رایج ترین مشکلات برقی خودروی ال نود + راه حل

برق و دیاگ ال نود

در تعمیرگاه تخصصی رنوساز

فهرست مطالب

رنو ال نود از جمله خودروهای باکیفیت بازار است که بسیاری به دلیل کیفیت بالای ساخت و موتور آن، این خودرو را انتخاب می‌کنند. اما معمولا خودروهای فرانسوی از جمله رنو و پژو دارای سیستم برق بسیار پیچیده‌ای هستند و این موضوع باعث می‌شود که در گذر زمان مشکلاتی برای این خودروها به‌وجود بیاید. با رنوساز همراه باشید تا در این مقاله به بررسی برخی مشکلات برقی رنو بپردازیم. رنو ال نود با مشکلات مختلف برقی مواجه است که بسیاری از آن‌ها برای خودروهای دیگر فرانسوی و چینی تولید داخل نیز رخ می‌دهند. به همین خاطر، در ادامه این بخش قصد داریم تا به برخی از این مشکلات رایج و روش‌های رفع آن‌ها بپردازیم.

دلیل خالی شدن باتری در خودروی ال ۹۰ چیست؟

باتری‌ها برای هر وسیله نقلیه‌ای بسیار مهم هستند، زیرا نه تنها استارت و اجزای الکتریکی خودرو را تامین می‌کنند، بلکه به حفظ راندمان سوخت و روشن کردن چراغ‌ها و قطعات الکترونیکی ماشین نیز کمک می‌کنند. از جمله مشکلات برقی ال نود می‌توان به این اشاره کرد که باتری خودرو سریع خالی و خراب می‌شود. اگر شما در قسمت استارت خودرو با مشکلاتی مواجه می‌شوید، بهتر است که ابتدا باتری خودرو را بررسی کنید.

راه حل مشکلات برقی ال نوداولین تاثیری که باتری معیوب یا خالی روی خودرو می‌گذارد، قسمت استارت خودرو است. بنابراین اگر وسیله نقلیه روشن نمی‌شود یا نمی‌تواند بار استارت را تحمل کند، به این معنی است که باتری باید بررسی شود. در برخی موارد، مشکل استارت ممکن است به دلایل دیگری ایجاد شود. بنابراین، برای اطمینان از اینکه مشکل مربوط به باتری است، چراغ‌های جلو را در حالت سوییچ باز روشن کنید. اگر نور خودرو کم بود یا اصلا روشن نشد، احتمالا باتری خودروی شما خراب شده است و باید در اسرع وقت باتری خودروی خود را تعویض کنید. اما اگر چراغ‌ها به درستی روشن شدند، به این معنی است که مشکل از باتری نیست. یکی از موضوعات مهم در خصوص خالی شدن باتری می توان مشکل در عملکرد قطع کن ال نود باشد. 

مشکل دینام خودرو ال نود

دینام مسئول شارژ نگه‌داشتن باتری در هنگام حرکت خودرو است. یکی دیگر از وظایف اصلی دینام تقسیم جریان از موتور به سایر اجزای خودرو مانند چراغ‌های جلو و سیستم موسیقی است. هنگامی که دینام معیوب باشد، باتری به طور خودکار شارژ را متوقف می‌کند که در نهایت منجر به خراب شدن خودرو می‌شود. فقط تا زمانی که جریانی باقی نماند، جریان را تامین می‌کند. نشانه ساده دینام آسیب دیده بار بیشتر یا سوسو زدن چراغ‌ها روی داشبورد است. گاهی اوقات به جای دینام، تسمه دینام نیز می‌تواند دلیل به‌وجود آمدن این مشکل باشد.

مشکلات شمع در خودروی ال نود

از جمله مشکلات برقی ال نود می‌توان به شمع آن اشاره کرد. شمع‌ها نقطه تماس اصلی بین باتری و موتور هستند و به روشن شدن آن کمک می‌کنند. اما اگر احساس کردید که موتور قدرت خود را از دست می‌دهد یا ناگهان به جلو حرکت می‌کند، به احتمال زیاد مشکل در جرقه شمع است. شمع باید جریان ثابتی را حفظ کند و اگر شمع شکسته یا قدیمی باشد، جریان برق به درستی حفظ نخواهد شد. از جمله نشانه‌های دیگر خرابی شمع نیز می‌توان به ریپ‌زدن خودرو اشاره کرد.

