۴ تا از رایج ترین مشکلات برقی سفران

بررسی مشکلات برقی سفران

فهرست مطالب

در سال ۲۰۱۴، کمپانی معروف فرانسوی رنو جدید‌ترین خودروی خود با نام سفران را روانه بازار کرد و کمپانی نگین‌خودرو، آن را به ایران وارد کرد. لازم به ذکر است که می‌توان این خودرو را هم‌رده محصول لتیتود رنو دانست اما چندی بعد، رتبه آن از لتیتود پایین‌تر آمد. همچنین این خودرو در دسته سدان‌ها قرار می‌گیرد. سفران نیز مانند سایر محصولات رنو، به علت  پیچیده بودن ساختار فنی، به مراقبت زیادی نیاز دارد. از جمله مشکلات این خودرو، می‌توان به انواع مشکلات برقی اشاره کرد که هر یک از آنها به علل خاصی به وجود می‎‌آیند. لذا بازبینی و حل این مشکلات، باید در تعمیرگاه‌های معتبر و توسط افراد مجرب انجام گیرد. در این مطلب، مشکلات برقی سفران را مورد بررسی قرار می‌دهیم، پس تا انتها با ما همراه باشید.

پیامدهای خرابی برق سفران

بسیاری فکر می‌کنند که سیستم برق خودرو تنها وظیفه تامین برق مورد نیاز چراغ‌های خودرو برای روشنایی را دارد در حالی که اینگونه نیست. سیستم برق خودرو، بر روی عملکرد تمام قطعات خودرو کنترل دارد. بدین ترتیب، بسیاری از قطعات خودرو‌های رنو با برق کار می‌کنند و اختلال در این سیستم، می‌تواند مشکلات اساسی را به وجود آورد. از جمله، مشکل در کامپیوتر خودرو‌های سفران و اختلال در سایر سنسور‌های خودرو همگی از جمله مشکلاتی هستند که با ایجاد اختلال در برق خودرو ظاهر می‌شوند. همانطور که می­دانید مشکلات برقی سفران مانند هر خودروی دیگری باید در سریع ترین زمان ممکن رفع شود در غیر این صورت پیامدهای جبران ناپذیر و خسارت های سنگینی به همراه خواهد داشت.

مشکلات مربوط به جعبه فیوز سفران

زمانی که جعبه فیوز خودرو مشکل پیدا می‌کند، سیستم روشنایی دچار نوسان یا در برخی اوقات، قطعی می‌شود که این اولین نشانه اختلال در سیستم برقی در سفران است. برای رفع این مشکل، ابتدا جعبه فیوز بازبینی می‌شود و اگر مشکل تنها از فیوز باشد، با تعویض آن، مشکل حل می‌شود. در تعمیرگاه تخصصی سفران، جعبه فیوز خودروی شما توسط تعمیرکاران حرافه ای رنو و با استفاده از بهترین قطعات و امکانات بررسی و مشکلات مربوط به آن رفع می­شود.

بررسی جعبه فیوز سفران

قطع و وصل شدن برق خودرو سفران

یکی از مهم‌ترین مشکلات برقی سفران قطع و وصل شدن برق خودرو است که هنگام اختلال در باتری و دینام، رخ می‌دهد. همچنین اگر در حین رانندگی، به طور ناگهانی، تمامی بخش‌های خودرو مانند رادیو و سیستم صوتی از کار افتاد، می‌توان آن را یک اختلال برقی در نظر گرفت. از دیگر اختلال‌های برقی، می‌توان به از کار افتادن گیربکس اشاره کرد. توجه کنید که بازبینی و سرویس به موقع خودرو، می‌تواند از بروز هر نوع مشکلات برقی جلوگیری کند پس خودروی خود را سر زمان مقرر، برای بررسی قطعات به نمایندگی رنو در غرب تهران ببرید.

علت خرابی ECU رنو سفران

واضح است که قطعه ECU به عنوان مغز خودرو شناخته می‌شود و کنترل عملکرد بسیاری از قطعات و سنسور‌ها را بر عهده دارد. خرابی این قطعه برابر توقف عملکرد کلی خودرو است. ECU اطلاعات را از حسگر‌های مختلف دریافت می‌کند و آنها را در محاسبه و تنظیم زمان جرقه زدن شمع‌ها و مقدار سوخت ورودی توسط انژکتور‌ها به کار می‌گیرد. یکی از علائم خرابی ECU، روشن شدن چراغ چک است. ولی همواره روشن شدن این چراغ، تنها به علت اختلال در ECU نیست. از علائم دیگر اختلال در عملکرد ECU، می‌توان به عدم جرقه‌زنی سیلندر، کاهش قدرت پیشرانه و روشن نشدن پیشرانه رنو سفران اشاره کرد.

علت خرابی TCU سفران

این قطعه که کامپیوتر گیربکس نیز نام دارد، عملکرد بخش‌های داخلی گیربکس را کنترل می‌کند. علائمی از قبیل عدم درگیر شدن دنده‌های زوج و فرد، خطای گیربکس پس از گرم شدن یا ورود فشار زیاد به خودرو، عدم عملکرد دنده در حالت D، خطای کلاچ A یا B در حالت دیاگ و عدم حرکت خودرو، نشانه‌های اختلال در این قطعه هستند. همچنین اختلال در عملکرد سنسور‌هایی مانند آینه‌ها یا سنسور‌های صندلی، برف‌پاک‌کن و غیره، از دیگر مشکلات برقی سفران هستند که برای رفع تمامی آنها، باید به تعمیرگاه‌های معتبر و دارای نماد اعتماد مراجعه کنید.

تعمیرگاه تخصصی رنو

رفع مشکلات برقی سفران با قیمت مناسب

در این مطلب، سعی شد تا به بررسی مشکلات برقی خودروی رنو سفران پرداخته شود. کارشناسان رنوساز، با سابقه طولانی در بازبینی و عیب یابی تمامی خودرو‌های رنو، می توانند با هزینه‌ای مناسب تمامی مشکلات برقی خودروی شما را رفع کنند. در رنوساز، دیگر نگران مشکلات احتمالی پس از تعمیر خودرو نخواهید بود. چرا که خودروی شما توسط بهترین و با­تجربه ترین تعمیرکاران رنو بررسی می­شود. از همه مهم تر اگر نیاز به تعویض قطعه گیربکس و یا هر قطعه مهم و گران قیمت دیگری باشد، رنوساز به راحتی قادر به تامین قطعه جایگزین، با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت می­باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان
× واتس اپ