اطلاعاتی مهم در مورد تعویض روغن گیربکس سیمبل

تعویض به موقع روغن گیربکس

فهرست مطالب

همانطور که می‌دانید، تعمیر اجزای مختلف خودرو، کار تخصصی و بسیار حساسی است و انجام این کار، معمولا توسط افراد ماهر و مجرب انجام می‌شود. جعبه گیربکس نیز یکی از اجزای حساس خودرو است و تعویض روغن آن، کار افراد بی تجربه نیست. به طور کلی، تعویض روغن اجزای مختلف خودرو، امری بسیار واجب است. اگر روغن قسمت‌های مختلف خودرو به موقع تعویض نشوند، مشکلات جدی و جبران‌ناپذیری در آن قسمت‌ها به وجود می‌آید. در این مطلب، قصد داریم به طور مختصر، به شرح تعویض روغن گیربکس رنو بپردازیم. توجه داشته باشید که این اطلاعات، صرفا جهت افزایش دانش افراد در زمینه مکانیکی و تعمیر خودرو بوده و پیشنهاد می‌شود بدون تجربه کافی، این اطلاعات را عملی نکنید.

درباره گیربکس اتوماتیک رنو سیمبل

جعبه گیربکس اتوماتیک مدل AL4، گیربکسی چهار سرعته و ساخت کشور فرانسه است. اگر روش‌های نگهداری از این گیربکس را بدانید، عملکرد آن بسیار عالی خواهد بود. مهم‌ترین شرط نگهداری از این جعبه گیربکس، تعویض روغن به موقع آن است. زیرا تعویض دنده‌ها توسط فشار روغن صورت می‌گیرد و زمانی که روغن گیربکس کثیف یا منفعل می‌شود، فشار روغن به خوبی انجام نمی‌شود و این خود، بزرگ‌ترین مانع برای تعویض پر سر و صدا یا کند دنده‌ها به شما می‌رود. با عدم تعویض به موقع روغن گیربکس اتوماتیک سیمبل، اولین قطعه‌ای که از کار می‌افتد، ساعت گیربکس است که عمل اصلی فشار روغن را انجام می‌دهد.

روغن گیربکس یا روغن جعبه دنده چیست؟

به طور مختصر، روغن گیربکس یا واسکازین، نوعی روان‌کننده حرکتی برای اجزای جعبه دنده است که باعث می‌شود اجزای داخلی جعبه گیربکس، کارشان را راحت‌تر انجام دهند. لازم به ذکر است که وجود این روغن، نه تنها به روانسازی جعبه گیربکس، بلکه برای روانسازی قطعات دیگری نظیر دیفرانسیل و جعبه فرمان نیز کارساز است. اما وجود آن برای جعبه گیربکس، بسیار ضروری است زیرا گیربکس، نیروی تولید شده توسط موتور را به چرخ‌ها منتقل می‌کند.

تعمیرگاه تخصصی رنو

چرا تعویض روغن جعبه گیربکس اهمیت دارد؟

همانطور که در بالا گفته شد، تمامی قطعات خودرو، به رسیدگی و مراقبت و در صورت لزوم، به تعمیر احتیاج دارند. البته بازه زمانی برای تعمیر هریک از این قطعات متفاوت است و اگر در بازه زمانی مربوطه انجام نشود، مشکلاتی را به همراه خواهد داشت. برای مثال، اگر روغن گیربکس به موقع تعویض شود، قطعات داخلی جعبه گیربکس، بسیار روان کار می‌کنند که این امر، سبب افزایش عمر مفید این قطعه می‌شود. درجه حرارت جعبه گیربکس، کاهش می‌یابد که در نتیجه این امر، اجزای داخلی گیربکس، صدا تولید نمی‌کنند. تمامی این عوامل، دست به دست هم می‌دهند تا خودروی شما، عملکرد بهتری داشته باشد.

بررسی سطح روغن گیربکس سیمبل

نکته قابل توجه در تعویض روغن جعبه گیربکس سیمبل و سایر جعبه گیربکس‌ها این است که حتی اگر گران‌ترین روغن را برای جعبه گیربکس استفاده کنید، باز هم در موقع مقرر، باید آن را تعویض کنید. توجه داشته باشید که اگر از موعد مقرر برای تعویض روغن گیربکس بگذرد، این روغن، خاصیت روانسازی خود را از دست می‌دهد و به مایع شفافی مانند آب تبدیل می‌شود. پس در تعویض به موقع روغن گیربکس، دقت لازم را داشته باشید. ضمنا به خاطر داشته باشید که تمامی این موارد، در تعمیرگاه تخصصی سیمبل توسط افراد ماهر و مجرب برای شما انجام می‌شوند.

قیمت تعویض روغن گیربکس سیمبل

در خصوص هزینه تعمیر گیربکس سیمبل یا قیمت گیربکس سیمبل نو، باید به شما بگوییم که این امر، بستگی به میزان خرابی جعبه گیربکس دارد. اگر میزان خرابی کم باشد، گیربکس با هزینه نسبتا کم، تعمیر می‌شود. البته که این امر، پس از باز شدن جعبه گیربکس و بازبینی قطعات آن تعیین می‌شود. در صورت خرابی بیش از حد گیربکس سیمبل، دیگر قابل تعمیر نبوده و لازم است یک گیربکس نو خریداری کنید.

نمایندگی رنو در غرب تهران

در این مطلب، سعی شد به تمامی موارد و شرایط لازم در خصوص تعویض روغن گیربکس سیمبل و زمان مناسب آن، پرداخته شود. در صورت تمایل به انجام هر گونه سرویس در خصوص خودروی رنو سیمبل توسط افراد متخصص و حرفه‌ای با استفاده از قطعات اورجینال و با قیمت مناسب، با نمایندگی تخصصی رنو در غرب تهران تماس حاصل نمایید تا متخصصان، در اولین فرصت، به عیب یابی و سرویس خودروی شما بپردازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان
× واتس اپ