خدمات برق کپچر در تعمیرگاه رنو

خدمات برق رنو کپچر

فهرست مطالب

رنو کپچر، یکی از کراس اور‌های زیبا و در عین حال، پر‌طرفدار کمپانی معروف رنو است. یکی از مشکلات رایج رنو کپچر، کمبود لوازم یدکی اصل و اورجینال برای این خودرو است. چرا که کپچر نیز مانند تمامی خودرو‌ها دچار مشکلات مختلف شده و نیاز به تعمیر پیدا می‌کند.مشکلاتی همچون اختلال سیستم برق، می‌توانند رنو کپچر را درگیر کنند. اما اصلا جای نگرانی نیست. یکی از تعمیرگاه‌های تخصصی و البته منصف، تعمیرگاه تخصصی کپچر است که در خصوص تعمیر مشکلات مختلف این خودرو، خدماتی ارائه می‌دهد.

یکی از خدمات این تعمیرگاه، تعمیر مشکلات برقی کپچر است. تعمیرکاران ماهر در این مرکز، قادر هستند مشکلات برقی خودروی شما را با استفاده از قطعات با‌کیفیت و اورجینال و در زمان کوتاه و قیمت مناسب تعمیر کنند. در صورت علاقه مندی به آشنایی با خدمات برق کپچر، با ما همراه باشید.

تعمیر ECU کپچر- یکی از مهمترین خدمات برق کپچر

همانطور که می‌دانید، مشکلات و ایرادات قطعات خودرو، توسط قطعه‌ای به نام ECU شناسایی می‌شود. اما گاهی اوقات، خود ECU دچار مشکل می‌شود. در این صورت، چه راهکاری مناسب است؟ لازم به ذکر است که خرابی ECU حتی می‌تواند عملکرد خودرو را متوقف کند. این قطعه دو نوع حافظه دائم و موقت دارد. تمامی اطلاعات از مشکلات خودرو، روی حافظه موقت ECU ذخیره می‌شوند. نکته قابل توجه این است که اطلاعات روی حافظه موقت، تا زمان اتصال ECU به برق ماندگار هستند. در غیر این صورت، تا کم‌تر از ۲۰ دقیقه، تمام اطلاعات از بین می‌روند.

توصیه می‌شود پس از روشن شدن چراغ چک، از دست‌کاری کردن باتری و سر‌باتری خودرو اکیدا خودداری کنید. اطلاعاتی که روی حافظه دائم ECU ذخیره شده‌اند، به هیچ وجه از بین نمی‌روند مگر با آسیب دیدن حافظه دائم. روشن شدن چراغ چک، روشن نشدن موتور، لرزش موتور، کاهش قدرت موتور و افزایش مصرف سوخت از نشانه‌های خرابی ECU هستند.

مشکلات و معایب ECU به دو دسته نرم‌افزاری و سخت‌افزاری تقسیم می‌شوند. می‌توان گفت که بالای ۸۹% مشکلات ECU نرم‌افزاری بوده و معمولا با برنامه ECU-programmer برطرف می‌شود. مشکلات سخت‌افزاری نیز زمانی رخ می‌دهد که یکی از درایو‌های عملگر‌ها یا حسگر‌ها بسوزد. برای شناسایی مشکلات سخت‌افزاری ECU از اهم‌متر استفاده می‌کنند به عنوان یکی از خدمات برق کپچر، می‌توان به تعمیر یا تعویض ECU رنو کپچر اشاره کرد. پس در صورت نیاز به بازبینی خودروی خود توسط مهندسان مجرب، با ما در تماس باشید.

خدمات برق کپچر

تعمیر TCU کپچر

رنو کپچر، دارای دو کلاچ است که یکی از آن‌ها برای دنده‌های زوج و دیگری مخصوص دنده‌های فرد است. این دو کلاچ، توسط دو موتور عمل‌گر که بر روی TCU یا کامپیوتر گیربکس قرار دارند، فعال می‌شوند. همچنین وظیفه دیگر کامپیوتر گیربکس، کنترل عملکرد بخش‌های دیگر جعبه دنده است.

 عدم درگیر شدن دنده‌های زوج یا فرد، باز ایستادن خودرو از حرکت، خطا دادن جعبه دنده در مقابل افزایش دما و فشار، عدم عملکرد دنده در حالت D و خطا دادن کلاچ A یا B در حالت دیاگ همگی از علائم خرابی TCU کپچر هستند که برای رفع این مشکلات، باید خودرو را به یک تعمیرگاه مطمئن ببرید. لازم به ذکر است که تعویض TCU از خدمات برق کپچر است و شما عزیزان با مراجعه به تعمیرگاه تخصصی کپچر، می‌توانید تعمیر یا تعویض این قطعه حیاتی را با خیالی آسوده به ما بسپارید.

