روغن موتور مناسب جهت تعویض روغن موتور استپ وی

تعمیر انواع استپ وی در

تعمیرگاه تخصصی رنوساز

فهرست مطالب

خودرو رنو  استپ وی یکی از خودروهای باکیفیت بازار و برادر قد بلند ساندرو معمولی است که پیشرانه ۱.۶ لیتری K4M رنو دارد. این پیشرانه دارای استهلاک بسیار پایین و هزینه‌های نگهداری بسیار کم است. اما باید در نظر داشته باید که باید در نگهداری آن بسیار دقت کرد. در غیر این صورت موتور با مشکلات متعددی مواجه خواهد شد. از موارد قابل توجه، توجه به زمان تعویض روغن موتور استپ وی است. به همین خاطر در این مطلب از مجموع رنو ساز قصد داریم تا به طور کامل موارد قابل توجه در حین تعویض روغن این خودرو را برای شما شرح دهیم.

روغن مناسب برای تعویض روغن موتور استپ وی

خودرو رنو استپ وی خودرویی است که در هنگام تعویض روغن آن باید نهایت دقت را به خرج دهید. در کاتالوگ این خودرو، راهنمای تعویض روغن موتور رنو استپ وی وجود دارد و شما می‌توانید با مراجعه به آن، از مشخصات دقیق روغن موتور مناسب این خودرو و موتور آن مطلع شوید. البته شما می‌توانید در صورت وجود هرگونه سوال، با کارشناسان ما در مجموعه رنوساز تماس بگیرید.

در نظر داشته باشید که برای تعویض روغن استپ وی باید روغن موتور مد نظر شما از نوع ۱۰W-40 SL با نوع نیمه‌ سنتتیک باشد. اما اشاره به این نکته خالی از لطف نیست که اگر قصد تعویض روغن موتور استپ وی خود را به همراه فیتر روغن دارید، میزان حجم روغن موتور مورد نیاز شما باید در حدود ۴.۸ لیتر باشد. این در حالی است که اگر قصد تعویض فیلتر روغن را نداشته باشید، باید در حدود ۴.۳ لیتر روغن موتور از نوع ذکر شده را در موتور خودرو بریزید.

لوازم یدکی رنو

روغن مناسب استپ وی برای محیط‌ های گرمسیری

آیا تصور می‌کنید که نوع روغن مورد نیاز این خودرو برای مناطق گرمسیری با مناطق معتدل آب و هوایی یکسان است؟ اگر خودروی شما بیشتر در مناطق گرمسیری قرار دارد، باید از روغن موترهایی با گرید ۱۰W-40 از نوع SN را استفاده کنید. برای این کار نیز برندهای مختلف باکیفیت ایرانی و خارجی وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به بهران سوپر رانا، ادینول نیمه سنتتیک، الف Evolution 700 FT، توتال Quartz 7000، توتال Q 7000 Energy و ایرانول رونیا اشاره کرد.

محیط‌ هایی با آب و هوای معتدل برای تعویض روغن موتور استپ وی

اگر خودروی  استپ وی شما در محیط‌ هایی با آب و هوای معتدل قرار دارد، بهتر است از روغن موتورهایی با گرید ۵W-40 استفاده کنید. از جمله روغن موتورهای مناسب برای این خودرو با این گرید نیز می‌توان به روغن موتورهای فلومکس High Tech، بهران سوپر رانا، ایرانول سوپر رویال، ادینول Super Light، الف Evolution FT، شل Helix Ultra، الف Evolution SXR و توتال Q 9000 Energy اشاره کرد. البته که روغن موتورهای دیگر با گرید ۵-۴۰ نیز جوابگوی شما خواهند بود. شما می‌توانید برای خرید روغن موتور مناسب استپ وی و تعویض آن، به مجموعه رنوساز مراجعه کنید.

فیلتر یا صافی بنزین در تعویض روغن موتور استپ وی

در هنگام تعویض روغن استپ وی باید به چه مواردی توجه کرد؟

در هنگام بازدیدهای دوره‌ای خودرو تنها نباید به روغن موتور آن توجه کرد. بلکه مواردی دیگری نیز در آن وجود دارند که باید بررسی شود. از جمله این موارد می‌توان به روغن‌های هیدرولیک، گیربکس و ترمز اشاره کرد که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم.

فیلتر یا صافی بنزین

زمانی که برای تعویض روغن موتور استپ وی اقدام می‌کنید، باید این را در نظر داشته باشید که برخی اقلام مصرفی این خودرو نیز باید تعویض شوند. از جمله این موارد می‌توان به فیلتر یا صافی بنزین خودرو اشاره کرد. در صورتی که این فیلتر کثیف باشد، بازده موتور خودروی شما به طور چشم‌گیری کاهش پیدا می‌کند.

