علت سوختن فیوز پمپ بنزین ال نود و تعویض مغزی پمپ

علت سوختن فیوز پمپ بنزین ال نود

فهرست مطالب

یکی از مشکلات برقی ال نود درباره سوختن فیوز پمپ بنزین ال نود است که در این مقاله قصد داریم به علت سوختن فیوز پمپ بنزین بپردازیم. اطلاع از این موارد باعث می شود که در اسرع وقت جهت تعویض فیوز پمپ بنزین ال نود به تعمیرگاه تخصصی رنو مراجعه می کنید. آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چرا فیوزها در خودرو می سوزند؟ شاید فیوزها این طور به نظر برسد که قطعه مهمی در خودرو نیست. اما اگر با عملکرد این قطعه بسیار کوچک آشنا شوید. خواهید دید که فیوزها به عنوان محافظ از سیستم الکتریکی در خودرو تعبیه شده است.

فیوز خودرو چیست؟ فیوز یک قطعه بسیار مهمی است که وظیفه محافظت از مدارهای الکتریکی را دارد و همچنین مدارالکتریکی را در برابر افزایش غیر مجاز جریان الکتریکی محافظت می‌کند. لازم به ذکر است که در تمامی انواع خودروهای رنو جعبه فیوز به چشم می خورد. این جعبه شامل تعدادی فیوز با رنگ های مختلف می باشد.

همانگونه که پیش تر بیان کردیم فیوز پمپ بنزین یکی از قطعات مهم در تامین برق خودرو می باشد. به همین دلیل سوختن فیوز پمپ بنزین می تواند مشکلاتی را برای برق خودرو و سوخت رسانی ایجاد کند. توصیه ما این است که به صورت مرتب سرویس های دوره ای ال نود را در تعمیرگاه تخصصی ال نود انجام دهید. چرا که در این سرویس ها تمامی موارد از جمله فیوزهای خودرو بررسی می شود. همچنین علت سوختن فیوز پمپ بنزین ال نود در این تعمیرگاه ریشه یابی می کنند.

علت سوختن فیوز پمپ بنزین ال نود

رله پمپ بنزین چیست و چه اهمیتی دارد؟

سوخت خودرو یا رله پمپ بنزین، یک قطعه الکترونیکی است که تقریباً در تمام خودروهای رنو مجهز به موتور احتراق داخلی دیده می شود. این قطعه معمولاً توسط ماژول کنترل احتراق، مدیریت می شود. همچنین در صورت روشن شدن، جریان برق را به پمپ بنزین ارسال می کند تا بتواند کار کند. رله پمپ بنزین به عنوان یکی از اجزای حیاتی سیستم احتراق خودرو است که برق پمپ بنزین را هنگام بالا رفتن فشار سوخت، راه اندازی می کند.

بهتر است بدانید که هر دفعه که شما پدال گاز را فشار می دهید، رله سوخت با تامین ولتاژ مورد نیاز روشن می شود. چنانچه اگر مشکلی در رله وجود داشته باشد، می توانید انتظار داشته باشید که پمپ بنزین ال نود یکی پس از دیگری از کار بیافتد. بنابراین نسبت به خرابی رله سوخت ال نود بی تفاوت نباشید چرا که همین قطعه کوچک باعث مشکلات برقی ال نود می شود.

علت سوختن فیوزها در خودرو چیست؟

یکی از سوالات رایج دارندگان خودرو از رنوساز این است که چرا فیوز خودرو می سوزد و دلیل سوختن آن چیست؟ همانگونه که می دانید مهم ترین عامل سوختن فیوز در خودروها، عبور جریان برق بالا از فیوز می باشد. اما توجه داشته باشید که این صرفا فقط به دلیل جریان برق بالا نیست. چرا که گاهی دلایل دیگری هم برای سوختن فیوزها می توان در نظر گرفت. علت سوختن فیوز پمپ بنزین ال نود و سایر فیوزها به شرح زیر است.

  1. استفاده از فیوزهای بی کیفیت
  2. خرابی دینام خودرو
  3. مشکل و اتصال در سیستم برق رسانی خودرو
  4. اتصال مستقیم و غیر اصولی وسایل خارجی به خودرو

علت سوختن فیوز پمپ بنزین ال نود

چه زمانی باید فیوز خودرو تعویض شود؟

قبل از اینکه فیوز سوخته به سایر قطعات برقی در خودرو مخصوصا فیوز پمپ بنزین آسیبی وارد کند. بهتر است نسبت به تعویض فیوز سوخته در تعمیرگاه تخصصی رنو اقدام کنید. بهترین روش برای تشخیص زمان تعویض فیوز خودرو بررسی رنگ فیوز است. یکی از نشانه های سوختن فیوز، سیاه شدن آن است. همچنین یکی از روش های تست سلامت فیوز خودرو می توان به چک کردن میزان جریان عبوری از فیوز اشاره کرد. اگرجریان برق داخل فیوز مطابق با دفترچه راهنما نباشد، باید آن را تعویض کنید. توجه داشته باشد قبل از تعویض فیوز، ابتدا از شل بودن آن مطمئن شوید.

علائم خرابی فیوز پمپ بنزین چیست؟

خرابی فیوز پمپ بنزین همراه با نشانه ها و علائمی می باشد که راننده خودرو متوجه وجود مشکل در این قطعه می شود. رانندگی با یک رله و یا فیوز پمپ بنزین، خطرناک است. پس هنگام متوجه شدن هر کدام از علائم خرابی فیوز پمپ بنزین ال نود، باید سریعا برای رفع مشکل به تعمیرگاه رنو مراجعه کنید.

این علائم عبارتند از: روشن شدن چراغ موتور خودرو، روشن نشدن خودرو، بی صدا بودن پمپ بنزین، عملکرد ضعیف موتور خودرو و مصرف سوخت بالا می باشند. توصیه می شود که سوختن پمپ بنزین ال ۹۰ را جدی بگیرد و نسبت به خرابی آن بی تفاوت نباشید. یکی از خدمات مهم در تعمیرگاه رنو استفاده از فیوزهای باکیفیت است. در این تعمیرگاه از قطعات و لوازم یدکی رنو با کیفیت که دارای برچسب اطمینان است، برای خودروی شما استفاده می کنند.

هزینه تعویض مغزی پمپ و فیوز پمپ بنزین ال نود چقدر است؟

هزینه تعویض فیوز پمپ بنزین ال نود در ایران، به دلیل تفاوت در نرخ تعرفه ‌های خدمات پس از فروش و هم چنین تفاوت در قیمت قطعات در بازار خودرو، کمی ممکن است متفاوت باشد. اما هزینه تعویض فیوز پمپ بنزین ال نود بستگی به نوع مدل خودرو، نوع قطعه مصرفی، زمان تعویض و اجرت تعمیرکار در تعمیرگاه تخصصی ال نود محاسبه می شود. 

قطعات یدکی رنو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان
× واتس اپ