بررسی مراحل تعویض روغن موتور فلوئنس

بررسی تعویض روغن موتور فلوئنس

فهرست مطالب

در سال ۲۰۰۹، کمپانی معروف فرانسوی رنو، جدید‌ترین محصول خود را روانه بازار خودرو کرد. این خودرو در دو مدل دنده‌ای و اتوماتیک در بازار موجود است. کمپانی وارد‌کننده فلوئنس به ایران، نگین‌خودرو بوده و یکی از پرطرفدار‌ترین محصولات رنو در کشور به حساب می‌آید. خودرو رنو فلوئنس نیز مانند هر خودروی دیگری نیاز به مراقبت دارد و در انجام سرویس های دوره ای آن نباید کوتاهی شود. بنابراین در این مطلب، قصد داریم اطلاعاتی را در مورد تعویض روغن موتور فلوئنس در اختیار شما قرار دهیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

بررسی وظایف روغن موتور فلوئنس

یکی از مهم‌ترین وظایف روغن موتور در رنو فلوئنس، شست و سوی قطعات و و شناور نگه داشتن آنهاست. خنک کردن موتور خودرو نیز از دیگر وظایف مهم روغن موتور است که از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری می کند. از همه مهم روغن موتور از فرسایش و خرابی قطعات داخلی موتور نیز جلوگیری می کند و موجب بهبود عملکرد و افزایش طول عمر آنها می شود. به همین دلیل است که توصیه می کنیم در زمان مناسب برای تعویض روغن موتور فلوئنس به یک تعمیرگاه تخصصی فلوئنس مراجعه کنید تا این کار به صورت حرفه ای و صحیح انجام گیرد.

متاسفانه اکثر رانندگان بر این باورند که باید دقیقا در زمانی که کیلومتر‌شمار خودرو روی ۸۰۰۰ کیلومتر قرار گرفت، تعویض روغن موتور فلوئنس را انجام دهند. ولی باید به این نکته توجه داشته باشید که نهایت عمر مفید روغن موتور، روی ۴۰۰۰ کیلومتر است. بنابراین زمانی که کیلومتر‌شمار خودرو روی عدد ۴۰۰۰ قرار گرفت، روغن موتور باید فورا تعویض شود. حتی این عدد هم تقریبی است و شما باید نوع رانندگی، ترافیک، شرایط آب و هوایی و عوامل دیگری را نیز درنظر داشته باشید.

اشتباه دیگر رانندگان این است که تصور می کنند باید زمانی که روغن موتور کاملا به رنگ سیاه درمی اید، آن را تعویض کنند.در صورتی که اینطور نیست و در ادامه، به شرح عملی چگونگی تعویض روغن موتور فلوئنس می‌پردازیم. توجه داشته باشید که اطلاعات گنجانده در این مطلب، صرفا برای بالا بردن اطلاعات عمومی شماست پس در صورت عدم تجربه کافی، از انجام این عمور به صورت عملی، پرهیز کنید.

تعمیرگاه تخصصی رنو

مراحل تعویض روغن موتور فلوئنس

مراحل تعویض روغن موتور رنو فلوئنس به شرح زیر است:

  • پس از اینکه تعمیرکار، تشخیص دهد موتور به تعویض روغن نیاز دارد، موتور را از بدنه خودرو جدا کرده و پس از باز کردن متعلقات سر‌سیلندر، خود سر‌سیلندر را باز می‌کند.
  • سپس سر‌سیلندر را چک می‌کند که نیاز به تراش دارد یا خیر. زمانی این مشکل رخ می‌دهد که سیت‌های سر‌سیلندر دچار مشکل شده باشند.
  • پس از تعمیر سر‌سیلندر، تعمیرکار، اصلی‌ترین مرحله یعنی تعویض یاتاقان را انجام می‌دهد. به عنوان مهم‌ترین اشکال در موتور، می‌توان به وقوع اشکال در یاتاقان اشاره کرد که علت اصلی آن، نرسیدن روغن کافی به موتور است. برای تعمیر یاتاقان، مکانیک، ۱۰ پیچ  ۵ یاتاقان ثابت میل‌لنگ باز کرده و برای این امر، از روش حلزونی استفاده می‌کند. وظیفه اصلی یاتاقان‌ها، مهار قدرت و خلاصی میل‌لنگ است که در صورت عملکرد نا‌صحیح آنها، موتور به درستی کار نمی‌کند.
  • در مرحله بعد، نوبت به بستن پیستون و سیلندر‌ها می‌رسد. به گونه‌ای که پیستون را داخل سیلندر جا انداخته و قسمت انتهایی شاتون‌ها را با ریختن فیلمی باریک از روغن، آنها را روی محور میل‌لنگ قرار می‌دهیم. پس از آغشته کردن یاتاقان‌ها به روغن، توسط پیچ‌ها، آنها ا به یکدیگر متصل می‌کنیم. توجه کنید که روغن مورد استفاده برای تعویض روغن موتور فلوئنس، باید اورجینال و خالص باشد. در پایان نیز با استفاده از آچار تورک‌متر، تمامی قطعات باید سفت شوند.

 

مراحل تعویض روغن موتور فلوئنس

تعویض روغن موتور فلوئنس در تعمیرگاه تخصصی رنو

در این مطلب، به چگونگی تعویض روغن موتور فلوئنس پرداخته شد. از آنجایی که شرح چگونگی انجام این فرایند، بسیار تخصصی بوده و متاسفانه این مطلب، گنجایش آن حجم عظیم از مطالب را ندارد. در صورت تمایل به انجام هر گونه سرویس در خصوص خودروی رنو فلوئنس توسط افراد متخصص و حرفه‌ای با استفاده از قطعات اورجینال و با قیمت مناسب، با نمایندگی تخصصی رنو در غرب تهران تماس حاصل نمایید تا متخصصان، در اولین فرصت، به عیب یابی و سرویس خودروی شما بپردازندعمیرگاه رنوساز یک تعمیرگاه تخصصی می باشد که خدمات خوبی به مشتریان خود ارائه می دهد و تا به امروز موفق به جلب اعتماد و رضایت آنها شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان
× واتس اپ