بررسی ۳ مورد از مهم ترین مشکلات برقی فلوئنس

رفع مشکلات برقی فلوئنس

فهرست مطالب

همواره یکی از بزرگ ترین و مهم ترین مشکلات رانندگان، مشکلات برقی خودرو بوده و هست. خودروی رنو فلوئنس نیز مانند هر خودروی دیگری اگر به موقع سرویس نشود و به درستی از آن نگهداری نشود، با مشکلات برقی چالش برانگیزی مواجه می شود. به همین دلیل است که توصیه می کنیم اطلاعات خود را درباره مشکلات برقی فلوئنس و علائم بروز آن بیشتر کنید و در صورت بروز چنین مشکلاتی سریعا به تعمیرگاه تخصصی فلوئنس مراجعه کنید.

مشخصات فنی رنو فلوئنس

پیشرانه این خودرو، از نوع ۲ لیتری تنفس طبیعیست که توانایی تولید ۱۴۳ اسب بخار قدرت و ۱۹۶ نیوتون‌متر گشتاور را دارد. همچنین گیربکس این خودرو از نوع مدل اتومات CVT و ۶ سرعته دستی است. این خودرو به کمک این قطعات، می‌تواند در مدتی حدود ۱۰ ثانیه از حالت ساکن به سرعتی تا ۱۰۰ کیلو‌متر در ساعت دست یابد که در این خصوص، آن را از سایر خودرو‌های بازار متمایز می‌کند. همچنین مدل اتومات خودروی فلوئنس، حدود ۷.۷ لیتر و مدل دنده‌ای، حدودا ۷.۲ لیتر مصرف سوخت ترکیبی دارد.

مشکلات برقی خودروی فلوئنس

همانطور که می‌دانید، خودرو‌های رنو، دارای پیچیدگی و ساختار حساسی در قطعات فنی خود هستند و تعمیر این قطعات، کار پیچیده ای است و به دقت فراوان احتیاج دارد. یکی از رایج‌ترین آسیب‌دیدگی‌ها در فلوئنس، برق آن است که اگر دچار آسیب و اختلال شود، عملکرد سایر قطعات را نیز دچار مشکل می کند. لذا به شما پیشنهاد می‌کنیم، خودروی خود را مرتبا به سرویس ببرید تا از وقوع مشکلاتی نظیر مشکلات برقی، پیشگیری شود. یکی از رایج‌ترین و پر‌خطر‌ترین مشکلات برقی فلوئنس، آتش‌سوزی سیمکشی خودرو است. این مشکل زمانی رخ می‌دهد که یکی از رشته‌های سیم، اتصالی کند که در صورت اتصالی کردن یک رشته‌سیم، سایر سیم‌ها نیز دچار اتصالی می‌شوند و   کل سیمکشی خودرو آتش می گیرد. از دیگر مشکلات برقی این خودرو می‌توان به اشکال در ECU، TCU، ریموت و سنسور‌های صندلی فلوئنس اشاره کرد که در ادامه بررسی خواهیم کرد.

مشکلات برقی خودرو رنو فلوئنس

علت خرابی  ECU فلوئنس

ECU یا کنترل الکترونیکی (ECM) یا مدل کنترل موتور(PCM) مهم‌ترین قطعه در موتور خودرو است. به عبارت دیگر، کامپیوتر اصلی رنو فلوئنس به حساب می‌آید. این قطعه، اطلاعات را از حسگر‌های مختلف خودرو دریافت کرده و بر طبق آن اطلاعات، زمانبندی رابرای جرقه‌زنی شمع‌ها و میزان پاشش سوخت بین انژکتور‌ها محاسبه می‌کند. علائم جزئی که می‌توان با مشاهده آنها از وجود مشکل در ECU مطلع شد عبارتند از روشن شدن چراغ چک موتور. البته که نباید همواره روشن شدن چراغ چک را دلیل خرابی ECU دانست. ولی معمولا زمانی که در یکی از حسگر‌های ECU مشکلی ایجاد شود، این چراغ روشن می‌شود.

لازم به ذکر است که از دیگر علائم روشن شدن چراغ چک، می‌توان به وقوع اشتباه در محاسبات ECU اشاره کرد که درستی تمامی این احتمالات، پس از سنجیده شدن با دستگاه دیاگ مشخص می‌شود. همچنین در اثر خرابی ECU، فرایند جرقه‌زنی در یک یا چند سیلندر اتفاق نمی‌افتد. طی این امر، از توان پیشرانه کاسته شده و پیشرانه دچار لرزش می‌شود.

لازم است بدانید که اگر ECU  دچار مشکل شود، این احتمال وجود دارد که نتواند زمانبندی مربوط به پاشش سوخت در انژکتور‌ها را درست انجام دهد و همین امر، موجب کاهش قدرت و گشتاور پیشرانه می‌شود. از همه مهم تر، روشن نشدن یا سخت روشن شدن پیشرانه نیز یکی دیگر از مشکلات برقی فلوئنس حاصل از خرابی ECU است. در صورتی این اتفاق می‌افتد که ECU کاملا از کار افتاده باشد. لازم به ذکر است که تنها علت روشن نشدن پیشرانه خرابی ECU نیست و برای عیب یابی دقیق آن، به دستگاه دیاگ نیاز است.

