نشانه های تعویض روغن گیربکس فلوئنس+ بهترین زمان انجام آن

تعویض به موقع روغن گیربکس فلوئنس

فهرست مطالب

در سال ۲۰۰۹، کمپانی رنو جدید‌ترین محصول خود با نام فلوئنس را روانه بازار کرد که مورد استقبال شدید مردم قرار گرفت. لازم به ذکر است که این خودرو تا به امروز، تغییرات زیادی در ساختار فنی و نمای داخلی و خارجی کرده‌است. همانطور که می‌دانید تعویض روغن گیربکس، یکی از مهم ترین اقداماتیست که در جهت حفظ سلامت خودرو، با توجه به نوع خودرو باید در زمان‌بندی خاصی انجام شود. در این مطلب قصد داریم تعویض روغن گیربکس رنو  را مورد بررسی قرار دهیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

بررسی نشانه‌های تعویض روغن گیربکس رنو فلوئنس

همانطور که در بالا گفته‌شد، مهم‌ترین نکته‌ای که رانندگان باید به آن توجه داشته باشند، زمان‌بندی تعویض روغن گیربکس است. چرا که در صورت عدم تعویض به موقع روغن گیربکس، مشکلات جدی برای خودرو رخ می‌دهد. علاوه بر زمان مناسب، مشکلاتی نیز در خودرو بروز می‌دهند که زمان تعویض روغن گیربکس را به ما یادآوری می‌کنند که در زیر به چند نمونه از رایج ترین آنها اشاره می‌کنیم:

  1. تعویض دنده در فلوئنس اتومات، دیر انجام گرفته و صدای موتور، بیشتر از حد معمول می‌شود.
  2. در فلوئنس دنده‌ای، دنده به درستی جا نمی‌رود.
  3. در زمان تعویض دنده، صدای نا‌هنجاری از موتور به گوش می‌رسد.
  4. هنگام سبقت گرفتن و افزایش سرعت خودرو، قدرت موتور، بیش از حد افزایش می‌یابد.

­­­­تعمیرگاه تخصصی رنو

زمان‌بندی مناسب برای تعویض روغن گیربکس خودروی فلوئنس

با توجه به این نکته که در تعویض روغن موتور خودرو‌های رنو، زمان‌بندی مناسب از اهمیت زیادی برخوردار است، لذا زمان مناسب برای تعویض روغن گیربکس، در دفترچه راهنمای این خودرو مطرح شده‌است. ولی به طور معمول، زمان مناسب برای تعویض روغن گیربکس فلوئنس مانند تمامی خودرو‌های رنو، روی ۵۰۰۰۰ کیلومتر است. لازم به ذکر است که اگر در زمان معین، روغن گیربکس را عوض نکنید، ممکن است، روغن داخل خودرو فاسد شده و به درستی عمل نکند که در طی این امر، مشکلات جبران‌ناپذیری برای خودرو رخ می‌دهد. پس برای صرفه‌جویی در زمان و هزینه، در تعویض روغن گیربکس خودروی خود کوتاهی نکنید.

تعویض روغن گیربکس فلوئنس در تعمیرگاه تخصصی

آسیب‌های ناشی از عدم تعویض به موقع روغن گیربکس

همانطور که گفتیم، نشانه‌هایی وجود دارند که در صورت مشاهده آنها، باید روغن گیربکس خودروی خود را تعویض کنید. حال به بررسی آسیب‌هایی می‌پردازیم که از عدم تعویض روغن گیربکس فلوئنس ناشی می‌شوند. این آسیب‌ها عبارتند از:

  1. جابجایی سخت دنده‌ها
  2. ایجاد مشکل در یاتاقان‌ها و چرخ‌دنده‌ها
  3. لرزش در دنده و افزایش دور موتور
  4. ایجاد صدای نا‌هنجار زمان خلاصی دنده
  5. داغ شدن بیش از حد روغن گیربکس
  6. پیچیدن بوی روغن سوخته در خودرو(توجه کنید که زمانی بوی روغن سوخته در خودرو می‌پیچد که روغن گیربکس، کاملا به رنگ قهوه‌ای متمایل شود)

نکات مهم تعویض روغن گیربکس خودروی فلوئنس

برخی تصور می کنند که تعویض روغن گیربکس کار ساده و راحتی است. درحالیکه این کار نیز پیچیدگی های خاص خودش را دارد و  باید در انجام آن به یکسری نکات توجه شود. به همین دلیل است که توصیه می کنیم تعویض روغن گیربکس فلوئنس را حتما در تعمیرگاه تخصصی فلوئنس انجام دهید تا این کار توسط ماهر ترین تعمیرکاران رنو انجام گیرد. برخی از مهم ترین نکات تعویض روغن گیربکس به شرح زیر می­باشد:

  • دقت کنید که حتما روغن گیربکس، باید از نوع اورجینال باشد و به هیچ وجه از روغن‌های ساخته‌شده با گریس و مواد بازیافتی نباشد.
  • به هیچ وجه، چند نوع روغن گیربکس مختلف را با یکدیگر مخلوط نکنید. زیرا باعث بروز اختلال در عملکرد جعبه دنده خودروی شما می‌شود.
  • فیلتر تعویض روغن بعد از هر یک یا دوبار استفاده باید تعویض شود تا آلودگی های روی آن همراه با روغن وارد گیربکس نشود.
  • هرگز تعویض روغن گیربکس را با دست انجام ندهید. زیرا به علت پیچیدگی زیاد در قطعات آن بخش از خودرو، این کار باید با دستگاه انجام شود. توصیه می کنیم در خصوص برطرف نمودن انواع مشکلات فلوئنس، با تعمیرگاه تخصصی رنو در ارتباط باشید.

تعویض روغن گیربکس فلوئنس در تعمیرگاه تخصصی فلوئنس

در این مطلب،شما را با مهم ترین نکات تعویض روغن گیربکس فلوئنس آشنا کردیم. همانطور که گفتیم، تعویض به موقع روغن گیربکس فلوئنس مانند هر خودروی دیگری از اهمیت زیادی برخوردار است و انجام به موقع آن از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری می کند. اگر بهبود عملکرد و افزایش طول عمر خودرو برایتان اهمیت دارد و به دنبال بهترین تعمیرگاه ها هستید، بهتر است به تعمیرگاه رنوساز مراجعه کنید. چرا که در این تعمیرگاه، بهترین و مجرب ترین تعمیرکاران رنو مشغول فعالیت هستند و بهترین خدمات را در زمینه تعمیر خودرو های رنو ارائه می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان
× واتس اپ