مشکلات برقی لتیتیود را در تعمیرگاه رنو برطرف کنید

خدمات برقی لتیتیود

فهرست مطالب

سیستم برقی چه نقشی در خودرو دارد؟ عواقب تاخیر در رفع مشکلات برقی لتیتیود کدامند؟ برای حفاظت از سیستم برقی لتیتیود چه باید کرد؟ در این مطلب، به تمام این سوالات، پاسخ خواهیم داد. لتیتیود نیز همانند سایر خودرو‌های دیگر رنو، دارای سیستم برقی بوده که به نوعی نبز خودرو به حساب می‌آید. بازبینی چگونگی عملکرد برق خودرو، از عملیات مربوط به سرویس دوره‌ای است که هیچگاه نباید در انجام آن تاخیر کنید. بسیاری از قطعات فنی لتیتیود، همانند سنسور‌ها با برق کار می‌کنند بهتر است بگوییم که استارت خوردن لتیتیود، مدیون جریان الکتریکی است. شما با رفع مشکلات برقی لتیتیود، نه تنها از نابودی خودروی خود جلوگیری می‌کنید، بلکه به خودروی خود، جانی دوباره می‌بخشید. در صورت علاقه به این اطلاعات، تا انتها با رنوساز همراه باشید.

بررسی علت اختلال در سیستم روشنایی لتیتیود

معمولا سرنشینان خودرو تصور می‌کنند تنها مشکل برقی خودرو، آسیب دیدن سیستم روشنایی آن است در صورتی که اینطور نیست و در ادامه با این مشکلات، بیشتر آشنا می‌شوید. اختلال در سیستم روشنایی لتیتیود، یکی از مشکلاتی است که سیستم برق این خودرو را تهدید می‌کند. در صورت مشاهده این اختلال، اولین اقدامی که باید انجام دهید، بررسی فیوز و جعبه فیوز است. زیرا احتمال دارد یک فیوز آسیب‌دیده و خراب، به سیستم روشنایی خودرو صدمه وااارد آورد. اگر این مشکل را در اسرع وقت بررسی کنید، تنها با تعویض فیوز آسیب‌دیده، مشکل شما حل می‌شود. برای رفع مشکلات برقی لتیتیود، همین حالا با مشاوران ما در تعمیرگاه تخصصی لتیتیود تماس بگیرید.

مشکلات برقی لتیتود

ایجاد نوسانات در سیستم برق لتیتیود چه علتی دارد؟

اگر در هنگام رانندگی با لتیتیود، شاهر قطع و وصلی برق بودید، این به علت اختلال در عملکرد باتری و دینام خودروی شماست. همانطور که می‌دانید، دینام از اجزای سیستم برق لتیتیود است که وظیفه تولید جریان الکتریکی را بر عهده دارد. باتری هم وظیفه دارد تا جریان الکتریکی تولید‌شده توسط دینام را ذخیره کند. حال، اگر این دو قطعه خراب شوند، باید برای تعمیر یا تعویض آنها به یک تعمیرگاه معتبر مراجعه کنید. 

چرا موتور لتیتیود به طور ناگهانی خاموش می‌شود؟

عاملی که باعث روشن شدن خودرو می‌شود، جرقه‌زنیست. به طبع، با اختلال در سیستم برق لتیتیود، سیستم جرقه‌زنی نیز با مشکل مواجه می‌شود. اما زمانی که خودرو به طور خودکار خاموش و سپس روشن شود، در اینجا باید گفت که انرژی الکتریکی ذخیره شده در باتری، به داد خودروی شما می‌رسد و جریان برق را به مدار باز می‌گرداند. توجه داشته باشید که بررسی مشکلات برقی رنو لتیتیود و تعمیر آنها کار بسیار حساسی است.

اگر در این زمینه ناشی هستید یا تخصصی ندارید، توصیه می‌شود از تعمیر این قطعات به صورت شخصی، اکیدا خودداری نمایید. زیرا با انجام این کار، مشکلات قابل توجهی ممکن است خودروی شما را تهدید کنند. یکی از خدمات برق لتیتیود غرب تهران، تعمیر مشکلات برقی رنو لتیتیود است. پس برای رفع هر گونه مشکل برقی خودروی خود، به تعمیرگاه تخصصی لتیتیود مراجعه کنید.