علت خرابی TCU ، از مهم ترین مشکلات برقی فلوئنس

کامپیوتر گیربکس یا TCU قطعه‌ای کاربردی در گیربکس‌های اتوماتیک خودروی فلوئنس است. در این قطعه، محاسبات پیچیده‌ای انجام می‌شود تا دنده به طور صحیح و مقدار مناسب تغییر کند. با توجه به سنسور‌های به کار رفته در خودرو، اطلاعات مربوط به سرعت خودرو به TCU ارسال می‌شود تا عملکرد درست دنده تعیین و زمانبندی شود. همچنین در TCU سنسوری وجود دارد که با گزارش دمای گیربکس به ECU باعث می‌شود تا گیربکس بر اساس دما اقدام به افزایش یا کاهش دنده کند تا مشکلی سیستم انتقال قدرت خودرو را تهدید نکند.

توجه داشته باشید که خرابی TCU یکی از مهم‌ترین مشکلات برقی فلوئنس است و در صورت مشاهده علائم مربوطه باید فورا تعمیر شود. این قطعه به گونه‌ای عمل می‌کند که میزان دنده بر طبق میزان فشار به پدال گاز تعیین می‌شود. هرچه فشار روی پدال گاز بیشتر باشد، شتاب خودرو افزایش می‌یابد و دنده تا آخرین حد کم می‌شود. اگر میزان فشار روی پدال گاز کم باشد، TCU دنده را تا حد امکان افزایش داده و شتاب خودرو را کم می‌کند. دلایل خرابی TCU عبارتند از:

 ۱. بروز سوختگی شدید در ناحیه مدارات منبع تغذیه TCU.

۲. ایجاد خراشیدگی در سطح برد الکترونیکی ECU و EZU هنگام تعمیر.

 ۳. شکستن یونیت ABS در اثر تصادف.

 ۴. تماس برد پنل آمپر با آب.

خرابی ECU رنو فلوئنس

علت خرابی سنسور گرمکن صندلی‌های فلوئنس

اگرچه خرابی گرمکن صندلی، معمولا از خود گرمکن سرچشمه می‌گیرد اما این مشکل را نیز می‌توان یکی از مشکلات برقی فلوئنس تلقی کرد. برای آغاز عیب یابی باید فیوز‌های سمت چپ و راست گرمکن را چک کنید تا از ارسال برق کافی به گرمکن مطمئن شوید. اگر فیوزی سوخته بود، باید آن را عوض کنید. در غیر این صورت، فیش ورودی برق به گرمکن را بررسی کنید تا مطمئن شوید که سیم گرمکن صندلی به سیمکشی اصلی خودرو به درستی متصل است.

دقت کنید که تمامی ورودی‌های سیم، باید تمیز و فاقد هر گونه غبار و آلودگی باشند. در هنگام روشن بودن سویچ، بررسی کنید که ولتاژ فیوز چپ و راست گرمکن، برابر ۱۱۲ ولت باشد که در غیر این صورت، امکان خرابی در اتصالات سیمکشی اصلی به سیم گرمکن وجود دارد. پس از اینکه مطمئن شدید علت خرابی گرمکن از صندلی است، با برداشتن روکش، با ترمستات بررسی کنید که دمای صندلی با دمای تنظیم شده تطبیق دارد یا خیر. در مرحله بعد باید المنت گرمکن را بررسی کنید. اگر پس از برداشتن روکش صندلی، علائم سوختگی را روی آن مشاهده می‌کنید، این قطعا توسط المنت گرمکن ایجاد شده‌است. زیرا المنت، سیمی کوچک و شکننده بوده و در اثر گرم و سرد شدن وا، درصد شکنندگی آن بالا می‌رود. بروز این مشکل، بیانگر به وجود آمدن قطعی در مدار است و با تعویض المنت گرمکن، این مشکل رفع می‌شود.

تعمیرگاه تخصصی رنو

مشکلات برقی خودروی خود را به تعمیرگاه تخصصی فلوئنس بسپارید.

در این مطلب، سعی شد تا به شرح برخی مشکلات برقی فلوئنس اشاره شود. شما خریداران گرامی، در صورت مشاهده هر گونه مشکل برقی، می‌توانید با مراجعه به تعمیرگاه تخصصی رنوساز، عیب یابی و رفع مشکلات برقی فلوئنس  خود را به تعمیرکاران ماهر رنو بسپارید. در این تعمیرگاه تخصصی نه تنها مشکلات برقی فلوئنس، بلکه خدمات دیگری مانند تعویض روغن موتور، تعویض روغن گیربکس فلوئنس و تعمیر گیربکس آن نیز ارائه می شود. بنابراین دیگر نیاز نیست نگران سرویس های دوره ای فلوئنس باشید. تنها کافیست با کارشناسان رنوساز تمای بگیرید و برای مراجعه حضوری وقت تعیین کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان
× واتس اپ