نکات مهم هنگام تعمیر گیربکس لتیتیود

تعمیر گیربکس لتیتود

فهرست مطالب

در سال ۲۰۱۰ کمپانی رنو جدید‌ترین تولید خود در زیرمجموعه نیسان‌ها را با نام رنو لتیتیود روانه بازار کرد. این خودرو در سال ۲۰۱۰ در نمایشگاه بین المللی خودرو در مسکو رونمایی شد. گیربکس لتیتیود، از نوع اتومات و ۶ سرعته بوده و حداکثر سرعت این خودرو از ۱۸۵ تا ۲۳۵ کیلومتر در ساعت است. همانند سایر تولیدات رنو همچون تالیسمان، سیمبل و استپ‌وی، لتیتیود نیز به سروزی دوره‌ای نیاز دارد. این سرویس دوره‌ای، شامل اموری همچون تعویض روغن، تعویض فیلتر، بازبینی قطعات فنی و هر گونه فعالیتی در خصوص حفظ سلامت خودرو است. از مهم‌ترین کار‌هایی که در سرویس دوره‌ای لتیتیود باید انجام شود، بازبینی و تعمیر گیربکس است.

زیرا این قطعه حیاتی، دارای ساختار بسیار حساسی بوده و حتی اگر در ساخت آن از بهترین قطعات استفاده شده باشد، روزی دچار مشکل می‌شود و به تعویض یا تعمیر نیاز پیدا می‌کند. همچنین عدم تعمیر گیربکس به مرور زمان، مشکلاتی نظیر کاهش قدرت اتومبیل و فرسوده شدن آن را به همراه دارد. چه مشکلاتی گیربکس لتیتیود را تهدید می‌کنند؟ چرا تعمیر گیربکس لتیتیود مهم است؟ هنگام تعمیر گیربکس رنو لتیتیود به چه نکاتی توجه کنیم؟ در ادامه به تمام این سوالات پاسخ خواهیم داد. پس مطالعه این مطلب از رنوساز را اصلا از دست ندهید.

چرا تعمیر گیربکس رنو لتیتیود مهم است؟

همانطور که در بالا گفته شد، جعبه دنده لتیتیود، اتومات است. به علت ساختار پیچیده و حساس، گیربکس‌های اتومات به مراقبت و توجه بیشتری از سمت راننده نیاز دارند. گیربکس اتومات، از یک سیستم پیچیده و رایانه‌ای ساخته شده که هزینه تعمیر آن، به مراتب بیشتر از هزینه خرید یک موتور جدید برای خودروی شماست. به همین علت، باید تعمیر گیربکس لتیتیود و انجام سرویس آن به طور مرتب و در زمان مقرر را جدی بگیرید. با اطلاعاتی که در ادامه در خصوص مشکلات گیربکس اتوماتیک لتیتیود مطالعه می‌کنید، می‌توانید تا حدی به این موضوع که آیا در حال حاضر گیربکس خودروی شما مشکل دارد یا خیر، پی ببرید.

لتیتیود هنگام حرکت با مشکل مواجه می‌شود یا بسیار کند حرکت می‌کند

آیا زمانی که خودرو در حالت دنده عقب یا حالت حرکت قرار دارد، دچار مشکل یا اختلال است؟ آیا دنده در حالت حرکت یا دنده عقب، گیربکس را درگیر می‌کند؟ بروز هر دوی این مشکلات، به خار کهنه شدن روغن گیربکس است. زمانی که روغن گیربکس کهنه شود، خاصیت محافظتی خود را از دست داده و مشکلات بالا رخ می‌دهد. در این صورت، تعویض روغن گیربکس، گزینه کاربردی برای شماست. لازم به ذکر است که اختلال در کامپیوتر گیربکس یا TCU نیز می‌تواند مشکلاتی نظیر عدم درگیر شدن گیربکس در حالت دنده عقب یا حالت حرکت را به وجود آورد. در این صورت، با یک بار ریست شدن TCU، مشکل کاملا برطرف می‌شود. برای تعمیر گیربکس اتوماتیک لتیتیود، می‌توانید به تعمیرگاه لتیتیود مراجعه کنید.