مشکلات برقی لتیتود

بررسی علت شل شدن سر‌باتری لتیتیود

گاهی اوقات، هنگام قطع و وصل شدن برق خودرو، علاوه بر اختلال در فیوز‌ها، اختلال در باتری و سر‌باتری نیز به عنوان یک علت مهم به حساب می‌آید. زمانی که سر‌باتری‌ها شل می‌شوند، سیستم برق لتیتیود، عملکرد خود را از دست داده و به طور موقتی قطع و پس از مدتی وصل می‌شود. هنگام بروز این مشکل، باید محل باتری و سر باتری را نگاه کرده و در صورت شل شدگی، آن را صفت نمایید. اگرچه انجام این کار، نیازمند داشتن تخصص نیست، ولی برای اطمینان از درستی کار، به شما پیشنهاد می‌کنیم، برای بازبینی باتری و سر باتری خودروی لتیتیود خود، به تعمیرگاه تخصصی رنو مراجعه کنید.

مشکلات برقی لتیتود

چه دلایلی باعث خراب شدن سوئیچ لتیتیود می‌شوند؟

گاهی اوقات، با خراب شدن سویچ که محل دقیق آن، روی داشبرد یا قاب فرمان تهویه شده‌است، برق خودرو به طور ناگهانی قطع و وصل می‌شود. برای رفع این مشکل، ابتدا باید مغزی سوئیچ بررسی شده و سپس در صورت لزوم، تعویض شود. توجه کنید که تعویض سوئیچ خودرو، کمی تخصصی‌تر از تعمیر سرباتری‌هاست.

همچنین در صورت عدم تعمیر یا تعویض سویچ و با قطع و وصل شدن مکرر سیستم برق لتیتیود، احتمال از کار افتادن سیستم صوتی، رادیو و سایر سنسور‌ها به طور دائم وجود دارد. پس هنگام مشاهده هرگونه اختلال در سیستم برق لتیتیود خود، فورا به یک تعمیرگاه معتبر مراجعه کنید.

بررسی علت خرابی ECU لتیتیود

پس از بررسی انواع مشکلات برقی لتیتیود، حال به این مطلب می‌رسیم که شناسایی مشکلات و اختلالات این قطعات به چه صورت شناسایی و به راننده اطلاع داده می‌شود؟ به طور قطع، این عمل وظیفه ECU یا همان کامپیوتر خودرو است که مشکلات سایر قطعات را بررسی و شناسایی کرده و با روشن شدن چراغ چک، راننده را از اختلالات قطعات فنی مطلع می‌کند. حال، اگر خود این قطعه مهم با اختلال مواجه شود، موتور خودرو روشن نمی‌شود.

همچنین یکی دیگر از نشانه‌های خرابی ECU لرزش موتور و کم شدن قدرت آن است. ECU دارای دو حافظه دائم و موقت است. تمامی اطلاعات مربوط به خرابی قطعات، روی حافظه موقت ECU ذخیره می‌شوند. پس از خاموش شدن خودرو، تنها به مدت ۲۰ دقیقه می‌توانید به اطلاعات موجود در حافظه موقت دسترسی داشته باشید.

توجه داشته باشید که تا زمانی که حافظه دائم به برق متصل باشد، اطلاعات بر روی آن باقی خواهد ماند. برای شناسایی نوع خرابی ECU باید دستگاهی به نام دیاگ به آن متصل شود تا خطا راحت‌تر شناخته شود. برای بازبینی ECU خودروی لتیتیود خود، به تعمیرگاه رنو در غرب تهران مراجعه کنید.

تعمیرگاه تخصصی رنو

 

کدام تعمیرگاه برای رفع مشکلات برقی لتیتیود مناسب است؟

در این مطلب، سعی شد تا به بررسی انواع مشکلات برقی لتیتیود پرداخته شود. شما عزیزان در صورتی که در سیستم برق لتیتیود، اختلال یا مشکلاتی را مشاهده می‌کنید، می‌توانید به نمایندگی تخصصی رنو مراجعه کرده و تعمیر آن اختلالات را به تعمیر کاران با سابقه و مجرب ما بسپارید. همچنین در صورت داشتن هرگونه پرسش در خصوص سرویس دوره‌ای خودرو‌های رنو و نحوه ارائه خدمات این نمایندگی، می‌توانید از سراسر ایران با مشاوران ما تماس حاصل نماید. مشاوران و مهندسان ما همه روزه مشغول خدمت‌رسانی و پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان
× واتس اپ