تعمیر گیربکس اسکالا+ مشکلات رایج آن

تعمیر گیربکس اسکالا در تعمیرگاه تخصصی

فهرست مطالب

خودروی رنو اسکالا محصول کمپانی رنوی فرانسه است که در سال ۲۰۰۹ فرایند تولید آن آغاز شد و در سال ۲۰۱۳ به بازار عرضه شد. این خودرو در دو تیپ e2 و e4 در بازار موجود است. نگین‌خودرو اتومبیل رنو اسکالا را به ایران معرفی کرده‌است. گیربکس این خودرو ۶ سرعته و با ضریب متغیر CVT است که نیروی تولیدی موتور را به چرخ‌های جلویی منتقل می‌کند. همراه رنوساز باشید تا با چگونگی تعمیر گیربکس اسکالا آشنا شوید. توجه داشته باشید که این اطلاعات، صرفا به دانش عمومی شما در خصوص مکانیک خودرو کمک می‌کند و اگر تجربه عملی در این زمینه ندارید، اکیدا از عملی ساختن اطلاعات این مطلب، خودداری نمایید و تعمیر خودروی خود را به تعمیر‌کاران ماهر بسپارید.

مشخصات فنی رنو اسکالا

در جدول زیر، مشخصات فنی خودروی رنو اسکالا را مشاهده می‌کنید.

موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ
حجم موتور ۲۰۰۰ سیسی
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حد اکثر سرعت ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۱۰.۴ ثانیه
گشتآور ۱۹۵ نیوتون‌متر
قدرت ۱۴۳ اسب بخار
مصرف سوخت ترکیبی ۷.۶ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر

مشکلات رایج در گیربکس اسکالا

به عنوان یکی از مشکلات رایج در جعبه دنده اسکالا، می‌توان به زوزه کشیدن گیربکس اشاره کرد. طی این مشکل، روغن گیربکس، کاهش یافته و در نتیجه، بلبورینگ‌ها خشک و خراب می‌شوند و صدایی گوشخراش به شکل زوزه از گیربکس بلند می‌شود.

علل دیگر بروز این حالت در گیربکس اسکالا عبارتند از ساییدگی، شکستگی، بریدگی و وجود ناهمواری در چرخ‌دنده‌های گیربکس. لازم به ذکر است که برای تشخیص علت زوزه کشیدن گیربکس اسکالا، به یک تعمیرکار ماهر نیاز داریم و به تنهایی قادر به انجام این کار نیستیم. بنابراین توصیه می کنیم به یک تعمیرگاه تخصصی اسکالا مراجعه کنید.

مشکلات رایج گیربکس اسکالا

علت بوی سوختگی از روغن گیربکس اسکالا چیست؟

توجه داشته باشید که هنگام تعمیر گیربکس اسکالا، اولین اقدامی که انجام می‌دهند این است که اگر از گیربکس بوی سوختگی روغن بلند شده‌باشد، سریعا آن را رفع می‌کنند. گاهی اوقات، روغن گیربکس رنو اسکالا بیش از حد گرم می‌شود و می‌سوزد. اگر روغن گیربکس اسکالا، کثیف شود یا بسوزد، فرایند روغن‌کاری در سیستم انتقال قدرت این خودرو را دچار مشکل می‌کند. نشتی روغن نیز یکی دیگر از مشکلات جعبه گیربکس رنو اسکالا است که در صورت ادامه‌دار بودن این نشتی، خسارات جبران‌ناپذیری به خودرو وارد می‌شود.

سایر مشکلات گیربکس اسکالا

یکی دیگر از مشکلات مرسوم در جعبه گیربکس خودروی رنو اسکالا، کم شدن قدرت خودرو است. زمانی که روغن گیربکس، نشتی دارد یا سطح آن کم باشد، مشکلاتی نظیر کم شدن قدرت خودرو‌های اتوماتیکی همچون رنو اسکالا را به همراه دارد. در صورت مشاهده این مشکل، سریعا روغن گیربکس باید تعویض شود. در صورت بریدن دنده اویل پمپ، هرز شدن پلوس، تمام شدن روغن گیربکس، معیوب بودن چرخ‌دنده‌های گیربکس و خرابی توربین، مشکل خلاص شدن گیربکس اتوماتیک اسکالا را به همراه دارد.

لازم به ذکر است که دلیل اصلی تقه زدن گیربکس اسکالا ایرادات برقی خودرو یا عدم تنظیم فشار روغن ناشی از خرابی ساعت یا خرابی یا پارگی دسته‌‌های موتور است. همچنین به عنوان دیگر مشکلات ناشی از نشتی روغن گیربکس، می‌توان به تاخیر در عمل تعویض دنده اشاره کرد. این بدان معناست که به طور پیشفرض، در خودروی اتوماتیک رنو اسکالا، تعویض دنده در کسری از ثانیه انجام می شود. اما اگر در انجام این فرایند، با تاخیر مواجه شدید، علت این امر را می‌توانید به پای نشتی روغن گیربکس بگذارید.

تعمیرگاه تخصصی رنو

تعمیر گیربکس اسکالا خود را به رنوساز بسپارید

در این مطلب، به شرح مشکلات و توضیحاتی در خصوص تعمیر گیربکس اسکالا پرداخته شد. در صورت مواجه با هر یک از مشکلات ذکر شده در این مقاله،توصیه می کنیم خودروی خود را جهت بررسی و عیب یابی به دست تعمیرکاران متخصص و حرفه‌ای رنوساز  بسپارید تا با استفاده از قطعات اورجینال و با قیمت مناسب در اولین فرصت، به عیب یابی و سرویس خودروی شما بپردازند. تعمیرگاه رنوساز تا به امروز موفق به جلب رضایت و اعتماد تمام مشتریان خود شده و به عنون یکی از تعمیرگاه های تخصصی رنو شناخته شده است.

یک پاسخ

  1. با سلام
    من یه رنو اسکالا ۲۰۰۰ اتومات ۲۰۱۶ دارم
    تو دنده عقب تقه داره وهمچنین درایو ولی عقب بیشتره
    ممنون میشم علت و بگین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان
× واتس اپ