آشنایی با خطاهای مگان و علائم پشت آمپر مگان

خطاهای مگان

فهرست مطالب

در این مقاله از رنوساز سعی داریم با معرفی متداول ترین خطاهای مگان بپردازیم. چرا که اطلاع از لیست خطاهای مگان و راه حل برای رفع آن ها، می تواند به حفظ عملکرد خودرو و جلوگیری از خرابی سایر قطعات کمک کند. مهمترین خطاهای خودرو مگان مربوط به مشکلات برقی مگان است. به دلیل حساسیت بالای این سیستم توصیه می شود که با لیست خطاهای مگان و یا علائم پشت آمپر آن آشنا بشوید. چرا که بعد از مشاهده هر یک از خطاها، سریعا به تعمیرگاه تخصصی مگان مراجعه کنید. تا در این مجموعه به بررسی علت این ارورها و خطا پرداخته و سپس در صورت لزوم قطعات داخلی را تعویض نمایند. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با علائم پشت آمپر مگان، ارور check injection، خطای braking fault و سایر خطاها آشنا کنیم.

راهنمای لیست خطاهای مگان توسط کارشناس رنو

اگر چنانچه دارای خودرو رنو مگان هستید، بهتر است کمی با لیست خطاهای مگان آشنا شوید. علت این که توصیه می کنیم با لیست خطاهای رنو مگان یا علائم پشت آمپر مگان آشنا شوید. این است که آگاهی از این خطاها و ارورها به شما کمک می کند که در صورت مشکل متوجه هر خطا و یا ارور بشوید و هرچه زودتر به تعمیرگاه رنو مراجعه کنید. به بیان کارشناس فنی رنو، این لیست به خطاهایی اشاره می کند که در سیستم های مختلف خودرو ازجمله: ایربگ، فرمان، گیربکس، ترمز و الکترونیکی اتفاق می افتد. همانگونه که می دانید این خطاها معمولا با روشن شدن چراغ چک هشدار روی صفحه نمایش یا صدای بوق نمایان می شود.

توجه داشته باشید که برخی از این خطاها می‌توانند جدی باشند و نیاز به تعمیر فوری داشته باشند. اما برخی دیگر ممکن است موقتی باشند و با ریست کردن سیستم برقی برطرف شوند. به عنوان مثال: check injection، مشکل در سیستم سوخت را نشان می دهد و یا braking fault، خطاهای سیستم ترمز را نشان می دهد. بهتر است بدانید که در لیست خطاهای مگان، مورد دیگری است که مربوط به سیستم الکترونیکی مگان می شود. این خطا با اسم electronic fault روی صفحه نمایشگر ظاهر می شود.

این بدان معناست که یکی از قطعات این سیستم مانند: سنسورها، رله، فیوزها و کامپیوتر خودرو به مشکل افتاده است. توجه داشته باشید که از مهمترین خطاهای مگان مربوط به مشکلات برقی مگان است. عدم توجه به مشکلات برقی باعث خرابی سایر قطعات شده و حتی موتور خودرو از کار می افتد. بنابراین برای جلوگیری از این مشکل، بهتر است از انجام سرویس های دروه ای تعمیرگاه تخصصی مگان غافل نشوید. در ادامه به تک تک این خطاها می پردازیم پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

خطاهای مگان

خطای check emissions در خودرو مگان

 این خطا در خودرو رنو مگان نشان دهنده این است که سیستم آلاینده خودرو دچار مشکل شده است. البته این مشکل می تواند علت های مختلفی داشته باشد. به عنوان مثال خرابی سنسور اکسیژن یا لامبدا، خرابی سنسور دمای گاز خروجی که ومای گازهای خارج شده از موتور خودرو را اندازه گیری می کند.

خطای  check injectionدر خودروی رنو مگان

ارور check injection در خودرو رنو مگان، مشکل و ایراد در سیستم تزریق سوخت خودرو را نشان می دهد. البته این خطا ممکن است به دلایل مختلفی از جمله: افت فشار سوخت، کثیف شدن انژکتورها، ، مشکل در سنسورهای اکسیژن یا دما و مشکلات برقی مگان باشد. بهتر است با مشاهده این خطا در صفحه نمایشگر، در اسرع وقت به تعمیرگاه تخصصی رنو مراجعه کنید. چرا که عدم توجه به این موضوع با مشکلات جدی تری در سیستم سوخت رسانی و الکترونیکی خودرو مگان روبرو می شوید.