بررسی فیوز و مشکلات سیم کشی رنو ال ۹۰

مشکلات برقی ال نود به‌ جز دینام، باتری و شمع موارد دیگری مانند: سیم‌کشی را نیز شامل می‌شود. اما برای اطمینان از مشکل سیم‌کشی خودرو بهتر است که ابتدا با کمک روش‌هایی، سلامت بخش‌های مختلف و ادوات برقی خودروی خود را بررسی کنید.

برای بررسی مشکل برقی خودروی خود، ابتدا از سلامت باتری، دینام و استارت مطمئن شوید. اگر مشکل در هیچ یک از اجزای گفته‌شده وجود نداشته باشد، باید به سراغ جعبه فیوز بروید و فیوزهای سوخته در خودرو را بررسی کنید. بیشتر مشکلات رایج برق خودرو به دلیل سوختن یا اتصال نادرست فیوزها رخ می‌دهد و تنها کاری که باید برای رفع این عیوب الکتریکی رایج در رنو ال نود خود انجام دهید این است که جعبه فیوز را بررسی کنید.

تعمیرگاه تخصصی رنو

اتصال کوتاه داخلی برخی از مدارهای خودرو رنو ال نود

در اصطلاح افراد متخصص، به موضوع برق دزدی خودرو، اتصال کوتاه گفته می‌شود. در صورتی که خودرو شما با مشکل برق دزدی مواجه شده باشد، متوجه خواهید شد که در مدت زمانی مانند شب تا صبح، باتری خودرو خالی می‌شود. این مشکل می‌تواند باعث شود خودرو شما به طور ناگهانی در حرکت خاموش شود و دیگر نتوانید آن را روشن کنید.

در صورت خاموش شدن خودرو و روشن‌نشدن آن به دلیل خالی‌شدن باطری، باید بتوانید ابتدا مداری که دچار اتصالی شده است را شناسایی کنید. پس از شناسایی مدار مورد نظر، باید بتوانید اتصالی برق را رفع کنید. با این کار، دوباره خودرو شما مثل روز اول کار خواهد کرد.

کابل‌ها و کانکتورهای باتری ضعیف

همانگونه که می دانید باتری اساسا تامین کننده اصلی برق هر قطعه الکتریکی در خودرو است. بنابراین، اتصال بین باتری و سایر قطعات باید قوی و ایمن باشد. اما اگر اتصال به درستی برقرار نشود، بر کل مدار الکتریکی تأثیر منفی می‌گذارد و باعث ایجاد مشکل الکتریکی در ال نود یا خودروهای دیگر رنو می‌شود. باتری‌های قدیمی معمولا دارای کانکتورهای پوشیده از زنگ هستند و کابل‌های آنها با گذشت زمان فرسوده می‌شوند. مهم است که این موارد را بررسی کنید تا از بروز هر گونه مشکل عمده در خودرو جلوگیری شود.

دلیل سوختن مداوم فیوزهای خودرو ال نود

از جمله مشکلات برقی ال نود می‌توان به سوختن مداوم فیوزهای آن اشاره کرد. در نظر داشته باشید که این مشکل می‌تواند بنا به دلایل مختلفی رخ بدهد که مشکل اتصالی از جمله آن‌ها است. از این رو اگر شما هم با این مشکل مواجه شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم  به یک تعمیرگاه تخصصی ال نود  مراجعه کنید.

نکات لازم جهت پیشگیری از ایرادات و خطاهای ال ۹۰

سیستم برق ال نود مانند پژو ۲۰۶ پیچیده است و ممکن است در صورت بروز یک مشکل کوچک، تمام عملکرد این خودرو دچار اختلال شود. از جمله مشکلات این خودرو می‌توان به خرابی مدائم شمع‌ها و باطری خودرو اشاره کرد. در صورتی که نیاز به ارائه خدمات برق ال نود غرب تهران یا مناطق دیگر این شهر دارید، ما در مجموعه رنوساز آماده خدمات‌رسانی به شما هستیم و با یک تماس ساده می‌توانید از خدمات ما بهره‌مند شوید.

