هنگام تعویض روغن موتور لتیتیود به چه نکاتی توجه کنیم؟

تعویض روغن موتور لتیتیود

فهرست مطالب

چه روغنی برای موتور لتیتیود مناسب است؟ چه زمانی برای تعویض روغن موتور رنو لتیتیود مناسب است؟ هنگام تعویض روغن لتیتیود، چه نکات کلیدی را رعایت کنیم؟ در سال ۲۰۱۰، کمپانی معروف فرانسوی رنو، جدید‌ترین محصول خود در دسته نیسان‌ها را روانه بازار خودرو کرد. لتیتیود، خودرویی مقاوم اما بسیار حساس است. برای حفظ سلامت قطعات و افزایش عمر مفید آن، باید به زمان مقرر هر ی از اقدامات مربوط به سرویس دوره‌ای لتیتیود توجه کنید. تعویض روغن، یکی از موارد حیاتی و مهم برای حفاظت از قطعاتی همچون گیربکس و موتور است که باید روی کیلومتر خاصی انجام شود. در این مطلب به بررسی ویژگی‌های روغن موتور مناسب و نکات مهم هنگام تعویض روغن موتور لتیتیود می‌پردازیم. همچنین عواقب تاخیر در تعویض روغن موتور و زمان مناسب برای انجام این کار را شرح می‌دهیم. پس مطالعه این مطلب از رنوساز را از دست ندهید.

موراد مهم در تعویض روغن موتور لتیتیود

یکی از موارد مهم در تعویض روغن موتور، استفاده از روغن مناسب است. یک روغن موتور مناسب، باید خصوصیاتی داشته باشد که کیفیت و کارایی آن را تعیین کند. به عنوان مهم‌ترین ویژگی روغن موتور مناسب، می‌توان به ویسکوزیته بالا اشاره کرد. با استفاده از این ویژگی، میزان تحمل روغن در برابر افزایش دمای زیاد، تعیین می‌شود. لازم به ذکر است که در روغن موتور‌های معمولی، برای افزایش ویسکوزیته، از مواد افزودنی روغن موتور استفاده می‌کنند.

نحوه تشخیص ویسکوزیته روغن موتور به روش زیر انجام می‌شود. طبق استانداردی که انجمن SAE برای ویسکوزیته روغن موتور تعیین کرده است، میزان ویسکوزیته در دمای پایین و بالا به صورت دو عدد در دو طرف حرف W که حرف اول ویسکوزیته است قرار می‌گیرند. برای مثال، ویسکوزیته روغن موتوری به میزان ۱۴W26 از ۲۸W42 بیشتر است. معمولا میزان ویسکوزیته روغن موتور، بر اساس شرایط آب و هوایی محل زندگی تعیین می‌شود. میزان ویسکوزیته مناسب برای روغن موتور لتیتیود، در دمای سرد و معتدل برابر SAE 5W30 و برای آب و هوای گرم، برابر SAE 5W40 درجه براورد شده است.

تعویض روغن موتور لتیتود

چرا تعویض روغن موتور مهم است؟

موتور لتیتیود، از قطعات بسیاری تشکیل شده که دائما بر روی یکدیگر حرکت می‌کنند. این قطعات برای داشتن عملکرد بهتر، به روغن‌کاری نیاز دارند. روغن موتور نیز پس از مدتی، کیفیت اولیه خود را از دست می‌دهد و دیگر کارایی روز اول را ندارد. همچنین با ورود زباله از درون موتور یا از بیرون به داخل محفظه روغن، پس از مدتی، روغن موتور آلوده شده و خاصیت روان‌کنندگی خود را از دست می‌دهد. ولی زمانی که روغن موتور خودروی شما تعویض شود، قطعات داخلی موتور، تمیز و توسط روغن تمیز، روانکاری می‌شوند و در نتیجه، عملکرد موتور خودروی شما بهتر خواهد شد. اگر مانند هر راننده‌ای آرزوی داشتن خودرویی با عملکرد عالی را دارید، به زمان مشخص برای تعویض روغن خودروی خود توجه کنید. در این صورت است که جهت تعویض روغن موتور لتیتیود، باید به یک تعمیرگاه معتبر مراجعه کنید. شما می‌توانید با خیالی آسوده و اطمینان خاطر، تعویض روغن لتیتیود خود را در تعمیرگاه تخصصی لتیتیود انجام دهید.

