تعویض روغن موتور کپچر در تعمیرگاه رنو

تعویض روغن موتور کپچر

فهرست مطالب

در بین زیرمجموعه‌های سرویس دوره‌ای کپچر، تعویض روغن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. چرا که همین روغن است که نحوه عملکرد قطعات فین خودرو را تحت الّشعاع قرار می‌دهد. موتور کپچر، حیاتی‌ترین قطعه آن بوده و وظیفه به حرکت درآوردن آن را بر عهده دارد. یعنی خودرو به وسیله موتور به راه می‌افتد. برای حفظ سلامت موتور، تعویض روغن به موقع، اولین گام به شمار می‌رود. در صورت تعویض روغن موتور کپچر در زمان مشخص، قطعات داخلی موتور راحت‌تر کار می‌کنند. بدین ترتیب اول عمر موتور و بعد، طول عمر خودرو افزایش می‌یابد. پس در توجه به زمان مناسب برای تعویض روغن موتور رنو کوشا باشید. در صورت علاقه‌مندی به خواندن این مطلب از رنوساز، تا انتها با ما همراه باشید.

چرا تعویض روغن موتور کپچر مهم است؟

همانطور که می‌دانید، تمامی مواد و ترکیب‌ها هریک دارای تاریخ مصرف و عمر مفیدی هستند که پس از مدتی این تاریخ به پایان می‌رسد. حتی اگر در خودروی شما از بهترین روغن موتور استفاده شده باشد، روزی عمر آن تمام می‌شود و کارایی خود را از دست می‌دهد. از سویی دیگر، با از دست رفتن خواص روغن و عدم تاثیر صحیح آن، روی عملکرد مابقی قطعات فنی خودرو نیز تاثیر می‌گذارد. یکی از مهم‌ترین خواص روغن موتور که پس از گذشت مدتی از بین می‌رود، ویسکوزیته یا گرانروی آن است. همچنین روغن موتور، تمام اجزای ریز و زباله‌های داخل موتور از جمله براده آهن و غیره را به خود جذب می‌کند و همین امر، روغن موتور را پس از مدتی آلوده می‌کند.

توجه کنید که روغن موتوری که غلظت مناسب ندارد، هرگز برای روان‌کاری و خنک‌کاری اجزای داخلی موتور مناسب نیست. فشاری که یک روغن نا‌مناسب به موتور وارد می‌کند، آنقدر زیاد است که در نهایت می‌تواند باعث افزایش دمای بیش از حد قطعات، ایجاد اصطکاک بالا و از کار افتادن موتور شود. لذا پیشنهاد می‌شود تعویض روغن کپچر را جدی بگیرید. برای تعویض روغن موتور کپچر، می‌توانید به تعمیرگاه تخصصی کپچر مراجعه کنید.

زمان مناسب برای تعویض روغن موتور رنو کپچر 

به طور کلی، زمان مناسب برای تعویض روغن موتور رنو کپچر، حدود ۵۰۰۰ کیلومتر برآورد شده است. ولی عواملی هستند که علاوه بر زمان، تعویض روغن موتور به آنها وابسته است. عواملی نظیر نوع رانندگی با خودرو و نوع روغن موتور انتخابی، فرا‌رسیدن زمان مناسب برای تعویض روغن موتور رنو کپچر را یادآور می‌شوند. موتور رنو کپچر، از نوع بنزینی است و موتور خودرو‌های بنزینی، در بازه زمانی کمتری نسبت به موتور خودرو‌های دیزلی به تعویض نیاز دارند. برای اینکه با خیالی مطمئن‌تر از زمان مناسب برای تعویض روغن موتور کپچر از رانندگی خود لذت ببرید، پیشنهاد می‌شود دفترچه راهنمای خودرو را مطالعه کنید.

