تعویض روغن موتور ساندرو+ مهم ترین نکات آن

نکات مهم تعویض روغن موتور ساندرو

فهرست مطالب

خودروی رنو ساندرو به طور کلی به دو مدل معمولی و استپ وی تقسیم می شود. اما نکته مهم این است که چه خودروی شما رنوساندرو معمولی باشد و چه ساندرو استپ وی باشد، باید به انجام سرویس های دوره ای و از همه مهم تر تعویض روغن موتور ساندرو توجه کنید. اگر بدانید که روغن موتور چه نقش مهم و حائز اهمیتی ایفا می کند و تعویض نامناسب آن چه آسیب هایی به موتور خودروی شما وارد می کند، هرگز در انجام سرویس های دوره ای کوتاهی نمی کنید. در این مقاله همراه رنوساز باشید تا با مهم ترین نکات تعویض روغن موتور ساندرو آشنا شوید.

اهمیت کیفیت روغن موتور ساندرو و تعویض به موقع آن

موتور خودرو مهم ترین و اساسی ترین قسمت خودرو می باشد. چرا که درواقع تمام دستورات از این قسمت خودرو به سایر قسمت ها فرستاده می شود. این موضوع نشان دهنده این است که عملکرد موتور خودرو و افزایش طول عمر قطعات آن اهمیت بسیار زیادی دارد. یکی از کاربردی ترین راهکارهای بهبود عملکرد موتور و افزایش طول عمر آن ، استفاده از روغن موتور مخصوص است. مخصوص از این نظر که بدون شک در هر خودرو باید متناسب با مشخصات فنی موتور، از یک روغن موتور مخصوص استفاده شود. رنو ساندرو جزو آن دسته از خودروهایی می باشد که اگر به صورت منظم به آن رسیدگی شود، خودرویی با استهلاک پایین و کم هزینه خواهد بود. بنابراین در انتخاب روغن موتور و زمان مناسب تعویض روغن موتور رنو بسیار توجه کنید.

تعمیرگاه تخصصی رنو

روغن موتور چگونه موجب بهبود عملکرد موتور می شود؟

اساسی ترین وظیفه ای که روغن موتور به عهده دارد، روانکاری قطعات داخل موتور است. به بیانی دیگر روغن موتور اصطحکاک، سایش بین اجزا و حرارت تولید شده در موتور خودرو را به شدت کاهش می دهد و از آسیب رسیدن به قطعات داخلی جلوگیری می کند. البته که این تنها وظیفه ی آن نیست. از مهم ترین وظایف روغن موتور می توان به جلوگیری از زنگ زدگی موتور، آب بندی، معلق سازی موادی که در اثر سایش قطعات به وجود می آیند و پاک سازی موتور اشاره کرد.

اهمیت تعویض به موقع روغن موتور ساندرو

پیش از این با وظایف مهم روغن موتور آشنا شدید. حال لازم است بدانید که اگر روغن موتور خودروی شما کیفیت خود را از دست بدهد، کانال های روغن جرم می بندند و روغن موتور به درستی از آنها عبور نمی کند. بنابراین به اجزای موتور نمی رسد و در نهایت عملکرد موتور را مختل می کند. مشخصا این اتفاق منجر به تعویض و یا تعمیر موتور ساندرو می شود که بعضا هزینه های زیادی با خود به همراه دارد. اینجاست که متوجه اهمیت تعویض روغن موتور ساندرو به صورت منظم و برنامه ریزی شده می شویم. وقتی با توجه به جدول زمانبندی خودروی خود اقدام به این کار کنید، از هرگونه آسیب به موتور و همچنین هزینه های سنگین جلوگیری خواهید کرد.

تعویض به موقع روغن موتور ساندرو

علل خراب شدن و یا فاسد شدن روغن موتور ساندرو

عوامل زیادی مانند تنش های محیطی، رطوبت و یا استفاده از روغن موتور تاریخ انقضا گذشته منجر به فاسد شدن روغن موتور ساندرو و یا هر خودروی دیگری می شود. روغن بعد از گذشت مدتی شروع به اکسید شدن می کند و به مرور زمان گرانروی روغن افزایش پیدا می کند. در چنین شرایطی روغن با تولید اسیدهای آلی، موجب خودرگی یاتاقان ها می شود. جالب است بدانید در خودروی هایی با حجم مخزن کمتر این اتفاق سریع تر رخ می دهد. توجه داشته باشید که روغن موتوری با کیفیت انتخاب کنید و به تاریخ انقضای آن حتما توجه کنید و درنهایت تعویض روغن موتور ساندرو را در زمان مناسبش انجام بدهید.

مهم ترین نکات در تعویض روغن موتور ساندرو

لوازمی که هنگام تعویض روغن موتور خودروی شما مصرف می شوند، برای هر بار سرویس باید تعویض شوند. چرا که استفاده از لوازم مصرفی کثیف و آلوده، بازدهی موتور شما را کاهش می دهد. به طور مثال اگر فیلتری که با کمک آن روغن موتور وارد بلوک مخصوصش می شود کثیف باشد، تمام آلودگی های آن همراه با روغن وارد موتور می شود و به مرور زمان رسوب می کند.

در نظر داشته باشید که تعویض روغن موتور ساندرو مانند هرخودروی دیگری حتما باید توسط کارشناسان و تعمیرکاران حرفه ای و با تجربه انجام شود. چرا که تعویض نامناسب این روغن نیز در کاهش طول عمر و بازدهی موتور بسیار تاثیرگذار است.

قبل از هر چیز باید روغنی مناسب و با کیفیت انتخاب کنید. هنگام انتخاب روغن موتور مناسب، به شرایط وآب و هوای محل زندگی خود نیز توجه کنید. چرا که روغن موتور خودروی شما بهتر است با آب و هوای محل سکونتتان سازگاری داشته باشد.

لوازم مصرفی تعویض روغن موتور ساندرو

برای تعویض روغن موتور ساندرو به کجا مراجعه کنیم؟

در این مقاله با وظایف روغن موتور و اهمیت تعویض به موقع آن به خوبی آشنا شدید. برای تعویض روغن موتور ساندرو توصیه می کنیم به یک تعمیرگاه تخصصی ساندرو مراجعه کنید. همانطور که گفتیم، تعویض روغن یک کار تخصصی و حساس است و حتما باید توسط تعمیرکاران با تجربه و درواقع نمایندگی رنو انجام شود. تعمیرگاه تخصصی رنوساز واقع در غرب تهران دقیقا همان تعمیرگاهیست که شما برای تعویض روغن موتورخودروی خود به آن احتیاج دارید. تیم حرفه ای رنوساز در ابتدا تمام بررسی های لازم را انجام می دهند و در صورت نیاز، روغن موتور خودروی شما را به بهترین شکل ممکن تعویض می کنند. اگر مدت هاست روغن موتور خودروی تعویض نکردید، وقت آن رسیده است که با کارشناسان رنوساز تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان
× واتس اپ