رایج ترین مشکلات برقی ساندرو+ بهترین راه حل

رایج ترین مشکلات برقی ساندرو

فهرسن مطالب

شاید تا به حال برای شما هم پیش آمده باشد که رادیو یا چراغ های خودرو ناگهان قطع شوند و یا دریچه گاز برقی ساندرو خراب شده باشد. اینگونه مسائل، مشکلات برقی هستند که اغلب برای خودروی شما به وجود می آیند. نکته ای که وجود دارد این است که حل اینگونه مشکلات، نیاز به دانش و تخصص کافی دارد. بنابراین حتما باید به دست افرادی انجام شود که تجربه کافی در این زمینه دارند. با ما همراه باشید تا شما را با رایج ترین مشکلات برقی ساندرو و خدماتی که تعیرگاه رنوساز ارائه می دهد، آشنا کنیم.

علائم خرابی سیستم برق ساندرو

قبل از هر چیز بهتر است با نشانه ها، علائم خرابی و مشکلات برقی رنو ساندرو آشنا شوید. بدین ترتیب هنگام بروز اتفاقاتی مانند از کار افتادن تمام ادوات برقی متوجه می شوید که مشکل از دینام و یا باتری خودرو می باشد. بنابراین هر چه سریعتر باید به یک تعمیرگاه تخصصی ساندرو مراجعه کنید تا مشکل خودروی شما عیب یابی و بررسی شود. اغلب مشکلات برقی، به دلیل بروز نوسان و یا قطعی در سیستم برقی خودرو اتفاق می افتد. در ادامه چند مورد از رایج ترین علل خرابی سیستم برقی ساندرو را بررسی خواهیم کرد:

بررسی مشکلات برقی ساندرو

خرابی بست فیوز باتری

بست فیوز درواقع سیم های مخصوصی هستند که طراحی شدند تا مانند فیوز عمل کنند. این بست ها هنگام عبور جریان بیش از حد می سوزنده و مانع از رسیدن آسیب به سایر قسمت ها می شوند. اما درنظر داشته باشید که این بست ها به مرور زمان قابلیت خود را از دست می دهند و درواقع شکننده می شوند. بنابراین اگر در خودروی شما از بست فیوز استفاده شده است و تا به حال تعویض نشده است، بهتر است وضعیت آن را بررسی کنید.

خرابی در اتصالات باتری و کابل ها

معمولا در صورت بروز مشکلات برقی ساندرو، اولین قسمتی که باید چک شود، سر باتری و اتصالات آن است. ممکن است سر باتری و کابل ها سولفاته شده باشند. در چنین شرایطی می توانید رسوبات آنها را تمیز کنید و سپس سرباتری را سر جای مخصوص خودش قرار دهید. گاهی اوقات نیز مشکل از شل شدن هر یک از سرهای مثبت و منفی باتری است. در چنین شرایطی خودتان هم می توانید آنها را محکم کنید. نکته ای که باید به آن توجه کنید محل اتصال کابل ها می باشد. لازم است بدانید که کابل مشکی معمولا به بدنه متصل می شود و کابل قرمز وارد جعبه فیوز می شود.

ضعیف بودن دینام و یا باتری

گاهی اوقات ضعیف بودن دینام باعث می شود تا قادر به تامین جریان مورد نیاز خودرو نباشد. به همین دلیل سیستم برقی خودرو به ناچار از انرژی باتری استفاده می کند و این کار را تا جایی ادامه می دهد که باتری خالی می شود. بنابراین عملا همه چیز از کار می افتد. در چنین شرایطی بهترین کار مراجعه به یک تعمیرگاه تخصصی است تا مشکل دقیق خودروی شما را پیدا کنند و آن را رفع کنند.

خدماتی که تعمیرگاه رنوساز در راستای رفع مشکلات برقی ساندرو ارائه می دهد!

همانطور که گفتیم، تشخیص مشکلات برقی خودرو بسیار پیچیده و حساس می باشد و نیازمند دانش و تخصص کافی است. به همین دلیل است که توصیه می کنیم خودروی خود را به دستان تعمیرکاران مجرب و حرفه ای رنوساز بسپارید تا بهترین خدمات را به شما ارائه بدهند. لازم است بدانید که رنوساز قادر است ضمن عیب یابی مشکلات، با مناسب ترین قیمت و بالاترین کیفیت قطعات ضروری و موردنیاز خودروی شما را نیز تامین کند. از مهم ترین خدماتی که رنوساز درراستای رفع مشکلات برقی رنو ساندرو شما انجام می دهد  ارائه می دهد، می توان به بررسی فیوزها، دینام و باتری، دهانه پلاتین و خازن اشاره کرد. بررسی شمع ها و دلکو از دیگر خدمات تعمیرگاه رنوساز می باشد که در ادامه بررسی خواهیم کرد:

علائم خرابی در سیستم برقی ساندرو

بررسی شمع ها

جالب است بدانید که تعمیرکاران با بررسی سر شمع ها می توانند به عملکرد آن پی ببرند. برای اطمینان خاطر از برقرار بودن جریان برق در سر شمع، ابتدا یکی از وایرها را از جای خود خارج می کنند و بعد در فاصله چند میلی متری از سر شمع نگه می دارند. حال نوبت استارت زدن است. زمانی که استارت زده می شود، اگر جرقه ای آبی و قوی مشاهده شود، بدین معناست که شمع ها سالم هستند و عملکرد مناسبی دارند. اگر جرقه ای زرد رنگ مشاهده شود به معنای نیم سوز بودن آن است.

تعمیرگاه تخصصی رنو

بررسی دلکو در سیستم برقی ساندرو

جالب است بدانید که مشکلات مربوط به دلکو نیز یکی از مهم تریم علل خرابی سیستم برقی ساندرو و یا هرخودروی دیگر می باشد. در هنگام بارندگی های شدید ممکن است داخل دلکو رطوبت بگیرد و این موضوع موجب می شود پیشرانه خودرو روشن نشود. تعمیرکاران رنوساز سر دلکو و اتصالات آن را به خوبی بررسی می کنند. آنها در صورت نیاز به تعویض این قطعه، با قیمتی مناسب این قطعه را تامین می کنند.

سخن پایانی

همانطور که در این مقاله گفتیم، تشخیص و عیب یابی مشکلات برقی ساندرو مانند هر خودروی دیگری نیازمند دانش، تخصص و تجربه کافی است. بنابراین در صورت بروز مشکلاتی که در این مقاله اشاره کردیم، بهترین کار این است که به رنوساز که نمایندگی رنو در غرب تهران می باشد، مراجعه کنید. ما در مجموعه رنوساز منتظر شما هستیم. تنها کافیست با ما تماس بگیرید تا از خدمات ما بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان
× واتس اپ