رفع مشکلات برقی کولیوس در تعمیرگاه رنو

رفع مشکلات برقی کولیوس

فهرست مطالب

در سال ۲۰۱۷، محبوب‌ترین محصول رنو با نام کولیوس به بازار خودرو معرفی شد. این خودرو، در دسته شاسی‌بلند‌ها قرار دارد. مانند تمامی خودرو‌های دیگر، سرویس دوره‌ای امری جدی در ارتباط با حفظ سلامت قطعات کولیوس به حساب می‌آید. اما از این هم نمی‌توان چشم پوشید که کولیوس نیز مانند تمامی خودرو‌ها دچار مشکلات و اختلالات خاصی می‌شود. از جمله این اختلالات، می‌توان به مشکلات برقی اشاره کرد. می‌دانیم که برق خودرو مهم‌ترین بخش آن است و اگر دچار مشکل شود، ممکن است عملکرد تمامی قطعات خودرو را متوقف کند. به نظر شما مناسب‌ترین راهکار چیست؟ چه عواملی سلامت برق خودرو را به خطر می‌اندازند؟ رایج‌ترین مشکلات برقی کولیوس کدامند؟ در این مطلب، قصد داریم به تمامی این سوالات پاسخ دهیم. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

مشکلات برقی کولیوس

علت خرابی ECU کولیوس

همانطور که می‌دانید، ECU مغز خودرو است و اختلالات در این قطعه، می‌تواند عملکرد خودرو را متوقف کند. این قطعه، اطلاعات را از حسگر‌ها و سنسور‌های مختلف خودرو دریافت کرده سپس از این اطلاعات، برای محاسبه و تنظیم زمان جرقه‌زنی شمع‌ها و سوخت ورودی  انژکتور‌ها استفاده می‌کند. کولیوس، دارای سنسور‌های هوشمند زیادیست. همین امر، اهمیت ECU را در این خودرو دو‌چندان می‌کند. پس واجب است با علائم خرابی آن آشنا شوید. عدم جرقه‌زنی پیشرانه، گاهی اوقات، خرابی ECU باعث می‌شود یک یا چند سیلندر در پیشرانه جرقه نزنند.

بدین ترتیب، توان پیشرانه کم شده و موتور، دچار لرزش می‌شود. توجه داشته باشید که ECU خراب، ممکن است قادر نباشد زمان ارسال سوخت را محاسبه کند. در صورتی که این مشکل پیش آمد، باید فورا خودرو را به یک تعمیرگاه تخصصی برید. نتیجه این مشکل، کاهش قدرت پیشرانه خودرو است. نشانه دیگری که خرابیECU را هشدار می‌دهد، روشن نشدن پیشرانه است. اگر پیشرانه کولیوس روشن نشد، این را اختلال ECU تلقی کرده و فورا به یک تعمیرگاه مطمئن جهت رفع این مشکل مراجعه کنید. در تعمیرگاه تخصصی کولیوس، می‌توانید با اطمینان خاطر، نواقص خودروی خود را برطرف نمایید.

بیشتر بخوانید: تعمیرگاه تخصصی کولیوس چه خدماتی ارائه می­دهد؟

علت خرابی اتصالات باتری

هنگام بروز مشکلات برقی کولیوس، اولین محلی که باید به آن مشکوک شوید، باتری و ناحیه سر باتریست. اگر هرکدام از سر‌باتری‌ها در قطب مثبت و منفی باتری شل شده باشند، به راحتی می‌توان آنها را محکم کرد. گاهی نیز ممکن است در محل سر باتری، سولفاته جمع شده باشد که تنها راه چاره آن، تمیز کردن آن ناحیه است.

علت خرابی سویچ کولیوس

اگر حین رانندگی با کولیوس به طور ناگهانی، رادیو و سیستم صوتی خاموش شوند، مشکل از سویچ خودرو است. خرابی سویچ نیز یکی از مهم‌ترین مشکلات برقی کولیوس است. احتمال دارد سیم‌ها و اتصالات سویچ، دچار سوختگی شده باشند یا مغزی سویچ آسیب دیده باشد. در هر دو حالت، باید خودرو را نزد تعمیرکاری ماهر جهت رفع مشکل ببرید تا از بروز مشکلات جدی تر پیشگیری شود. بنابراین توصیه می­کنیم که برای تعویض سویچ، به تعمیرگاه رنوساز مراجعه کنید.

چرا باتری و دینام ضعیف به برق کولیوس آسیب می‌رسانند؟

گاهی اوقات، دینام خودرو دچار اختلال می‌شود یا مدت زمان استفاده از آن به پایان می‌رسد. در این صورت، خودرو دیگر نمی‌تواند جریان برق لازم را تولید کند و برای ادامه کار، از انرژی باتری استفاده می‌کند. باتری نیز روزی خالی می‌شود. از آنجایی که در منزل نمی‌توان باتری خودرو را شارژ کرد، باید خودرو را به تعمیرگاهی مطمئن ببرید. در آنجا میزان قدرت دینام بازبینی شده و آن را تعویض می‌کنند. لازم به ذکر است که با خالی شدن مداوم باتری، از عمر آن کاسته می‌شود. لذا توصیه می‌شود همراه با دینام، باتری خودرو را نیز تعویض کنید.

تعمیرگاه تخصصی رنو

علت نوسان برق کولیوس چیست؟

اگر هنگام رانندگی به طور ناگهانی سیستم برق خودروی شما متوقف و مجددا فعال شد، باید به باتری و دینام مشکوک شوید. وظیفه دینام، تعیین جریان الکتریسیته مورد نیاز خودرو است و وظیفه باتری، ذخیره انرژی الکتریکیست. زمانی که جریان تولید‌شده توسط دینام کم و زیاد شود، برق خودرو دچار نوسان می‌شود. پیشنهاد ما نصب دینام قوی بر روی خودرو است. البته کولیوس، از دینام قوی برخوردار است و نیازی به قوی‌تر کردن آن نیست. اما در صورت خرابی دینام، می‌توان آن را با یک دینام اورجینال جایگزین کرد.

حل مشکلات خودروی رنو کولیوس و برخورداری از خدمات رنوساز

همانطور که گفتیم، سرویس‌های دوره‌ای برای کولیوس بسیار مهم هستند. در صورت داشتن هر گونه سوال در چگونگی انجام سرویس دوره‌ای خودرو یا رفع هر گونه مشکلات برقی کولیوس، مراجعه به تعمیرگاه تخصصی رنوساز را توصیه می‌کنیم. رنوساز تضمین می‌کند که در تعمیر خودروی شما به هیچ وجه از قطعات تقلبی و بی‌کیفیت استفاده نمی‌شود. مشاوران ما همه‌روزه در حال خدمت‌رسانی حضوری یا به وسیله تلفن به شما عزیزان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان
× واتس اپ