چه نکاتی را در تعویض روغن موتور سیمبل باید رعایت کرد؟

نکات تعویض روغن موتور سیمبل

فهرست مطالب

همواره یکی از بزرگ ترین دغدغه های مالکان خودرو، تعویض روغن موتور بوده و هست. چرا که روغن موتور از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و زمانی که خاصیت خود را از دست می دهد، آسیب های پر هزینه و جدی به بار می آورد. به همین دلیل است که اکثر مالکان خودرو هنگام سرویس های دوره ای، برای تعویض روغن موتور خودروی خود نیز اقدام می کنند. شاید تصور کنید کار به ظاهر ساده ای است اما یک سری نکات وجود دارند که انجام تعویض روغن موتور را سخت می کنند. بنابراین باید حتما در یک تعمیرگاه تخصصی انجام شود. در این مقاله از رنوساز همراه ما باشید تا شما را با مهم ترین نکات تعویض روغن موتور سیمبل آشنا کنیم.

چرا باید روغن موتور سیمبل به موقع تعویض شود؟

خودروی رنو سیمبل نیز مانند هر خودروی دیگری برای عملکرد مناسب و طول عمر بیشتر، نیاز به مراقبت و نگهداری اصولی دارد. به طور مثال باید هر چند وقت یکبار روغن موتور و روغن گیربکس آن تعویض شود تا قطعات داخلی موتور به درستی کار کنند. در غیر این صورت هزینه های سنگینی به بار می آورد.

همانطور که می دانید وظیفه اصلی روغن موتور روانکاری قطعات داخلی موتور است. البته روغن موتور وظایف دیگری همچون خنک کردن قطعات و جذب رسوبات نیز دارد اما مهم ترین آن روانکاری می باشد. زمانی که موتور خودروی سیمبل شما در حال کار است بدون شک دمای آن بالا می رود و اگر از روغن موتور مناسبی استفاده نشده باشد، آسیب جدی به قطعات موتور وارد می شود. در چنین شرایطی ناچار به تعمیر موتور و یا تعویض موتور سیمبل خواهید شد. البته نیاز نیست نگران این موضوع باشید. در تعمیرگاه تخصصی سیمبل، قطعات مورد نیاز خودروی شما با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت تامین می شود.

تعمیرگاه تخصصی رنو

نکاتی که هنگام تعویض روغن موتور سیمبل باید رعایت شوند!

  • اغلب دارندگان خودروی رنو سیمبل به عدد نمایان شده روی کیلومتر شمار اکتفا می کنند و زمانی که خودرو به حداکثر کارکرد خود رسیده است، اقدام به تعویض روغن موتور آن می کنند. توصیه می کنیم با توجه به نحوه رانندگی، ترافیک و شرایط آب و هوایی قبل از رسیدن موتور خودرو به حداکثر کارکردش، اقدام به تعویض روغن آن کنید.
  • روغن موتور سیمبل باید هر ۸۰۰۰ کیلومتر تعویض گردد. اما همانطور که گفتیم بهتر است در سرویس های دوره ای سیمبل، بررسی سطح روغن موتور را نیز در نظر داشته باشید.
  • فیلتر مخصوص تعویض روغن موتورسیمل هر بار باید تعویض گردد و از فیلتر تمیز استفاده شود.
  • برای موتور خودروهایی که تکنولوژی بالایی دارند، نباید از روغن موتور با سطح کارایی پایین تر استفاده کرد. همچنین برای موتورهای قدیمی نیز بهتر است از روغن موتور با سطح کارایی بالاتر استفاده نشود.
  • به هیچ عنوان دو روغن موتور مختلف نباید با یکدیگر ترکیب شوند. چرا که مواد استفاده شده در هر یک از آنها متفاوت است و ترکیب آنها قطعا به موتور آسیب می رساند.
  • در زمان خرید روغن موتور سیمبل درنظر داشته باشید که همیشه گرانترین روغن لزوما با کیفیت ترین نیست و از همه مهم تر ممکن است مناسب خودروی شما و سطح کارایی آن نباشد. همچنین بهتر است به کیفیت و تکنولوژی ساخت آن نیز توجه کنید. توصیه می کنیم انتخاب روغن موتور مناسب را به تعمیرکاران حرفه ای و با تجربه بسپارید و با کارشناسان رنوساز تماس بگیرید تا شما را در انتخاب روغن موتور مناسب راهنمایی کنند.
  • برخی تصور می کنند چون از خودروی خود استفاده نمی کنند و یا کم استفاده می کنند، نیازی به تعویض روغن موتور نیست. در حالیکه در چنین شرایطی نیز باید حداقل سالی یکبار روغن موتور خودروی شما تعویض گردد.
زمان مناسب تعویض روغن موتور سیمبل

برای تعویض روغن موتور سیمبل به کدام تعمیرگاه مراجعه کنیم؟

همانطور که گفتیم، تعویض روغن موتور سیمبل از اهمیت بالایی برخوردار است و در انجام آن نباید سهل انگاری کرد. حال که با اهمیت آن آشنا شده اید، بهتر است خودروی رنو سیمبل خود را برای انجام سرویس های دوره ای به تعمیرگاه تخصصی رنوساز بسپارید. تعویض روغن موتور سیمبل تنها یکی از خدماتیست که این تعمیرگاه به مشتریان خود ارائه می دهد. بررسی و رفع مشکلات برقی سیمبل، تعمیر گیربکس سیمبل و تعویض روغن گیربکس از دیگر اقدامات این تعمیرگاه تخصصی می باشد. رنوساز درواقع نمایندگی رنو در غرب تهران می باشد و در صورت نیاز، قطعات تعویضی خودروی شما را با قیمتی مناسب و کیفیتی عالی تامین می کند.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان
× واتس اپ