  1. استفاده از دزدگیر مرغوب.
  2. موتور شویی خودرو بسیار حساس و باید به دست فردی کار بلد انجام گیرد.
  3. استفاده از باتری مرغوب جهت جلوگیر از آسیب به سیستم برقی.
  4. قبل از خاموش کردن خودرو تمام مصرف کننده های برقی را خاموش کرده و بگذارید موتور برای ۲ تا ۴ دقیقه درجا کار کند.

اهمیت سرویس های دوره ای ال ۹۰ در تعمیرگاه تخصصی رنو

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که سلامت خودرو براتون مهم است و به دنبال راهی برای افزایش عمر قطعات خودرو هستید. همچنین می خواهید هزینه های خودرو را در طولانی مدت کاهش دهید. توصیه می کنیم به سراغ سرویس های دوره ای در تعمیرگاه تخصصی رنو بروید. سرویس های دوره ای موثرترین راه برای جلوگیری از قطعات مختلف خودرو محسوب می شود.

سرویس های دوره ای ال ۹۰ به صورت منظم، از آسیب های احتمالی به خودرو جلوگیری می کند و اگر در حین سرویس متوجه شدید یکی از قطعات در حال خراب شدن است می توانید قبل از سوختن و بالا رفتن هزینه تعمیر، اقدام به تعویض آن قطعه کنید.

سرویس های دوره ای شامل: تعویض روغن موتور، بررسی فشار، باد تایرها، مشکلات برقی، تعویض شمع ال ۹۰ ، تعویض روغن گیربکس ال ۹۰، تعویض روغن موتور ال ۹۰، بررسی جلوبندی ال نود و بررسی موتور خودرو می شود. شاید تصور کنید که وقتی خودرو سرحال است و راندمان بالایی دارد نیاز به سرویس دوره ای ندارد. در صورتی که این تصور اشتباه است و شما باید برای حفظ سلامتی خودرو، مراقبت های لازم از آن را به عمل آورید. سرویس های دوره ای به نام ” تعمیر و نگهداری مبتنی بر زمان ” نیز شناخته می شوند. زیرا در دوره های ۱ ماهه ، ۳ ماهه، ۶ ماهه و … انجام می شوند.

۸۱ پاسخ

    1. سلام با ماشین ال نود مدل نود در جاده بودم و هوا سرد بود بعد از ۴ کیلومتر حرکت فن بخاری رو روشن کردم وبعد از چند دقیقه خود بخود فن و چراغ نور پایین خاموش شدند و با چراغ نور بالا خودرو رو به خانه رسوندم و بعد از اینکه خودرو رو خاموش کردم و ماشین استارت خورد و روشن نشد علتش چی میتونه باشه؟

      1. سلام چرا صفحه دیجیتال امپر اب و بنزین من بعضی وقتا قطع بعضی وقتا قطع و وصل بعضی وقتا نصف روشن نصف خاموش میشه مدل ماشین ۸۷E1

      2. سلام و عرض ادب و خدا قوت
        وممنون از بابت راهنمایی های شما یک سوال دارم .؟
        بعد از قفل درب های خودرو توسط ریموت فابریک سه یا چهار چراغ ها چشمک میزنند و موجب خالی شدن باطری میشه علت چی می‌تونه باشه

      1. سلام. من اتاق ال۹۰تعویض کردم
        الان سوییچ باز میکنم پمپ بنزین که کار می‌کنه برق به کوعل میاد بعد که قطع میشه بجای برق به کوعل اتصال بدنه میاد.استارت میزنم جرقه به شمع نمیده.استوپر هم داغ می‌کنه.اتصالات هم همرو چک کردم درسته.سیمکشیش هم درسته.
        لطفاً راهنمایی میکنید؟