بررسی فیلتر روغن موتور در حین تعویض روغن موتور استپ وی

در حین تعویض روغن استپ وی، باید به موارد دیگر خودروی خود نیز توجه داشته باشید. از جمله این موارد می‌توان به فیلتر روغن اشاره کرد که در مسیر ورود روغن موتور به داخل بلوک آن قرار دارد. فیلتر روغن خودرو تمام کثیفی‌‍‌های روغن موتور را جذب می‌کند و تقریبا در هربار سرویس، باید تعویض شود. لازم به ذکر است که برای تعویض فیلتر روغن خودرو حتما باید از فیلتر روغنی با همان مدل استفاده کنید. در غیر این صورت، با مشکلاتی مانند نشت روغن مواجه خواهید شد.

بررسی و تعویض فیلترهای مختلف خودرو

در حین تعویض روغن موتور استپ وی باید به فیلترهای خودرو خود نیز توجه داشته باشید. در خودرو رنو  استپ وی دو نوع فیلتر هوا و کابین وجود دارد که در صورت خرابی، باید آن‌ها را تعویض کنید که ما در مجموعه رنوساز این فیلترها را به شما ارائه می‌دهیم.

روغن گیربکس خودرو

در زمان تعویض روغن موتور استپ وی باید به میزان روغن گیرکس خودرو خود نیز توجه داشته باشید. زمانی که روغن گیربکس خودرو شما فرسوده شده باشد یا به میزان کافی درون مخزن از آن قرار نداشته باشد، تعویض دنده‌های خودرو شما با مشکل و ایجاد صدای اضافی همراه می‌شود. اگر خودرو استپ وی خود از نوع گیربکس دنده دستی است، طبق کاتالوگ باید روغن گیربکس شما از مدل Sento باشد. همچنین روغن گیربکس مناسب این خود، روغنی با میزان ویسکوزیته ۷۵W-80 است. ضمنا، باید از روغن موتوری با سطح کیفی GL-5 استفاده کنید و این میزان برای گیربکس دستی باید ۲.۵ لیتر باشد.

میزان روغن گیربکس در تعویض روغن موتور استپ وی

اگر گیربکس خودرو رنو ساندرو استپ وی شما از نوع اتوماتیک باشد، باید از روغن گربکسی با مدل ATF DEXTRON III استفاده کنید. در نظر داشته باشید که به طور کامل، روغن گیربکس اتوماتیک ساندرو حجمی معادل ۶ لیتر دارد، اما اگر از طریق پیچ تخلیه تنها ۳.۵ لیتر از آن خارج می‌شود. لازم به ذکر است که دقیقا باید به میزان روغن خروجی، به گیربکس شما روغن جدید وارد شود.

بررسی روغن هیدرولیک خودرو استپ وی

خودروهای رنو استپ وی، دارای سیستم فرمان هیدرولیکی هستند. در جعبه فرمان هیدرولیکی، روغنی با عنوان روغن هیدرولیک وجود دارد که در گذر زمان ممکن یا از حجم آن کم شود یا جرم بگیرد. در هر دو صورت باید روغن هیدرولیک خودرو خود را مورد بررسی قرار دهید. لازم به ذکر است که شما می‌توانید از تعمیرگاه تخصصی رنو استپ وی، روغن هیدرولیک اصلی و مناسب استپ وی را خریداری کنید.

بازبینی میزان روغن ترمز

در بخش ترمز، تمام خودروها دارای روغن ترمز هستند. شما باید در حین تعویض روغن موتور استپ وی، روغن ترمز آن را نیز بررسی کنید. در نظر داشته باشید که روغن ترمز دو نوع دارد که برای ساندرو باید از نوع DOT4 استفاده شود.

رنو ساز؛ ارائه انواع خدمات خودرو  استپ وی

برای تعویض روغن موتور استپ وی باید ابتدا شرایط محیطی را در نظر گرفت. در محیط‌های گرمسیری باید از روغن موتور ۱۰W-40 و در محیط‌های معتدل از روغن موتور ۵W-40 استفاده کرد. اگر قصد تعویض روغن استپ وی غرب تهران یا در بخش‌‎های دیگر تهران را دارید، ما در تعمیرگاه رنوساز آماده خدمات‌رسانی به شما هستیم و خدمات خود را با تضمین کیفیت و قیمت ارائه می‌دهیم.

۲ پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان
× واتس اپ