تعویض روغن موتور کپچر

نشانه‌های فرا رسیدن زمان تعویض روغن موتور

با توجه به زمان مناسب، گاهی بر اثر برخی اتفاقات، لازم است روغن موتور، زود‌تر از زمان مناسب تعویض شود. اکنون به بررسی این علائم می‌پردازیم. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که هنگام روشن شدن موتور، صدای تیک‌تاک می‌شنوید، پیشنهاد می‌کنیم روغن موتور خودروی خود را هرچه سریع‌تر تعویض کنید. چرا که زمانی این اتفاق رخ می‌دهد که روغن در اثر جذب باکتری‌ها و مواد آلاینده سنگین شود. در نتیجه در موتور به کندی حرکت می‌کند و این خود، عامل ایجاد سر و صدای موتور است. همچنین روغن کثیف، اصطکاک بین قطعات داخلی موتور را افزایش می‌دهد. در این حالت، ممکن است سرعت موتور در مقایسه با حالت عادی تند‌تر شود یا در حالت درجا، موتور دور بالایی داشته باشد. کاهش شتاب خودرو و شنیده‌شدن صدای ضربه از موتور، از علائم استفاده از روغن موتور کثیف و کهنه هستند. در تعمیرگاه رنو کپچر، می‌توانید بدون دردسر و با اطمینان خاطر، تعویض روغن موتور کپچر خود را به ما بسپارید.

نکات مهم در هنگام تعویض روغن موتور

هنگام تعویض روغن موتور رنو کپچر به این نکات توجه کنید. سعی کنید از روغن‌های اصل و با‌کیفیت استفاده کنید. چرا که یک روغن بی‌کیفیت، می‌تواند مشکلات زیادی را پس از تعویض روغن موتور برای شما به وجود آورد یا حتی باعث از کار افتادن موتور خودروی شما شود. با تعویض روغن موتور در غرب تهران، دیگر نگران این مسائل نخواهید بود. همچنین هنگام تعویض روغن، حتما فیلتر روغن را نیز تعویض کنید. گاهی اوقات، نیاز به تعویض روغن موتور به طور کامل نیست و تنها با اضافه کردن کمی روغن جهت افزایش سطح روغن موتور، مشکل حل می‌شود.

در این هنگام، هیچگاه از دو نوع روغن برای موتور خودروی خود استفاده نکنید. سعی کنید تماس مستقیم با روغن موتور برقرار نکنید. زیرا روغن موتور برای پوست بسیار ضرر دارد و نوع سوخته آن به پوست آسیب‌های جدی می‌رساند. بدانید که تعویض روغن موتور، به خصوص تعویض روغن موتور خودرو‌های رنو، بسیار کار دشواریست. لذا از انجام دادن آن به طور شخصی پرهیز کنید. توصیه می‌شود روغن موتور خودروی کپچر خود را در نمایندگی‌های معتبر رنو تعویض کنید.

هزینه تعویض روغن موتور در تعمیرگاه تخصصی رنو کپچر

در این مطلب، تمام مباحث مربوط به تعویض روغن موتور کپچر، مورد بحث و بررسی قرار گرفت. بدانید که تعویض روغن موتور، مهم‌ترین راه حفظ سلامت آن است و به مانند قلب در بدن، موتور برای خودرو قطعه‌ای حیاتی است. به همین علت، باید برای رسیدگی به آن وقت و هزینه مناسب را خرج کنید. شما مالک محترم رنو کپچر، در صورتی که نیاز به تعویض روغن را برای موتور خودروی خود احساس می‌کنید، مراجعه به نمایندگی رنو در غرب تهران ، بهترین گزینه برای شماست. این نمایندگی، خود وارد‌کننده تمامی تجهیزات جانبی و متعلقات رنو بوده و تضمین می‌کند که تعمیر مشکلات خودروی شما را با نهایت دقت و مرغوب‌ترین قطعات انجام دهد. لازم به ذکر است که هزینه تعویض روغن موتور کپچر به نوع روغن، تعویض فیلتر هوا و در نهایت اجرت تعمیرکار بستگی دارد.

لوازم یدکی رنو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان
× واتس اپ