    1. سلام من هم همین مشکل رو داشتم با تعویض لامپ دو کنتاکت عقب درست شد یکی از المنتهای یک کنتاکت به وسط کنتاکت ترمز چسبیده بود

  1. سلام
    آخرین بار که خودرو ال ۹۰ را خاموش کردم پخش در حال کار بود امروز که خودرو را روشن کردم پخش روشن شد اما یو اس پی کار نمیکرد و کلمه یو اس پی روی صفحه ثابت مانده بود .
    یکبار پنل پخش را از رادیو جدا کردم و مجددا نصب کردم اما متاسفانه دیگر چراغهای پخش روشن نشدند
    امکان اینکه از فیوز باشد برایم ضعیف است
    ممنون میشم راهنمائی بفرمائید

    1. درود .اگر فقط چراغها مشکل دارند عیب از فیوز نیست ممکن است لامپ صفحه پخش سوخته باشد که قابل تعویض توسط تعمیر کار است. ولی اگر پخش کلا برق ندارد از قسمت فیوزها فیوز مربوطه را ددآروده وکنترل نمایید

  2. سلام
    ال نود مدل ۹۰ داریم که حدود دو هفته هست مشکل بالا رفتن چراغ آمپر داره. به اصطلاح آمپر میچسبونه ولی ماشین جوش نمیاره یا موتور داغ نمیکنه. نمایندگی بردیم دیاک زدیم آب رادیاتور کامل عوض کردیم گاز کولر زدیم. برق منفی رو به سه قسمت مختلف وصل کردیم که توسط برقکار انجام شد ترموستات هم چک کردیم مشکلی نداره. اگر ممکن راهنمایی کنید چون در سفر هستیم و متاسفانه تو جاده مدام آمپر میچسبه

    1. شما این کار هایی که میگم را انجام بدید:
      وقتی آمپر میچسبه اگر ضبط و کولر و چراغهای ماشین روشن هست خاموش کنید آمپر دو یا چهار خانه کم میشه؟
      وقتی آمپر می چسبه یگوشه کنار ایمنی وایسید. ماشین رو خاموش کنید و روشن کنید آمپر روی خط ۴ یعنی وسط بر میگردد؟
      فن ماشین کار میکنه؟
      اگر پاسخ این سه مورد بلی بود ماشین مشکلی نداره و صرفا خطای نمایشگر آمپر هست

      1. سلام ماشین من داغ میکنه یا زیاد راه میره آمپرم از چهار خانه به ۶ خانه تبدیل میشه بعد چراغ هارو خامیش میکنم سریع برمیگرده رو چهارتا رواعصابم پیش هرکیم میبرم میگه ترموستاتو چندتا چیز دیگه باید عوض شه اتصال بدنه زیاد کردم یه مدت خوب بود ولی دوباره شروع کرده

      1. ماشینم سیم کشی ایراد داره ضعیف شده مصرف بالا خام سوزی صدای زیاد موتور و لرزش و ریپ زدن ال نود مدل نودو یک

    2. منم ال نود همین مشکل را داشت ، مشکل با تعویض سیم بدنه حل میشه، سیم بدنه ضعیف است، یک متر سیم ۶ از الکتریکی بخر بده باتری ساز ردیفش میکنه

    3. سلام من این مشکل شمارو داشتم با یه اتصال بدنه قوی مشکل حل میشه به هیجای ماشینت دست نزن من کلی خرج کردم اخرش اوکی نشد بعد اتصال منفی قوی گرفتم کاملا اوکی شد

    4. واتر پمپ رو باید عوض کنی پره ها ی واتر پمپ خوردگی پیدا کردن یا از بین رفتن
      ال نود با هر دو تا تسمه تایم باید یه واتر پمپ روش عوض بشه

  3. چراغهارا روشن میکنم امپر شاخص اب ۴خانه بهش اضافه میشه چراغ خاموش میکنم امپر برمیگرده سرجای اول ۴خونه کابل منفی هم تقویت کردم یدونه قوی اضافه کردم حل نشد واینک مشکل دیگ ک داره وقتی فرمان را بسمت راست تا انتها بپیچم برق ملشین قطع میشه خاموش میکنه مث خالی شدن باطری اگ کسی علت این دوتامشکل رامیدونه لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم

      1. درود!
        روی ماشین باتری ۶۰آمپر نصب بود
        اما جای باتری بزرگتر بود
        یک فروشنده گفت این جای باتری ۶۶ آمپر هست و بهتره که ۶۶آمپر بذارید.

