس مناسب

برای تعویض روغن گیربکس اسکالا به کجا مراجعه کنیم؟

حال که با زمان مناسب تعویض روغن گیربکس اسکالا و مهم ترین نکات انتخاب روغن آن آشنا شدید، وقت آن است که برای بررسی سطح روغن گیربکس خودروی خود به نمایندگی تخصصی رنو مراجعه کنید. چرا که بهترین و با تجربه ترین تعمیرکاران رنو در این تعمیرگاه مشغول فعالیت هستند و بهترین خدمات را به شما ارائه می دهند. نه تنها تعویض روغن گیربکس اسکالا بلکه مشکلات برقی و تعویض روغن موتور اسکالا را نیز می توانید با خیالی راحت به آنها بسپارید. از همه مهم تر اگر نیاز به تعویض قطعه ای باشد، نمایندگی رنو برای شما با مناسب ترین قیمت قطعه مورد نظر را تهیه می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان
× واتس اپ