زمان تعویض روغن گیربکس سفران و نکات آن

زمان تعویض روغن گیربکس سفران

فهرست مطالب

در سال ۲۰۱۴، جدید‌ترین محصول کمپانی رنو با نام سفران، به بازار آمد. این خودرو در دو نوع دنده‌ای و اتوماتیک در بازار موجود می­باشد. از آنجایی که در تمامی خودرو‌ها به ویژه تولیدات رنو، جعبه دنده یا گیربکس، نقش پر‌اهمیتی دارد و ساختار آن بسیار پیچیده و آسیب‌پذیر است، به رسیدگی و مراقبت ویژه­ای نیاز دارد. یکی از مهم‌ترین عواملی که در سلامت گیربکس نقش مهمی دارد، تعویض به موقع روغن آن است. در این مطلب، به سوال “بهترین زمان تعویض روغن سفران چه زمانیست؟” پاسخ داده می­شود و به مهم ترین نکات آن نیز پرداخته می­شود. پس تا انتها همراه ما باشید.

علت بوی سوختگی در خودروی سفران

این مشکل، به علت گرم شدن بیش از حد روغن گیربکس رخ می‌دهد. از آنجایی که وظیفه اصلی روغن در جعبه دنده، روغنکاری قطعات داخلی برای عملکرد روان‌تر است، اگر این روغن کهنه شود و همچنان درون گیربکس باقی بماند، با گرم شدن بیش از حد، می‌سوزد. بنابراین بوی روغن سوخته از گیربکس به داخل خودرو منتقل می‌شود. برخی اوقات نیز به دلیل نشتی روغن گیربکس به بیرون، به تدریج مقدار این روغن داخل گیربکس کم می‌شود و این هم دلیلی قاطع برای ایجاد بوی روغن سوخته داخل خودرو است. در چنین شرایطی توصیه می­کنیم در اسرع وقت به تعمیرگاه تخصصی سفران مراجعه کنید تا از هر گونه آسیب و یا خسارت احتمالی جلوگیری شود. گاهی اوقات این مشکلات به ظاهر ساده، اگر توسط تعمیرکاران حرفه ای رنو بررسی و رفع نشود، منجر به تعویض و یا تعمیر گیربکس می­شود که بدون شک هزینه های بیشتری به همراه خواهد داشت.

تعویض روغن گیربکس سفران

زمان مناسب برای تعویض روغن گیربکس رنو سفران

معمولا انجام سرویس های دوره ای سفران مانند هر خودروی دیگری، باید در زمان مناسب خود انجام شود. توجه داشته باشید که گیربکس خودروی شما چه دستی باشد و چه اتومات، درنهایت روزی روغن آن کهنه می‌شود و نیاز به تعویض خواهد داشت. برای اطلاع از زمان دقیق تعویض روغن گیربکس خودروی سفران خود، به دفترچه راهنمای آن مراجعه کنید و یا با کارشناسان تعمیرگاه رنوساز تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

به طور کلی، زمان مناسب تعویض روغن سفران دنده‌ای، روی ۶۰۰۰۰ کیلومتر برآورد شده است. در گیربکس‌های اتومات، تولید حرارت نسبت به نوع دنده‌ای، بیشتر بوده و همین امر کیفیت روغن آنها را کاهش می‌دهد و در نهایت، زمان تعویض آن جلو می‌افتد. به طور کلی، حجم روغن گیربکس برای خودروی سفران اتومات، باید ۸ لیتر باشد و زمان مناسب برای تعویض آن، روی ۵۰۰۰۰ کیلومتر است. لازم به ذکر است که برای تعویض روغن گیربکس خودروی سفران با روغن با‌کیفیت و مرغوب، می‌توانید به تعمیرگاه تخصصی سفران مراجعه کنید.

ویژگی‌های روغن گیربکس مناسب برای خودروی سفران

هنگام انتخاب و خرید روغن گیربکس سفران، باید به یکسری نکات و ویژگی های آن توجه کنید. چرا که استفاده از روغن گیربکس نا‌مرغوب نیز مشکلاتی نظیر روغن‌سوزی زود‌هنگام جعبه دنده را به همراه دارد. یک روغن گیربکس مناسب، بر خلاف روغن واسکازین، رقیق‌تر بوده و گرانروی آن پایین‌تر است. بدین ترتیب، در انتقال قدرت مناسب به کلاچ، بسیار موثر است. روغنی که مرغوب است، وظیفه خنک‌کاری را درون جعبه دنده به خوبی انجام می‌دهد یعنی از داغ شدن بیش از حد دنده‌ها جلوگیری می‌کند. توصیه می­کنیم یا خرید روغن گیربکس مناسب را به کارشناسان رنو بسپارید و یا پیش از خرید با آنها مشورت کنید.

تعویض روغن گیربکس سفران

مشکلات ناشی از تعویض دیرهنگام روغن گیربکس سفران

درنظر داشته باشید که در صورت تعویض به موقع روغن گیربکس سفران، دنده‌ها و قطعات داخلی گیربکس روان‌تر کار می‌کنند و  عمر مفید قطعات داخلی گیربکس بیشتر می‌شود. درجه حرارت گیربکس، کاهش پیدا می‌کند و همین امر، از آسیب دیدن آن جلوگیری می‌کند. همچنین سر و صدای قطعات گیربکس نیز کم می‌شود و در نهایت، عملکرد خودرو بالا می‌رود. بدین ترتیب،اگر تا کنون به فکر تعویض روغن خودروی خود نبودید، اکنون زمان آن رسیده تا برای آن را برای تعویض روغن، به تعمیرگاه ببرید. از مهم­ترین مشکلات ناشی از تعویض دیرهنگام روغن گیربکس سفران عبارتند از:

  1. اشکال در تعویض دنده
  2. درآمدن دنده از جای خود
  3. عدم حرکت خودرو پس از روشن شدن
  4. ایجاد سر و صدای زیاد از زیر آن

تعمیرگاه تخصصی رنو

 

تعویض روغن گیربکس سفران در نمایندگی های معتبر تهران

در این مطلب، اهمیت تعویض به موقع روغن گیربکس سفران و زمان مناسب آن بررسی شد. همانطور که گفتیم، تمامی قطعات موجود در خودرو نیاز به رسیدگی دارند و گیربکس، یکی از اصلی‌ترین آنهاست. با مراجعه به تعمیرگاه تخصصی رنوساز، می‌توانید علاوه بر برخورداری از راهنمایی مشاوران با‌سابقه این نمایندگی، از خدماتی نظیر تعمیر خودرو با استفاده از قطعات اورجینال و نهایت دقت در انجام کار، بهره‌مند شوید. خودروی شما در رنوساز توسط بهترین و باتجربه ترین تعمیرکاران رنو بررسی و عیب یابی می­شود. بنابراین اگر تا به حال در تعویض روغن گیربکس و انجام سرویس های دوره ای خودروی سفران خود کوتاهی می­کردید، حال وقت آن است که با کارشناسان رنوساز تماس بگیرید و وقت مناسبی را برای مراجعه حضوری تعیین کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان
× واتس اپ