نشانه های خرابی گیربکس+ برای تعمیر گیربکس سفران چه باید کرد؟

تعمیر گیربکس سفران در نمایندگی رنو

فهرست مطالب

همانطور که می‌دانید، تمام خودرو‌ها به روشی خاص ساخته شده‌اند و دارای ساختار فنی مخصوص خود هستند. تمام قطعات فنی خودرو نظیر موتور، گیربکس و سایر قطعات، روزی قابلیت‌های خود را از دست می‌دهند و به تعمیر احتیاج پیدا می‌کنند. کمپانی رنو در سال ۲۰۱۴، یکی از جدید‌ترین سدان‌های خود به نام سفران را روانه بازار خودرو کرد. این خودرو از ساختار فنی پیچیده و حساسی برخوردار است. بدین ترتیب، باید در تعمیرگاه‌های معتبر و نزد افراد متخصص عیب یابی و درنهایت تعمیر شود. بدون شک تا به حال برای شما هم این سوال پیش آمده که نشانه های خرابی گیربکس سفران چیست و چه باید کرد؟ در این مطلب از تعمیرگاه رنوساز، به سوالات شما در خصوص تعمیر گیربکس سفران و علائم خرابی آن پاسخ خواهیم داد. پس تا انتهای این مطلب، ما را همراهی کنید.

نشانه‌های خرابی گیربکس سفران

همواره پیش از خرابی کامل یک قطعه، علائمی ظاهر می‌شوند که وقوع اختلال در بخش خاصی از خودرو را یاداوری می‌کنند. اگر این علائم نادیده گرفته شوند، آن قطعه به کل عملکرد خود را از دست می‌دهد یا حتی به مابقی ساختار فنی نیز آسیب می‌زند. بدین ترتیب، زمان و هزینه زیادی را باید برای تعمیر یا تعویض آن صرف کنیم. حال، نشانه‌های اختلال گیربکس اتومات سفران عبارتند از: لرزش یا سنگ‌زنی در چرخ‌دنده‌ها، عدم پاسخگویی اتومبیل به تعویض دنده، سر و صدا کردن اتومبیل هنگام خلاصی، پیچیدن بوی سوختگی در فضای داخلی خودرو، خارج شدن خودرو از دنده، نشتی مایع از زیر خودرو و روشن شدن چراغ چک. البته روشن شدن چراغ چک، لزوما به معنای خرابی گیربکس نیست و ممکن است نشانه مشکلات دیگری باشد. در صورت بروز هریک از این مشکلات، توصیه می­کنیم فورا به تعمیرگاه تخصصی سفران مراجعه کتید تا خودروی شما بررسی شود.

احساس لرزش در چرخ دنده

در حالت عادی، گیربکس اتومات خودروی سفران، وظیفه تعویض دنده را برعهده دارد. اگر هنگام تعویض دنده، احساس سنگزنی یا لرزش می‌کنید، به احتمال زیاد، ایراد از گیربکس خودروی شماست. در ابتدا این نشانه، جزئی است اما اگر جدی گرفته نشود، منجر به وقوع مشکلات جدی تری برای گیربکس می‌شود. در صورت مشاهده این نشانه ها، خودروی خود را برای تعمیر به یک تعمیرگاه تخصصی سفران معتبر و قابل اطمینان ببرید تا از مشکلات جدی‌تر، پیشگیری شود.

سر و صدا کردن خودرو در حالت خلاصی

در حالت عادی اگر در خودرو صدا‌های اضافه و غیرعادی گوش برسد، امری طبیعیست. اما در حالت خلاصی، این سر و صدا، هشدار‌دهنده اختلال در گیربکس است. این صدا، می‌تواند در اثر خرابی و آلودگی مایع گیربکس باشد. این مایع در گیربکس‌های اتومات، وظیفه مهمی در روان کردن چرخ‌دنده و سایر اجزای مکانیکی خودرو دارد. در گذر زمان، این مایعات، کهنه می‌شوند و خاصیتت اصطکاک خود را از دست می‌دهند. با تعمیر به موقع گیربکس سفران خود، می‌توانید این مشکل را به راحتی حل کنید.

علت بوی سوختگی در خودرو

توجه کنید که بوی سوختگی به هیچ وجه نشانه خوبی نیست و فورا باید پیگیری شود. رایج‌ترین دلیل آن، داغ شدن بیش از حد روغن گیربکس است. وقتی روغن گیربکس، به موقع تعویض نشود، کهنه شده و خاصیت روان‌کاری و خنک کاری خود را از دست می‌دهد. بنابر این، زمانی که دمای آن بالا می‌رود، می‌سوزد و بوی روغن سوخته داخل خودرو می‌پیچد. همچنین روغن گیربکس، به عنوان روان‌کننده مابین قطعات داخلی گیربکس عمل می‌کند و مانع از اصطکاک و ساییده شدن قطعات با یک‌دیگر می‌شود. بدین ترتیب، با کهنه شدن، این خاصیت خود را نیز از دست می‌دهد و به گیربکس خود آسیب های جدی وارد می­کند. بدر چنین شرایطی برای تعمیر گیربکس سفران خود توصیه می­کنیم به نمایندگی رنو در غرب تهران مراجعه کنید تا خودروی شما توسط بهترین و باتجربه ترین تعمیرکاران رنو بررسی شود.

نشانه های خرابی گیربکس سفران

نشتی مایع از زیر خودرو

اگر متوجه نشت مایع قرمز رنگی از خودروی خود شده اید، بدانید که این همان روغن گیربکس است که به هیچ وجه نشتی ندارد مگر به هنگام آسیب دیدن گیربکس و خرابی واشر‌ها و یا چرخ دنده ها. در صورت مشاهده این علامت، فورا برای تعمیر گیربکس سفران خود اقدام کنید. دقت کنید که هزینه تعمیر سیستم انتقال قدرت، از هزینه خرید یک موتور جدید نیز بالا‌تر است. پس به گیربکس خودروی خود، توجه ویژه‌ای داشته باشید.

روشن شدن چراغ چک خودرو

چراغ چک، به این علت روشن می‌شود که در خصوص مشکلات مختلف خودرو از جمله گیربکس به شما هشدار دهد. همانطور که در بالا گفته‌شد، تنها علت روشن شدن این چراغ، خرابی گیربکس نیست اما هنگامی این چراغ، روشن می‌شود که خطر بسیار جدی باشد. بدین ترتیب، پس از اینکه از مشکلات خودرو توسط چراغ چک مطلع شدید، فورا به یک تعمیرگاه مراجعه کنید تا خودروی شما عیب یابی شود و پیش از بروز مشکلات جدی تر و پر­هزینه تر مورد بررسی قرار بگیرد.

تعمیرگاه تخصصی رنو

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم، به بررسی تمام مشکلات ناشی از خرابی گیربکس سفران اشاره کنیم. توجه داشته باشید که دلایلی مانند بی‌توجهی به زمان مقرر سرویس دوره ای خودرو سفران، سرویس خودرو در تعمیرگاه‌های فاقد اعتبار و عدم اطلاع از استفاده صحیح از خودرو، منجر به خرابی گیربکس و سایر قطعات فنی می‌شود. برای تعمیر گیربکس سفران خود در تعمیرگاهی مطمئن و نزد تعمیرکاران مجرب، می‌توانید کارشناسان رنوساز تماس بگیرید و جهت مراجعه حضوری زمان مناسبی را تعیین کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان
× واتس اپ