چرا باید تعویض روغن موتور سفران را به موقع انجام دهیم؟

زمان تعویض روغن موتور

خودروی رنو سفران، یکی از سدان‌های کمپانی رنو است که در سال ۲۰۱۱ طراحی و در سال ۲۰۱۴ روانه بازار شد. پیشرانه این خودرو، از نوع ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپه و با حجم موتور ۲۰۰۰ سیسی تنفس طبیعی بوده و جهت انتقال نیرو، از دیفرانسیل جلو استفاده می‌کند. تولید قدرتی معادل  ۱۴۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور توسط پیشرانه این خودرو و همچنین توانایی تولید ۱۹۱ نیوتون‌متر گشتاور در هر ۳۰۰۰ دور، از دیگر ویژگی‌های این خودرو است. همچنین گیربکس این خودرو از نوع CVT است. هرکدام از این قطعات گفته‌شده، از جمله موتور، به رسیدگی نیاز دارند. موتور خودروی سفران، به علت اهمیت بسیار در این خودرو، به رسیدگی بیشتری نیاز دارد تا از مشکلات ناشی از خرابی موتور، جلوگیری شود. در این مطلب، به بررسی نکاتی در خصوص تعویض روغن موتور سفران،  ویژگی یک روغن موتور مناسب و زمان تعویض آن می‌پردازیم.

زمان مناسب تعویض روغن موتور خودروی سفران

در مقایسه با سایر محصولات رنو، زمان تعویض روغن موتور این خودرو، کوتاه‌تر است. سریع‌ترین راه برای اطمینان از زمان مناسب تعویض روغن موتور سفران، مراجعه به دفترچه راهنمای خودرو یا سوال کردن از نمایندگی‌های معتبر رنو است. به طور کلی، زمان کلی تعویض روغن موتور سفران روی ۸۰۰۰ کیلومتر است. همچنین حجم روغن موتور این خودرو، میزان ۴.۴ لیتر و از نوع ۵wC  است.

تعمیرگاه تخصصی رنو

 

عواقب تاخیر در تعویض روغن رنو سفران

همانطور که در بالا گفته‌شد، یکی از اصلی‌ترین عوامل افزایش طول عمر خودروی سفران، تعویض به موقع روغن آن است. مشکلاتی نظیر لخته شدن روغن درون موتور، ایراد در اویل‌ومپ و یاتاقان زدن خودرو، از عواقب تاخیر در تعویض روغن موتور رنو سفران هستند. نکته قابل توجه این است که به علت سوختن روغن موتور خودرو در حالت رانندگی، همواره از حجم روغن کاسته می‌شود. بدین ترتیب باید همواره جایگزین شود. عدم تعویض به موقع روغن موتور، موجب استحکاک قطعات داخلی موتور و در نهایت، اکسید شدن آنها می‌شود. از دیگر مشکلات ناشی از تاخیر در تعویض به موقع روغن موتور، می‌توان به ژلی شدن روغن موتور در طولانی‌مدت و احتراق موتور خودرو اشاره کرد. در چنین شرایطی توصیه می­کنیم در اسرع وقت به یک تعمیرگاه تخصصی سفران مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره تعمیرگاه تخصصی سفران

فواید تعویض به موقع روغن موتور سفران

روغن موتور سالم و با‌کیفیت، از بروز بسیاری از مشکلات مربوط به قطعات داخلی موتور جلوگیری می‌کند و در نهایت، باعث طولانی‌تر شدن عمر خودرو می‌شود. یکی از اصلی‌ترین وظایف روغن موتور، خنک کردن فضای داخلی موتور و قطعات داخلی آن است. این روغن، نقش یک لایه­ی عایق را برای قطعات درون موتور ایفا می­کند. که باعث جلوگیری از سایش قطعات به یکدیگر می‌شود. یکی دیگر از فواید تعویض روغن موتور سفران، تمیز شدن داخل موتور و از بین رفتن آلودگی‌های به جا مانده از روغن قبلی است.

نکات مهم در خصوص تعویض روغن موتور رنو سفران

در هنگام تعویض روغن موتور خودروی خود، لازم است به نکات زیر توجه کنید:

نکات مهم تعویض روغن موتور سفران
  • هنگام تعویض روغن موتور، فیلتر روغن نیز باید تعویض گردد.
  • هرگز چند نوع روغن موتور مختلف را با یکدیگر ترکیب نکنید.
  • هرگز در موتور‌های جدید‌تر از روغن‌های قدیمی استفاده نکنید.
  • در هنگام تعویض روغن، از ظروف پلاستیکی استفاده کنید چرا که آلودگی کمتری نسبت به ظروف فلزی دارند.
  • هنگام استفاده از روغن‌های جدید‌تر برای موتور‌های قدیمی، محتاطانه عمل کنید.
  • هنگام تعویض روغن موتور، از دستگاه‌های مکش استفاده نکنید زیرا به موتور آسیب وارد می‌کنند.
  • در نهایت، فکر نکنید که همواره گران‌ترین روغن، بهترین روغن است چرا که اگر در تعویض روغن موتور، از گرانترین روغن هم استفاده کنید، زمان تعویض آن، تغییری نمی‌کند و پس از مدتی، عمر آن نیز تمام می‌شود. در نظر داشته باشید که بهترین روغن موتور نیز اگر توسط تعمیرکاران بی تجربه تعویض گردد، به موتور خودرو و عملکرد کلی خودروی شما آسیب می­زند.

تعویض روغن موتور در نمایندگی‌های معتبر رنو

در این مطلب، سعی شد تا زمان مناسب تعویض روغن موتور سفران و مهم ترین نکات این فرایند، مورد بررسی قرار گیرد. از آنجایی که در انجام تمامی این فرایند‌ها پیچیدگی خاصی وجود دارد و انجام آنها نیازمند تجربه و دانش قبلی است، لذا پیشنهاد می‌شود جهت انجام تعویض هرگونه روغن در خودروی خود، به تعمیرگاه رنوساز مراجعه کنید. تعمیرگاه تخصصی رنوساز، از جمله تعمیرگاه‌هاییست که مشکلات خودرو شما را با قیمتی مناسب و توسط کارشناسان مجرب و ماهر، رفع می‌کند. همچنین مشاوران ما، قادر به ارائه راهنمایی‌های لازم در خصوص چگونگی نگهداری از خودرو به شما مشتریان گرامی نیز هستند.

تماس و مشاوره رایگان
× واتس اپ