 

تعمیر سیم کشی و فیوز‌های کپچر

در صورت بروز مشکل در سیم‌ها کانکتورها و کنترل‌کننده‌ها شدت جریان عبوری از سیم‌کشی بخش‌های مختلف خودرو تغییر می‌کند. برای مثال با افزایش شدت جریان عبوری از سیم‌ها، دمای سیم به شدت بالا رفته و سیم به قدری داغ می‌شود که روکش‌های سیمکشی را ذوب مییی‌کند. این افزایش دمای غیر عادی ممکن است به سیمکشی بخش‌های دیگر خودرو نیز صدمه وارد کند. رنو کپچر نیز به مانند هر خودروی دیگر با این مشکلات خطر‌ناک درگیر می‌شود. پس لازم است برق کپچر به صورت دوره‌ای بازبینی و بررسی شود تا در صورت بروز هرگونه مشکل، در اسرع وقت، برطرف شود. توجه کنید که در صورت عدم پیگیری و رفع مشکلات برقی، باید برای احتراق خودرو آماده باشید.

 از خدمات برقی کپچر، می‌توان به تعمیر سیم کشی و فیوز‌های این خودرو اشاره کرد. بدانید که با رفع مشکلات برقی خودرو در اولین فرصت، نه تنها به افزایش طول عمر آن کمک می‌کنید بلکه مانع بروز مشکلات جدی‌تر و پر‌هزینه‌تر نیز خواهید شد.

تعویض شمع کپچر

برای خودرو‌های بنزینی، همواره فرایند احتراق، فرایندی حیاتی است که در داخل موتور انجام می‌شود. این فرایند، باعث روشن شدن و به حرکت در‌آمدن خودرو می‌شود. حال، وظیفه ایجاد احتراق، به شمع واگذار شده که این کار، با مکش سوخت به داخل سیلندر و ترکیب آن با هوا انجام می‌شود. عدم استارت صحیح و کاهش قدرت، از رایج‌ترین علائم خرابی شمع خودرو هستند.

تعویض شمع خودرو نیز همانند سایر عملیات سرویس، به صورت دوره‌ای و در زمان مقرر انجام می‌شود. زمان مناسب برای تعویض شمع کپچر روی ۲۰۰۰۰ کیلومتر براورد شده که کاهش یا افزایش این زمان، به نحوه رفتار راننده با خودرو نیز بستگی دارد. یکی دیگر از خدمات برق کپچر، تعویض شمع خودرو به صورت دوره‌ای و با استفاده از ابزار مناسب است. پرسنل مجرب ما در تعمیرگاه تخصصی کپچر، با نهایت دقت و حوصله، شمع خودروی شما را تعویض می‌کنند. پس دیگر جای نگرانی نیست.

تعمیرگاه تخصصی رنو

 

تعمیر پمپ بنزین کپچر

با پایین آمدن سطح بنزین در خودرو، باید با شارژ کردن آ«، سطح بنزین را به حد معمول برسانید. در صورت بی‌توجهی به این اتفاق و تکرار رانندگی با بنزین کم، مغزی پمپ بنزین گرم شده و عمر بنزین کاهش می‌یابد. بدین ترتیب، مصرف سوخت خودرو بالا می‌رود. تنها راه حل برای رفع این مشکل، تعمیر پمپ بنزین و سوکت‌های آن است که باید در یک تعمیرگاه معتبر انجام شود. برای پیشگیری از این مشکل، همواره به سطح بنزین خودروی خود توجه کنید و در صورت پایین آمدن، آن را مجدد پر کنید.

 

خدمات برق کپچر در غرب تهران

رنو کپچر دارای ساختار فنی پیچیده و در عین حال، بسیار حساسی است. پس رو به رو شدن رانندگان این خودرو با انواع مشکلات برقی، اصلا غیر عادی نیست. ولی نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که در صورت مشاهده هر گونه علائم غیر عادی، فورا خودروی خود را به تعمیرگاهی مطمئن جهت بررسی قطعات فنی ببرید. نمایندگی تخصصی رنو ، با سابقه طولانی در تعمیر خودرو‌های رنو، می‌تواند مناسب‌ترین گزینه برای شما باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان
× واتس اپ