علت نخواندن کارت مگان و هزینه تعویض کارت سوئیچ

علت نخواندن کارت مگان

فهرست مطالب

شاید برای شما پیش آمده باشد که کارت سوییچ خودروی مگان شما کار نکند. در چنین مواقعی این سوال در ذهن شما مطرح می شود که علت نخواندن کارت مگان چیست؟ همانگونه که می دانید خودرو مگان بدون داشتن کارت سوئیچ روشن نمی شود. بنابراین مطالب این سری مقالات بهترین تعمیرگاه رنو برای شما بسیار مفید است. چرا که به موضوعات مهمی در جهت آگاهی شما نسبت  به علت نخواندن کارت مگان و علائم خرابی آن اختصاص داده ایم.

بهتر است بدانید علت نخواندن کارت مگان به لیست خطاهای مگان در مشکلات برقی این خودرو نیز بر می گردد. پس مشکلات برقی در هر خودرویی از جمله مشکلاتی هستند که حتما باید به آن ها جدی بگیرید. چرا که توجه به موقع این مشکلات از به وجود آمدن مشکلات بزرگ تر و هزینه های بیشتر جلوگیری می کند. بهتر است با مشاهده هر نوع  خرابی در کارت سوئیچ، سریعا به تعمیرگاه تخصصی مگان مراجعه کنید. در این تعمیرگاه تمامی جوانب از جمله: علت خرابی سوئیچ و علت نخواندن کارت مگان بررسی می شود. سپس تعویض کارت سوئیچ با کیفیت همراه با گارانتی برای شما با هزینه مناسب انجام می شود.

کارت سوئیچ مگان چیست؟

کارت سوئیچ مگان یا کارت اصلی، یک کارت هوشمند است که به جای کلیدهای قدیمی در خودرو استفاده می‌شود. عملکرد این کارت اینگونه است که با استفاده از فرکانس رادیویی با کارت سوییچ ارتباط برقرار می‌کند. این کارت امکان قفل و باز کردن درب‌ خودرو، روشن و خاموش کردن موتور، باز کردن صندوق عقب و در نهایت کنترل شیشه‌ها را فراهم می‌کند. همچنین این کارت برای افزایش امنیت خودرو طراحی شده است. لازم به ذکر است که هر کارتی دارای یک کد منحصر به فرد است که تنها توسط خودروی مربوطه قابل شناسایی است. همچنین نیاز به کد گذاری و پیکربندی دارد که توسط افراد متخصص این کار انجام می‌شود.

علت نخواندن کارت مگان

سوئیچ مگان در کجای خودرو قرار دارد؟

سوئیچ خودرو مگان در داخل داشبورد خودرو قرار دارد که با کارت مگان ارتباط مستقیمی دارد. این سوئیچ به شکل مکعب است که در سمت راست فرمان خودرو قرار دارد. توجه کنید که این سوییچ دارای یک نشانگر نوری است که وضعیت کارت را به شما نشان می دهد. یعنی اینکه اگر نشانگر به رنگ سبز شود، کارت توسط خودرو شناسایی شده است. اما اگر نشانگر به رنگ قرمز باشد، یعنی کارت توسط خودرو شناسایی نشده است. البته ممکن است کارت خراب شده و نیاز به تعویض باشد. یا اینکه باید دنبال علت نخواندن کارت مگان بگردید و این مشکل را بر طرف کنید.

علت نخواندن کارت مگان چیست؟

همانگونه که پیش تر بیان کردیم، علت نخواندن کارت مگان یکی دیگر از مشکلات برقی مگان است. البته ممکن است که خوانده نشدن این کارت به دلیل اشتباهات تعمیرکار غیر متخصص، اشتباهات فنی و عدم توجه به یکسری مسائل باشد. اما به طور کلی علت نخواندن کارت مگان به سه دلیل می باشد که بدین شرح است. اولین علت مربوط به استفاده از کارت مشابه با فرکانس مشابه است. یعنی اینکه اگر از یک دستگاهی که فرنکانس مشابه کارت خودرو باشد، مانند یک کلید هوشمند یا تلفن همراه استفاده کرده باشید. ممکن است که کارت را نخواند، یا کلا خودرو را روشن نکند.

برای رفع این مشکل بهتر است دستگاه را متوقف کنید، یا از کلید تعبیه شده در کارت استفاده کنید. دومین علت نخواندن کارت مگان مربوط به باتری کارت می باشد. اگر چنانچه باتری کارت خودرو شما خالی شود، ممکن است کارت را نخواند. برای تعویض کارت باتری حتما به تعمیرگاه تخصصی مگان مراجعه کنید. اگر چنانچه خودروی شما در محیطی که دارای میدان مغناطیسی شدید باشد. ممکن است کارت سوئیچ خوانده نشود. بنابراین قرار گرفتن خودرو کنار ایستگاه رادیویی یا دکل موبایل می تواند علت نخواندن کارت خودروی شما باشد.

علت نخواندن کارت مگان

نشانه های خراب شدن کارت سوئیچ مگان

لازم به ذکر است که بدانید عدم توجه به نشانه های خرابی کارت سوئیچ، می تواند به مرور زمان برای خودرو مشکل ایجاد کند. از مهمترین نشانه های خرابی کارت سوئیچ، پیام ” کارت نامعتبر” یا پیام ” کارت خوانده نمی شود” روی صفحه نمایشگر ظاهر می شود. همچنین ممکن است کارت خودرو شناسایی شود اما موتور روشن نمی شود. در این صورت با پیام ” کارت معتبر نیست” یا با پیام ” کارت را دوباره وارد کنید” بر روی صفحه نمایشگر روبرو می شوید.

از دیگر نشانه های خراب شدن کارت سوئیچ این است که کارت خودرو شناسایی می شود و موتور نیز روشن می شود. اما این روشن شدن گوتاه است و بعد از چند ثانیه خاموش می شود. شما بر روی صفحه نمایشگر با پیام ” کارت را دوباره وارد کنید” یا پیام ” کارت را نزدیک سوئیچ قرار دهید” روبرو می شوید. بهتر است بدانید که صفحه نمایشگر، از مهمترین قطعات در خودرو است که تمامی لیست خطاهای مگان به نمایش می گذارد.

قیمت کارت مگان در بهترین تعمیرگاه رنو

کارت سوییچ مگان در بازار لوازم خودرو در ایران از دو نوع اصل کمپانی رنو و چینی عرضه می‌شود. به این نکته توجه کنید که کارت اصل و با کیفیت مقاومت بیشتری در برابر رطوبت و ضربه دارد. اما کارت های چینی ارزان‌تر است همچنین ممکن است باعث اختلال در عملکرد سیستم خودرو و مشکلات برقی رنو شود. توصیه ما این است که برای تهیه کارت مگان از تعمیرگاه رنو خرید کنید. چرا که این مجموعه دارای محصولات با کیفیت از کمپانی رنو می باشند. همچنین در تعمیرگاه رنو هزینه کارت مگان با گارانتی برا شما محاسبه می شود.

لوازم یدکی خودرو رنو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان
× واتس اپ