صدا‌های غیر عادی در لتیتیود به گوش می‌رسد 

اگر هنگام رانندگی با لتیتیود، صدای ناله یا سوت از و یا هر صدای غیر عادی دیگری می‌شنوید، به احتمال ۹۰ درصد، گیربکس شما دچار اختلال شده است. د اینجا نیز بحث تعویض روغن به میان می‌آید. روغن گیربکس، وظیفه خنک‌کاری و روانکاری قطعات داخلی جعبه دنده را بر عهده دارد. زمانی که روغن گیربکس فرسوده شود، خاصیت روانکاری خود را از دست می‌دهد. بدین ترتیب، قطعات داخلی گیربکس، هنگام حرکت روی یکدیگر، اصطکاک ایجاد می‌کنند که همین ایجاد اصطکاک، صدای زیادی را تولید می‌کند. در طی این امر، آسیب‌های جدی به قطعات گیربکس وارد می‌شود. لذا توصیه می‌شود با شنیدن هر گونه صدای غیر عادی از خودروی خود، برای تعمیر گیربکس لتیتیود، به تعمیرگاه تخصصی لتیتیود مراجعه کنید.

در داخل خودرو بوی روغن سوخته به مشام می‌رسد

همانطور که در بالا گفتیم، روغن گیربکس به عنوان یک خنک‌ننده برای قطعات داخلی این قطعه عمل می‌کند. یک روغن گیربکس مناسب، در دمای بالا آسیب نمی‌بیند و نمی‌سوزد و از آسیب دیدن قطعات داخلی نیز محافظت می‌کند. در حالی که روغن گیربکس خراب یا نا‌مناسب، با کمی افزایش دما، می‌سوزد و بوی سوختگی آن در داخل خودرو به مشام می‌رسد. تنها راه چاره، توجه به زمان دقیق تعویض روغن و انجام آن به طور مرتب است. پیشنهاد می‌شود هنگام تعویض روغن گیربکس لتیتیود، از روغن‌های اصل و با‌کیفیت که در تعمیرگاه لتیتیود به کار می‌رود استفاده کنید.

دنده لتیتیود به طور ناگهانی از جای خود خارج می‌شود

اگر هنگام رانندگی با لتیتیود، خودرو از جای طبیعی خود خارج می‌شود و برای برگرداندن آن به جای قبلی، باید به میزان زیادی گاز بدهید، این یک مشکل جدی برای ایمنی راننده و سرنشینان است. این مشکل به علت اختلال در عملکرد TCU یا کامپیوتر گیربکس رخ می‌دهد. بدین معنا که TCU زمان جا به جای دنده توسط گیربکس را تعیین می‌کند. با اختلال در این قطعه، دستورات به درستی انجام نمی‌شود. بدانید که لغزش دنده یک مشکل جدی به حساب می‌آید و در صورت مشاهده آ«، فورا باید به تعمیر گیربکس لتیتیود بپردازید.

نشتی روغن در لتیتیود رخ می‌دهد

اگر شما هم در محل پارک خودروی خود، مایع قرمز‌رنگی را مشاهده می‌کنید، این احتمالا روغن گیربکس است که از زیر خودرو نشت کرده است. به طور کلی، سطح روغن گیربکس پس از مدتی کاهش نمی‌یابد و کم نمی‌شود. در صورت کاهش سطح روغن گیربکس و نشتی آن، به مرور عمر مفید گیربکس کاهش می‌یابد، در بین قطعات داخلی گیربکس، اصطکاک ایجاد شده و سیستم انتقال خودرو، از کار می‌افتد. برطرف کردن این مشکل، نیازمند پرداخت هزینه زیادی نیست و تنها با تعویض واشر نشتی یا شلنگ، ایراد به طور کامل برطرف می‌شود.

تعمیرگاه تخصصی رنو

 

تعمیر گیربکس لتیتیود در تعمیرگاه رنو بدون دردسر و مطمئن

در این مطلب از رنوساز، به بررسی اجمالی مشکلات گیربکس لتیتیود و چگونگی تعمیر آنها پرداختیم. بدانید که مهم‌ترین راه حفظ سلامت گیربکس، تعویض روغن به موقع آن است. توجه کنید که انجام هر اقدام مربوط به گیربکس لتیتیود، باید در تعمیرگاه تخصصی رنو و توسط تعمیرکار رنو انجام پذیرد. در تعمیرگاه تخصصی لتیتیود، ابتدا گیربکس خودروی شما توسط مهندسین مجرب بازبینی و بررسی شده و در صورت مشاهده مشکل، توسط تعمیرکاران متخصص و با سابقه و با استفاده از بهترین و با‌کیفیت‌ترین قطعات، به رفع آن مشکل اقدام می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان
× واتس اپ