        حالا سوال اینه که آیا۶۶هست واقعا
        یا اگه ۶۶گذاشته بشه به سیستم برق کشی آسیب نمیزنه؟

  4. چراغهارا روشن میکنم امپر شاخص اب ۴خانه بهش اضافه میشه چراغ خاموش میکنم امپر برمیگرده سرجای اول ۴خونه کابل منفی هم تقویت کردم یدونه قوی اضافه کردم حل نشد واینک مشکل دیگ ک داره وقتی فرمان را بسمت راست تا انتها بپیچم برق ملشین قطع میشه خاموش میکنه مث خالی شدن باطری اگ کسی علت این دوتامشکل رامیدونه لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم

    1. اتصال بدنه چراغها رو چک کنید اتصال رو باز کنید تمیز سنباده بزنید و جای اتصال رو هم همینطورودوباره ببندید

  5. باسلام و احترام
    فیوز مربوط به شیشه بالابر های عقب مدام میسوزه ، سری آخر فیوز ۲۵ آمپر پمپ بنزین هم سوخت و یک دفعه ماشین خاموش شد. لطفا راهنمایی کنید. ممنون از شما

    1. دوست عزیز من این تجربه‌رو داشتم کافیه رودریهای عقب رو باز کنی و دسته سیمی که به بالابر مربوطه چک کنی حتما یه جا روکش سیمها دچار له شدگی و پارگی شده و به بدنه در میخوره و فیوز میسوزه روکش رو ترمیم کن مشکلت حل میشه

  6. سلام برای ال نود هدلایت دو کنتاکت گرفتم میندازم روشن میکنم نور بالا و پایین با هم روشن میشن و هیچ تفکیکی ندارن لامپ خودشو یکیشم میندازم درست میشه یعنی یکی هدلایت یکی فابریکی،اگر کسی میدونه مشکل چیه بگین تشکر

    1. سلام،من هم دقیقا همین مشکل رو داشتم و ماشین رو خاموش کردم هدلایتا روشن میموند،رفتم پیش برقکاری که کارش فقط چراغ بود گفت باید هدلایت متناسب با برقکشی این ماشین نصب بشه که از لحاظ آمپر با هم بخونه

  7. باسلام، ده روز پیش ماشین ال نود رو توی پارکینگ پارک کردم و سه چهار روز بعد استارت زدم تا باتری نخوابد، یک هفته بعدش باز هم استارت زدم برق پشت آمپر وجود دارد حتی دزدگیر هم کار می کند ولی فقط یک صدای( چریق) می دهد و روشن نمی شود، توی صفحه آمپر، علامت آب روشن و خاموش می شود و می لرزد.موقع باز کردن سوییچ، صدای پمپ بنزین هم می آید. تقریبا ده لیتر بنزین توی باک هست. ممنون می شوم نظرتون رو بفرمایید.

    1. سلام. من اتاق ال۹۰تعویض کردم
      الان سوییچ باز میکنم پمپ بنزین که کار می‌کنه برق به کوعل میاد بعد که قطع میشه بجای برق به کوعل اتصال بدنه میاد.استارت میزنم جرقه به شمع نمیده.استوپر هم داغ می‌کنه.اتصالات هم همرو چک کردم درسته.سیمکشیش هم درسته.
      لطفاً راهنمایی میکنید؟

  8. سلام
    وقت بخیر
    ال نود مدل ۹۶ مدتی هست بعد از تعویض موتور فن و ترموستات و قشنگی آب صفحه مانیتور خاموش شده
    و ساعت ماشین با هر استارتی که میزنم صفر میشه
    میشه لطف کنید بگید مشکل از کجاست

