راهکارهایی در مورد تعمیر گیربکس فلوئنس

تعمیر گیربکس فلوئنس در تعمیرگاه تخصصی

فهرست مطالب

در سال ۲۰۰۹، کمپانی معروف فرانسوی به نام رنو، جدید‌ترین سدان خود را در خانواده نیسان‌ها با نام فلوئنس روانه بازار خودرو کرد. این خودرو، در چندین کشور از جمله کره تولید شده و در برخی کشور‌ها، با نام دیگری شهرت یافت مانند نام رنو سامسونگ در کره. این خودرو از چندین قطعه فنی مختلف از جمله جعبه دنده ۶ سرعته و در دو نوع دستی و اتوماتیک تشکیل شده است. در این مطلب، قصد داریم به مشکلات ناشی از تعمیر گیربکس فلوئنس و مشکلات جعبه دنده این خودرو بپردازیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

بررسی وظایف گیربکس فلوئنس

از مهم‌ترین وظایف جعبه دنده در فلوئنس، می‌توان به حفاظت از موتور و مدیریت سیستم دنده داخلی برای کارآیی بیشتر سیستم انتقال نیرو و سرعت اشاره کرد. وظیفه دیگر این قطعه، کاهش سوخت مصرفی خودرو و افزایش کارایی خودرو است. لازم به ذکر است که جعبه دنده نیز مانند بسیاری از قطعات فنی، دچار مشکل می­شود و نیاز به تعمیر دارد. اگر این قطعه به موقع و در زمان مقرر تعمیر نشود، خطرات جدی از جمله از کار افتادن سیستم انتقال نیرو رخ می‌دهد. همچنین تعمیر این قطعه مهم، باید توسط افراد ماهر انجام شود و اگر تجربه کافی در این زمینه را ندارید، از انجام این کار به تنهایی، اکیدا خودداری کنید. شما برای تعمیر گیربکس فلوئنس خود، می‌توانید به تعمیرگاه تخصصی فلوئنس مراجعه کنید.

بررسی علل خرابی گیربکس فلوئنس

مهم‌ترین علت خرابی جعبه دنده گیربکس فلوئنس، بروز نشتی روغن گیربکس یا سوختگی آن است. به عنوان سایر علل خرابی گیربکس، می‌توان به بالا رفتن بیش از اندازه دمای خودرو، ورود غبار به پدال جعبه دنده، خلل در سیستم الکتریکی خودرو، شل شدن اتصالات و عدم سرویس به موقع فلوئنس اشاره کرد. لازم به ذکر است که در صورت مشاهده نشتی روغن در خودرو، توصیه می کنیم به تعمیرگاه رنوساز مراجعه کنید.

قیمت تعمیر گیربکس فلوئنس

بررسی نشانه‌های خرابی گیربکس فلوئنس

اگر هنگام تعویض دنده فشار غیر عادی را حس می‌کنید، یا متوجه می‌شوید که دنده اتوماتیک خودروی شما با اختلال تعویض می‌شود، بهتر است که خودرو فلوئنس خود را به تعمیرکار ماهری نشان داده و در صورت لزوم، به تعمیر گیربکس فلوئنس بپردازید. علاوه بر آن، نشتی مایع درونی گیربکس نیز یکی از عواملیست که شما را از وجود اشکال در گیربکس فلوئنس، مطلع می‌کند. لازم به ذکر است که نشتی روغن، می‌تواند علل مختلفی داشته باشد اما نشتی مایع درونی گیربکس، تنها به علت خرابی گیربکس، رخ می‌دهد.

زمان مناسب برای تعمیر گیربکس فلوئنس اتوماتیک

گاهی اوقات در فلوئنس‌های اتوماتیک، متوجه مشکلاتی مانند قاپیدن دنده‌های پایین، اختلال در تعویض دنده، اختلال در حرکت کلاژ روی جعبه دنده، ایجاد صدا توسط گیربکس هنگام حرکت و مشکل در کنترل فشار توسط شیر برقی می‌شویم که تمامی این اختلالات، رسیدن زمان تعویض یا تعمیر گیربکس فلوئنس را یادآور می‌شوند. در صورت بروز هر کدام از این مشکلات، باید خودرو را به تعمیرگاهی مطمئن برده و تعمیر خودروی خود را به تعمیرکارانی با‌تجربه بسپارید. توجه داشته باشید که قیمت تعمیر گیربکس فلوئنس، پس از بررسی توسط تکنسین مشخص می‌شود. همچنین هرچه مشکلات گیربکس یا سایر قطعات خودرو زود‌تر تشخیص داده شود، هزینه رفع آن اختلال نیز کمتر است. پس با سروییس به موقع خودرو، از پرداخت هزینه‌های گزاف جهت تعمیر مشکلات گیربکس، پیشگیری کنید.

تعمیرگاه تخصصی رنو

تعمیر گیربکس خودروی فلوئنس در تعمیرگاه تخصصی

در این مطلب، به بررسی اجمالی در مورد زمان تعمیر گیربکس فلوئنس و همچنین به شرح برخی از مشکلات مربوط به آن  پرداخته شد. همانطور که گفتیم، گیربکس، جزو قطعات حساس خودرو است. بنابراین اگر تجربه کافی را در این خصوص ندارید، به هیچ وجه جعبه دنده خودروی خود را تعمیر نکنید. شما می‌توانید برای سرویس خودروی رنوی خود، از بررسی و بازبینی قطعات گرفته تا تعمیر قطعات، با تعمیرگاه تخصصی رنو در غرب تهران در تماس باشید. بدین ترتیب تکنسین‌های ما، با نهایت دقت و استفاده از قطعات اورجینال، خودروی شما را تعمیر کنند. این تعمیرگاه، دارای سابقه طولانی‌مدت در تعمیر انواع خودروی رنو از جمله رنو سیمبل، رنو اسکالا و رنو فلوئنس بوده و می‌تواند در تعمیر خودرو، شما را یاری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان
× واتس اپ