علائم خرابی گیربکس + تعمیر گیربکس ساندرو

تعمیر گیربکس ساندرو

فهرست مطالب

گیربکس خودرو یکی از مهم ترین قطعات خودرو است که وظیفه ایجاد و تعادل بین سرعت و نیرو می باشد، اما این تنها وظیفه گیربکس نیست. گیربکس سالم باید قادر باشد در سربالایی‌ها نیروی لازم و مناسب خودرو را تأمین کند و از سوی دیگر در مسیرهای بدون شیب و هموار مانند بزرگراهها سرعت بالایی را فراهم کند. بنابراین گیربکس در حرکت کردن و سرعت خودرو نقش بسیار مهمی دارد و درواقع می توان گفت قدرت موتور را به چرخ ها منتقل می کند. توجه داشته باشید که بروز هرگونه مشکل به ظاهر ساده و پیش افتاده، ممکن است منجر به عدم حرکت خودروی شما شود. در ادامه همراه با کارشناس فنی تعمیرگاه تخصصی رنو به نکات مهم خرابی گیربکس و تعمیر گیربکس ساندرو می پردازیم.

عملکرد گیربکس رنو ساندرو چگونه است؟

گیربکس ساندرو نیز مانند گیربکس هر خودروی دیگری از قطعات مختلف و به هم پیوسته ای تشکیل شده است. سیستم عامل اصلی انتقال قدرت به خودرو، گیربکس آن است. همچنین گشتاور سرعت بالایی را به موتور خودرو انتقال می دهد. این موضوع باعث تقویت بیشتر موتور خودور ساندرو می شود. اما توجه داشته باشید که طراحی و عملکرد گیربکس به گونه ای می باشد که اگر هر یک از این قطعات به هم پیوسته خراب شوند و یا آسیب ببینند، عملکرد کل سیستم مختل می شود. اینجاست که متوجه اهمیت انجام سرویس های دوره ای ساندرو می شویم. چرا که با انجام سرویس های دوره ای تمامی موارد از جمله تعویض روغن گیربکس ساندرو علائم خرابی آن مورد بررسی قرار می گیرد. در نتیجه تا حد امکان جلوگیری از خرابی گیربکس می شود.

سرویس های دوره ای ساندرو

نشانه های خراب بودن گیربکس ساندرو

علائم و نشانه هایی که در ادامه بررسی می کنیم برای این است که شما متوجه وجود مشکل در گیربکس خود شوید و سریعا اقدام به رفع آن کنید. گاهی اوقات اگر به موقع به مشکلات مربوط به خودروی خود رسیدگی نکنید، قطعه مهمی مانند گیربکس، آسیب جدی می بیند و نیاز به تعویض آن خواهد بود. از آنجایی که هزینه تامین چنین قطعاتی نسبتا بالا می باشد، بهتر است طبق یک جدول زمانبندی مناسب، خودروی خود را جهت انجام سرویس های دوره ای به یک تعمیرگاه تخصصی ساندرو ببرید تا بررسی های لازم انجام شود. در ادامه برخی از رایج ترین نشانه های خراب بودن گیربکس را بررسی خواهیم کرد:

حس کردن بوی سوختگی

اگر هنگام رانندگی بوی سوختگی به مشام شما می رسد، بدانید که اصلا نشانه خوبی نیست. البته علت بوی سوختگی ممکن است موارد مختلفی باشد اما یکی از علت های آن ممکن است خرابی گیربکس باشد. لازم است بدانید که داغ شدن بیش از حد روغن گیربکس ممکن است بوی سوختگی تولید کند. این مشکل زمانی به وجود می آید که در تعویض به موقع روغن گیربکس کوتاهی کنید. چرا که اگر سطح روغن گیربکس پایین بیاید نمی تواند اجزای آن را خنک کند و درنهایت به کل سیستم آسیب می رساند.

شنیدن صدای ناخوشایند مانند تقه کردن

اگر خودروی شما هنگام رانندگی، صداهای غیر طبیعی تولید می کند، احتمال خیلی زیاد مشکل از گیربکس آن است. در چنین شرایطی باید این موضوع را جدی بگیرید و سریعا به یک تعمیرگاه تخصصی مراجعه کنید.علت این مشکل یا از کم بودن سطح روغن گیربکس است و یا مشکل از چرخ دنده ها یا یاتاقان می باشد.

تعمیرگاه تخصصی رنو

نشت مایع از زیر ماشین

هر زمان حس کردید که مایعی از زیر خودروی شما خارج می شود، توصیه می کنیم چند تکه مقوا در زیر ماشین خود قرار دهید تا ببینید نشتی دقیقا از کدام قسمت است. معمولا رنگ روغن گیربکس قرمز است. بنابراین اگر مایع قرمز رنگ از خودروی شما نشت می کند، باید حتما به تعمیرگاه مراجعه کنید. از مهم ترین دلایل نشتی روغن گیربکس می توان به خرابی واشرها، خرابی چرخ دنده ها و آسیب دیدگی نمد اشاره کرد.

جا نرفتن دنده

اگر دنده خودروی شما دستی هست و در هنگام تعویض دنده با صدای ناخوشایندی مواجه می شوید و دنده به سختی جا می رود، احتمالا مشکل از همگام سازهای گیربکس است که فرسوده شده و عملکرد مناسبی ندارند. اگر دنده خودروی شما اتوماتیک هست این مشکل خودش را با تغییر ناگهانی دنده به دنده دیگر نشان می دهد. در هر دو حالت باید سریعا خودروی خود را به نمایندگی رنو در غرب تهران ببرید تا هر چه سریعتر اقدام به تعمیر گیربکس رنو کنند.

علائم خرابی گیربکس ساندرو

هزینه تعمیر گیربکس ساندرو

در صورت بروز مشکلات این چنینی قبل از هر چیز آرامش خودتان را حفظ کنید و سپس برای رفع مشکل اقدام کنید. همانطور که گفتیم، تشخیص مشکلات و تعمیر گیربکس ساندرو مانند هر خودروی دیگری پیچیدگی های خاص خودش را دارد و نیازمند دانش و تخصص فنی بالایی می باشد. به همین دلیل توصیه می کنیم به صورت مرتب برای انجام سرویس های دوره ای خودروی خود اقدام کنید تا از بروز مشکلات جدی پیشگیری شود.

در نهایت لازم است بدانید که بهترین کار برای تعمیر گیربکس ساندرو، سپردن خودروی خود به دست تعمیرکاران حرفه ای و با تجربه می باشد. تعمیرگاه تخصصی رنوساز یکی از معتبرترین و بهترین تعمیرگاه های تهران است که خدمات بسیار خوبی به مشتریان خود ارائه می دهد و تا به حال موفق به جلب رضایت و اعتماد آنها شده است. هزینه تعمیر گیربکس ساندرو با توجه به نوع خرابی، قطعات مصرفی و یا نوع محصول، اجرت تعمیرکار و زمان تعمیر، محاسبه شده و سپس به شما اعلام می نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان
× واتس اپ