  9. سلام وقت بخیر
    چراغ نور پایین و چراغ بغل خودرو (فقط جلو ) روشن نمیشه اما نور بالا کار میکنه
    فیوز و لامپ ها چک شد سالم هستند
    ایراد از کجا میتونه باشه
    ممنون میشم راهنمایی بکنید

  10. سلام
    گاهی مخصوصا در فصل گرما ماشینم استارت نمیخوره . به باطری سازی مراجعه کردم باطری سالم بود و شارژ کامل در نتیجه آفتامات هم سالم .
    جریان از این قرار است هنگامی که چند جا کار دارم دو سهخ جای اول مشکلی نیست اما در مرحله سوم یا چهارم به بعد ماشینم استارت نمیزنه و حتما باید صبر کنم در حدود یک ربع یا بیست دقیقه بعد استارت بزنم روشن میشه . باطریسازها فقط میگن باطری عوض کن در حالی که باطری سالمه . مشکل برق دزدی هم نداره هیچ صبحی ماشین با مشکل روبرو نشده فقط موقعی که گرم شده باشد . آیا ممکنه استارت یا بلبرینگهای استارت خراب باشند جوری که در گرما گیر پاژ باشد ؟ و وقتی سردتر شد ول کند ؟

  11. سلام
    شیشه های درب عقب ال ۹۰ پایین می آیند ولی دیگه بالا نمی روند لطفا راهنمایی کنید البته بعد از خاموش کردن ماشین با پاور ویندو که نصب شده بالا می روند

  12. سلام من ال ۹۰ مدل ۹۱ دارم .چند مدتیه گاهی اوقات چراغ چک ماشین روشن میشه و با خاموش و روشن کردن خودرو درست میشه . و وقتی دیاگ میزنم میزنه عدم جرقه زنی در خانه یک .شمع ها و وایر ها رو عوض کردم بازم درست نشد و کوئل ها و سوزن ها را جا به جا کردم اما بازم مشکلم رفع نشد .و گاهی عدم جرقه زنی در خانه یک وجود دارد.ممنون میشم کمکم کنید

    1. با سلام جناب آقای جوادی بنده هم این مشکل رو در ال ۹۰ مدل ۹۱ دارم آیا شما به نتیجه‌ای رسیدین ممنون میشم راهنمایی کنید سپاسگزارم

  13. سلام عرض میکنم خدمت شما درمورد نرسیدن برق به کولر و بخاری و کیلومتر دورموتور خودرو ال۹۰ انجام شدنی هست خدمتتان برسم ممنون میشوم

  14. سلام.
    من ال نود مدل ۹۱ دارم.. وقتی ماشین رو قفل میکنم.. پشت امپر چراغچک و روغن و باطری تقریبا همه با هم یک لحظه روشن میشن بعد خاموش میشه.. و یک صدای تیک تیک هم میخوره.. نمیدونم.. آیا طبیعیه در خودرو های ال نود؟

  15. باسلام چراغ نشانگرال ای دی صفحه امپر شامل یک خط بنزین و دو خط امپر بعضی اوقات باهم خاموش میشن وو بعدازمدتی به وضعیت قبلی می رین علت چیه. چطورمیتونم درستش کنم ممنون

  16. با سلام گاهی اوقات وقتی ترمز میکنم پخش قطع میشه همینطور وقتی چراغ میدم هم این اتفاق میفته گاهی هم حین حرکت بدون هیچ علتی یلحظه برق قطع میشه ماشین کپ میکنه و چراغ آب روشن میشه ممنون میشم راهنمایی کنید ماشین ال نود e1

  17. سلام
    پارس تندر مدل ۹۴ دارم از همون
    اولش هر از چند گاهی عقربه سرعت و دور موتور یه لحظه می افته پایین و سریع بر میگرده سر جاش
    به نظرتون مشکل از چیه؟

  18. با سلام
    یه مدتی هست وقتی تو شب چراغ ها رو روشن میکنم بک لایت صفحه کیلومتر روشن نمیشه ولی بک لایت کلیدها روشن میشه به نظرتون ایراد از کامپیوتر داخل کابینه ؟ یا جایی قطعی داره ؟

  19. درود!
    روی ماشین باتری ۶۰آمپر نصب بود
    اما جای باتری بزرگتر بود
    یک فروشنده گفت این جای باتری ۶۶ آمپر هست و بهتره که ۶۶آمپر بذارید.