عواقب تاخیر در تعویض روغن موتور رنو لتیتیود

بسیاری از رانندگان، تنها خودرو را استارت زده و پس از اتمام فعالیت، آن را پارک و خاموش می‌کنند. در حالی که نمی‌دانند با انجام ندادن سرویس دوره‌ای مانند تعویض روغن موتور، چه مشکلاتی ممکن است خودرو را تهدید کنند. زمانی که روغن موتور به موقع تعویض نشود، به مرور زمان، آلودگی‌های داخل موتور و فضای بیرون، توسط فیلتر روغن به داخل محفظه روغن وارد شده و روغن را آلوده می‌کنند. بدین ترتیب، در روغن ویسکوزیته خود را از دست داده و درون موتور، لجن جمع می‌شود. همچنین روغن موتور کثیف، با افزایش دمای موتور، آسیب دیده و می‌سوزد. همین سوختن روغن در داخل موتور، از عمر مفید این قطعه حیاتی کم می‌کند. در صورت عدم تعویض روغن موتور لتیتیود، روغن خاصیت روانکاری خود را از دست می‌دهد. در نتیجه، قطعات داخلی موتور، نمی‌توانند به راحتی حرکت کنند و اصطکاک زیادی بین آنها ایجاد می‌شود. به طبع، با ایجاد اصطکاک زیاد، صدا‌های غیر عادی از موتور به گوش می‌رسد. در ادامه، به بررسی زمان مناسب برای تعویض روغن رنو لتیتیود و نکات کلیدی هنگام انجام این کار، می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: نکات مهم هنگام تعویض روغن گیربکس لتیتیود

هنگام تعویض روغن لتیتیود، چه نکات کلیدی را رعایت کنیم؟

هنگام تعویض روغن موتور رنو لتیتیود، به نکات زیر توجه کنید. ۱. زمان مناسب برای تعویض روغن موتور خودروی لتیتیود، برابر ۷۰۰۰ کیلومتر است. ۲. همواره تعویض روغن خودروی خود را در تعمیرگاهی انجام دهید که از روغن‌های با‌کیفیت و اورجینال استفاده کنند. ۳. هیچگاه دو نوع روغن را با یکدیگر ترکیب نکنید. زیرا روغن‌های مختلف، دارای خواص متفاوت بوده و هریک برای خودروی خاصی طراحی شده‌اند. بنابراین، احتمال بروز مشکل برای موتور شما بسیار بالا می‌رود. ۴. در هر بار تعویض روغن موتور، حتما فیلتر روغن را نیز تعویض کنید. ۵. توجه کنید که حجم روغن استاندارد با در نظر گرفتن فیلتر، برای موتور ۲۰۰۰ سی سی بنزینی برابر ۴.۲ لیتر، موتور ۲۵۰۰ سی سی بنزینی برابر ۵.۷ لیتر و موتور ۳۵۰۰ سی سی بنزینی برابر ۵.۷ لیتر است.

تعویض روغن موتور لتیتود

تعویض روغن لتیتیود در تعمیرگاه رنوساز

در این مطلب، به تمام جوانب تعویض روغن موتور لتیتیود پرداخته شد. با توجه به سال ساخت و نوع موتور خودروی شما، ممکن است زمان مناسب برای تعویض روغن موتور متفاوت باشد. برای اطلاع بیشتر و دقیق‌تر از مناسب‌ترین زمان برای تعویض روغن و سایر امور مربوط به سرویس دوره‌ای، به دفترچه راهنمای خودروی خود مراجعه کنید. اگر خودروی رنو لتیتیود را دارید و به دنبال تعمیرگاهی مناسب برای تعویض روغن و تعمیر قطعات فنی آن هستید، مراجعه به نمایندگی رنو در غرب تهران را به شما توصیه می‌کنیم.

تعمیرگاه تخصصی رنو

 

معمولا نمایندگی‌هایی که مانند رنوساز، وارد‌کننده قطعات فنی خودرو باشند، برای تعویض روغن و رفع مشکلات خودرو، از قطعات اورجینال و با‌کیفیت استفاده می‌کنند. همچنین در رنوساز، خودروی شما با مناسب‌ترین قیمت و در سریع‌ترین زمان، تعمیر شده و تحویل داده می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه خدمات، به نشانی اینترنتی ما مراجعه کنید. همچنین می‌توانید در ساعات اداری، با مهندسان مجرب ما به صورت تلفنی تماس گرفته و سوالات خود در مورد خدمات و تعرفه‌ها را مطرح نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان
× واتس اپ