خطای low battery  در مگان

خطای low battery در خودرو رنو مگان نشان دهنده کاهش شارژ باتری است. در این صورت با مشاهده این نوع خطا در صفحه نمایشگر، نیاز است که باتری شارژ یا تعویض شود. البته قدیمی بودن باتری و پایان عمر باتری نیز می تواند باعث روشن شدن چراغ این خطا بشود. برای تعویض باتری مگان، تعمیرگاه تخصصی مگان گزینه مناسبی است. چرا که این مجموعه از باتری های اورجینال کمپانی رنو برای خودروی شما استفاده می کنند. تمامی محصولات این مجموعه ارای برچسب اطمینان هستند. پس با خیالی آسوده لوازم یدکی خودرو رنو مگان را از تعمیرگاه تخصصی مگان تهیه کنید.

خطای braking fault مگان چه نوع خطایی است؟

یکی از مهمترین خطاهای مگان مروبط به braking fault می شود. این خطا به شما هشدار می دهد که سیستم ترمز خودروی شما دچار مشکل شده است. البته ناگفته نماند که روشن شدن چراغ چک این خطا ممکن است به دلیل کاهش سطح روغن ترمز باشد. همچنین ساییدگی لنت ترمز، سیم کشی فرسوده و خرابی سنسورهای ترمز نیز باعث روشن شدن چراغ این خطا می شود. اما به هر حال با روشن شدن این خطا، حتما به تعمیرگاه رنو مراجعه کنید. چرا که سیستم ترمز مستقیما با جان شما و سرنشینان خودرو سروکار دارد. بنابراین برای حفظ سلامت خود از بر طرف کردن این مشکل غافل نشوید.

خطاهای مگان

علائم پشت آمپر مگان چیست؟

علائم پشت آمپر مگان نشان دهنده وضعیت فنی یا عملکرد نادرست خودرو می باشد. البته  برخی از این علائم فقط برای اطلاع رسانی هستند و برخی دیگر مشکلات برقی مگان را هشدار می دهد. توصیه ما این است که برای کسب اطلاعات دقیق تر در مورد لیست خطاهای مگان و رفع مشکل آن ها با کارشناس فنی رنو در این زمینه صحبت کنید.

مشکلات برقی رنو مگان در لیست خطاها

مشکلات برقی رنو مگان نیز می تونه جزو لیست خطاهای مگان قرار گیرد. این خطاها شامل مشکلاتی در سیستم برق خودرو ایجاد می‌شوند و حتی ممکن است باعث کاهش عملکرد موتور و آسیب به سایر قطعات خودرو بزند. این مشکلات می‌توانند به دلایل مختلفی از جمله: عدم رعایت شرایط محیطی، عدم انجام سرویس‌های دوره ای مگان و کیفیت پایین قطعات می باشد.

یکی از مشکلات برقی رنو مگان که بسیار مهم است و باید نسبت به این خطا توجه کنید، مربوط به یو پی اس (UPS) مگان است. یو پی اس یکی از کامپیوترهای خودرو است که سیستم برق مگان را هدایت می‌کند و برق را به قسمت‌های مختلف خودرو هدایت می کند. از دیگر خطاهای مگان در مشکلات برقی مربوط به باتری خودرو می باشد. باتری در خودرو مسئول تامین برقی به منظور استارت خودرو، روشن شدن موتور خودرو و سایر قطعات برقی می باشد.

هزینه تعمیر برق مگان و رفع خطاهای مگان

رفع خطاهای مگان و هزینه تعمیر برق آن، بستگی به نوع و میزان خرابی دارد. لازم به ذکر است که این هزینه ممکن است با توجه به قیمت قطعات، نوع قطعات، اجرت تعمیرکار، کمی متغیر باشد. برای اطلاع از قیمت تعمیر برق مگان و محصولات یدکی رنو با تعمیرگاه رنو در غرب تهران تماس بگیرید. همچنین برای مشاهده محصولات رنو به قسمت فروشگاه سایت مراجعه فرمایید.

لوازم یدکی خودرو رنو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان
× واتس اپ