    حالا سوال اینه که آیا۶۶هست واقعا
    یا اگه ۶۶گذاشته بشه به سیستم برق کشی آسیب نمیزنه؟

  20. با سلام – راهنمای چپ و راست ماشین ال ۹۰ من در زمانی که ماشین روشن میشود عمل میکند و لی بعد از ۳ بار که که میزند قطع میشود – دسته راهنما را کنترل کردم مشکل نداشت – فیوض ها را چک کردم مشکل نداشت – لطفا راهنمایی کنید مشکل از کجاست؟

  21. سلام.وقت بخیر.ال نودمدل۸۸دارم ،مدتی است موقع صبح وگاهی درطول روز موقع استارت زدن بعدازدوسه باروبه سختی روشن می شود.گاهی بایدپاروی پدال گاز باشد تاماشین جان بگیردوروشن شود.چندتنظیم موتوروبرق خودروهم ماشین رابردم.هیچ خطایی نشان نمی دهد.لطفاراهنمایی بفرمایید.باتشکر

  22. سلام
    ال نود ۸۷e1 دارم.چرا کامپیوتر سفری ماشین کار نمیکنه.تست آمپر زدم روی صفحه دیجیتال علامت هاش میاد اما دکمه روی برف پاکن را میزنم کار نمیکنه؟با تشکر

  23. با سلام.من تندر مدل ۸۸ دارم هر چند وقت چند روزی وقتی ماشین در جا کار می‌کنه آمپر ماشین زیر یک نوسان داره خورد رو میخواد خاموش بشه وقتی هوا سرد میشه بیشتر خودشو نشون میده و در ضمن وقتی برق برق میگیرم لرزشش بیشتر میشه و گاهی هم وقتی ،این مشکل هست موقع ابتدای حرکت ریپ میزنه.
    مشکل دیگه وقتی تو ترافیکم و یا وقتی همه چراغها روشنه آمپر ۲ عدد می‌ره بالا.وقتی اتصال بدنه می زنم ماشین بیشتر ریپ میرنه و قدرت و شتاب نداره.و مجبور شدم اتصال بدنه را بردارم تا حالا کسی از مشکل خودرو سر در نیاورده چه مکانیکی و چه باطری سازش
    ممنونم اگر کسی همچین مشکلی داشته راهنمایی کنه

  24. سلام پارس تندر مدل ۹۴ بعد از استارت دور موتور بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ تند تند بالا پایین می شد رفتم یه جا استوپرو باز کرد تمیز کرد دوباره بست این مشکل حل شده اما بلافاصله بعد از استارت دور موتور میاد تا صفر و ماشین خاموش میشه مگر اینکه گاز بدم و در حالت توقف دور موتور رو ۱۰۰ تا ۲۰۰ هست و به ۹۰۰ نمی رسه و تو حرکت هم احساس میکنم باید بیشتر از قبل گاز بدم
    شمع هم دو هفته پیش عوض کردم و نو هست

  25. سلام ال۹۰ مدل ۹۰ دارم با گرفتن ترمز چراغ مه شکن عقب پشت آمپر روشن میشه وسنسور دنده عقب ماشین هم بصدا در میآد لطفا راهنمایی بفر مایید.

  26. سلام،تندر۹۰ اتومات مدل۹۴ دارم
    وقتی ماشین گرم میشه مخصوصا توی ترافیک،اول چندبار چراغ چک خاموش و روشن میشه بعد سیلندر ۳و۴ از کار میفته،دستگاه هم میزنم خطای کویل ۲و۳ میده
    شمع ها و کویل ها رو هم نو کردم ولی برطرف نشد.
    البته سیلندر ۲و۴ کمپرسش ضعیفه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان
× واتس اپ