عواقب تاخیر در تعمیر گیربکس کولیوس

عواقب تاخیر در تعمیر گیربکس کولیوس

فهرست مطالب

به عنوان یکی از معروف‌ترین تولیدات کمپانی رنو، می‌توان از خودروی کولیوس نام برد. در سال ۲۰۰۷، نسل اول خودروی کولیوس، روانه بازار خودرو شد و طرفداران زیادی پیدا کرد. ساختار فنی کولیوس، به قدری پیچیده و حساس است که رفع مشکلات آن، نیازمند صرف وقت و هزینه زیاد است. حتی اگر از بهترین قطعات در ساختار فنی خودروی شما استفاده شده باشد، روزی عمر آن قطعات تمام می‌شوند و به تعمیر یا تعویض نیاز پیدا می‌کنند. گیربکس به کار رفته در خودروی کولیوس، از نوع اتومات بوده و با ضریب متغیر CVT است. گیربکس کولیوس نیز پس از مدتی کارکرد، همانند قطعات دیگر، با مشکلاتی مواجه می‌شود که تاخیر در رفع آنها، عواقب جبران‌ناپذیری را به همراه دارد. در این مطلب از رنوساز، قصد داریم به بررسی و شرح برخی مشکلات و راه‌های تعمیر گیربکس کولیوس بپردازیم. پس این مطلب را از دست ندهید.

چرا قطعات داخلی گیربکس کولیوس سر و صدا می‌کنند؟

همانطور که می‌دانید، یکی از وظایف روغن گیربکس، روان‌کاری قطعات داخلی آن است. زمانی که روغن گیربکس کهنه و یا در اثر نشتی از مقدار آن کاسته می‌شود، اصطکاک بین قطعات داخلی گیربکس، کاهش یافته و قطعات هنگام حرکت به یکدیگر ساییده می‌شوند. به همین دلیل قطعات داخلی گیربکس، صدای اضافه تولید می‌کنند. تنها راه پیشگیری از این مشکل، تعویض به موقع روغن گیربکس خودرو است. در چنین شرایطی می­توانید با خیالی راحت در تعمیرگاه تخصصی کولیوس، روغن خودروی کولیوس خود را تعویض کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیرگاه تخصصی کولیوس چه خدماتی ارائه می­دهد؟

 

احساس لرزش در گیربکس کولیوس

به طور کلی یک گیربکس کولیوس، هنگام تعویض دنده کاملا روان و بدون مشکل عمل می‌کند. توجه کنید که هنگام تعویض دنده، به هیچ وجه نباید ضربه یا لرزش از گیربکس خودروی خود احساس کنید. در صورت مشاهده این علائم، باید فورا خودروی خود را به یک تعمیرگاه معتبر ببرید تا اگر ایراد از گیربکس است، فورا برطرف شود.

بررسی علت از کار افتادن ناگهانی خودرو

آزا زمانی که خودرو را در دنده عقب قرار داده‌اید، هنگام حرکت دادن آن، تاخیر احساس می‌کنید؟ علت اساسی بروز این مشکل، روغن گیربکس است. یکی از قابلیت‌های روغن گیربکس، محافظت از قطعات داخلی است. زمانی که این خاصیت از بین رود، روغن گیربکس بسیار غلیظ شده و حرکت کردن خودرو را دشوار می‌کند. در اینجا هم تنها راه چاره، تعویض روغن گیربکس کولیوس است. اگر در تعویض روغن گیربکس خودروی خود کوتاهی کنید، به ناچار مجبور به تعویض و یا تعمیر گیربکس خودروی خود خواهید شد. در چنین شرایطی توصیه می­کنیم برای تعمیر گیربکس کولیوس، به تعمیرگاه تخصصی کولیوس مراجعه کنید.

چرا دنده از جای خود خارج می‌شود؟

اگر زمانی که در حال رانندگی با خودروی کولیوس هستید، دنده از جای خود خارج می‌شود، این را یک مشکل جدی ایمنی در نظر بگیرید. هنگامی که کامپیوتر خودرو به گیربکس فرمان جابجایی بین دنده‌ها را می‌دهد، خودرو میزان نیروی وارده به چرخ‌های جلو و عقب را تنظیم می‌کند. اگر این فرآیند با مشکل مواجه شود، این فرمان به درستی به گیربکس نمی‌رسد. به هر صورت، اگر در دنده خود احساس لغزش یا خلاصی غیر عادی را مشاهده کردید، فورا با یک مکانیک مجرب جهت رفع مشکل، تماس بگیرید. می‌توانید برای رفع این مشکل، با کارشناسان تعمیرگاه تخصصی رنوساز تماس بگیرید و وقت مناسبی را برای مراجعه حضوری مشخص کنید.

چرا گیربکس کولیوس دچار نشتی روغن می‌شود؟

آیا تا به حال، مایع قرمز‌رنگی را در محل پارک خودروی کولیوس مشاهده کرده‌اید؟ احتمال اینکه مایع خارج شده از خودروی شما، روغن گیربکس باشد بسیار بالاست. در حالت عادی، روغن گیربکس به هیچ وجه نباید نشتی داشته باشد. این امر، موجب وارد شدن آسیب جدی به گیربکس شما می‌شود. لازم به ذکر است که روغن گیربکس مانند روغن موتور، در گذر زمان مقدار آن کم نمی‌شود. بنابر این هر گونه نشتی در زیر خودرو را جدی بگیرید. همچنین در صورت وارد آمدن آسیب جدی به گیربکس از این راه، مجبور هستید برای تعمیر گیربکس کولیوس هزینه گزافی بپردازید. مهم‌ترین نشانه بروز نشتی در کولیوس، پایین آمدن سطح روغن گیربکس است. توجه کنید که پایین بودن بیش از حد سطح روغن گیربکس، منجر به از کار افتادن سیستم انتقال قدرت می‌شود.

تعمیرگاه تخصصی رنو

 

تعمیر گیربکس خودروی کولیوس در تعمیرگاه رنوساز

در این بخش، سعی شد به تمامی عواقب تاخیر در تعمیر گیربکس کولیوس پرداخته شود. شما عزیزان، در صورت مشاهده هر گونه اختلال در گیربکس خودروی کولیوس خود، می‌توانید با اطمینان کامل خودروی خود را به نمایندگی رنو در غرب تهران بسپارید. چرا که مهندسان رنوساز همه روزه در حال خدمت‌رسانی به شما عزیران هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان
× واتس اپ