نکاتی که از تعمیر گیربکس تالیسمان باید بدانید!

عکس تعمیر گیربکس تالیسمان

فهرست مطالب

همانطور که می دانید تالیسمان در دو نوع گیربکس دنده‌ای و اتومات در بازار موجود است. آیا تا کنون هنگام خرید خودرو، به نحوه رسیدگی به قطعات فنی آن فکر کرده‌اید؟ امروزه ساختار فنی خودرو‌ها از جمله تالیسمان، بسیار پیچیده است و نگهداری از آن، امری ضروری به حساب می‌آید. بدانید که حتی اگر در ساخت خودروی شما از بهترین قطعات نیز استفاده شده باشد، بالاخره روزی عمر آن‌ها تمام خواهد شد. شاید عملکرد آنها به درستی روز‌های اول نباشد یا شاید هم عملکرد آنها متوقف شود. آنجاست که نیاز دارید تا قطعات فنی خودرو از جمله گیربکس را تعمیر یا تعویض کنید. در این بخش، به شرح نکاتی در خصوص تعمیر گیربکس تالیسمان می‌پردازیم. تا انتها ما را همراهی کنید.

مشخصات گیربکس تالیسمان

همانطور که گفته‌شد، کمپانی رنو، تالیسمان را در دو نوع گیربکس دنده‌ای و اتومات به بازار خودرو عرضه کرد. نوع اتومات آن طرفداران بیشتری نسبت به نوع دنده‌ای دارد. سازنده گیربکس تالیسمان، کمپانی گتراک است. در گیربکس اتومات، کلاچ، به روش الکتروهیدرولیکی کنترل می‌شود. بدین ترتیب، به راننده اجازه می‌دهد تا بدون استفاده از کلاچ، مکانیزم گیربکس معمولی را مانند یک گیربکس اتومات، بهره‌وری کند. همچنین، سرعت تعویض دنده در این گیربکس، در مدت زمانی کمتر از ۰.۸ ثانیه انجام می‌شود.

گیربکس مدل DW5 و DW6

کمپانی تولید‌کننده گیربکس تالیسمان، دو نوع مدل گیربکس اتومات تولید کرده که آنها را بررسی می‌کنیم. گیربکس مدل DW5 یکی از این دو مدل است.  در ساختار فنی این گیربکس، جدید‌ترین کلاچ‌ها به کار رفته‌است. بدین ترتیب، از سه عملگر برای کنترل کلاچ و روغن‌کاری استفاده می‌کند. زمان مناسب برای سرویس این قطعه، حدودا روی ۵۰۰۰۰ کیلومتر، برآورد شده‌است. نوع DW6 که به نوعی، جدید‌ترین گیربکس خودروی تالیسمان است، دارای کلاچ مرطوب و کنترل‌های تمام هیدرولیکی است. در این گیربکس، اصل تعویض دنده، مانند مدل EDC است. بدین ترتیب، زمان مناسب برای سرویس دوره‌ای این مدل نیز حدودا روی ۹۰۰۰۰ کیلومتر است.

نکات تعمیر گیربکس تالیسمان

علت نشتی مایع از زیر خودروی تالیسمان

گاهی اوقات، به علت تاخیر در تعمیر گیربکس تالیسمان، مایعی قرمز‌رنگ از زیر خودرو به بیرون نشت می‌کند. این همان روغنیست که از گیربکس به بیرون می‌ریزد. نشتی روغن از گیربکس، آسیب شدید چرخ‌دنده‌ها را به همراه دارد. پس برای رفع این مشکل، باید فورا به مکانیک مراجعه کنید. توجه داشته باشید که برخی روغن‌های گیربکس، قرمز نیستند. اگر مایع نشت‌شده از کف خودرو به رنگ قرمز نبود، خودرو را به یک تعمیرکار ماهر نشان دهید تا مشکل خودروی شما را تشخیص دهد. برای تعمیر گیربکس تالیسمان یا هر گونه مشکلات دیگر، توصیه می کنیم به یک تعمیرگاه تخصصی که خدمات خوبی به مشتریان خود ارائه می­دهد، مراجعه کنید. با خدمات ” تعمیرگاه تخصصی تالیسمان ” بیشتر آشنا شوید

بررسی علت لرزش موتور

اگر هنگام رانندگی، احساس می‌کنید موتور بیش از حد می‌لرزد، احتمالا قطعات داخلی گیربکس دچار آسیب شده‌اند. زمانی که قطعات داخلی گیربکس، فرسوده شوند، این قطعات، حین حرکت، روی یکدیگر ساییده می‌شوند. بدین ترتیب، اصطکاک زیاد ایجاد شده و دور موتور بالا می‌رود. در نتیجه، لرزش زیاد به وجود می‌آید. توجه کنید که دلیل دیگر ساییدگی قطعات داخلی گیربکس، از بین رفتن روغن گیربکس است. پس به تعویض به موقع روغن گیربکس نیز توجه داشته باشید.

کاهش قدرت خودرو به دلیل عدم تعمیر گیربکس

برخی مواقع، گیربکس خودرو، بیش از حد داغ می‌شود. دلیل اصلی آن، نرسیدن روغن به قطعات داخلی گیربکس است. از آنجایی که گیربکس تالیسمان، قلب آن است، باید رسیدگی ویژه‌ای به آن شود. پس هنگامی که نشتی مایع یا بوی روغن سوخته یا هر نشانه دیگری از این قبیل را احساس کردید، فورا به یک تعمیرگاه معتبر مراجعه کنید. لازم است بدانید که در تعمیرگاه رنوساز، می‌توانید با اطمینان خاطر، مشکلات فنی خودروی رنوی خود را رفع کنید.

تعمیرگاه تخصصی رنو

 

تعمیرگاه رنوساز، جایی مطمئن برای خودروی شما

در این بخش، سعی شد تا بسیاری از علل خرابی گیربکس تالیسمان، مورد بررسی قرار گیرد. لازم به ذکر است که تعمیر گیربکس تالیسمان، امری بسیار پیچیده و حساس است. پس اگر تجربه کافی در این خصوص را ندارید، شخصا اقدام به انجام هر گونه تعمیرات بر روی قطعات فنی خودروی خود نکنید. چرا که علاوه بر ایجاد مشکلات دیگر، وقت و هزینه بیشتری را باید برای رفع آنها صرف کنید. کارشناسان و تعمیرکاران مجرب ما در نمایندگی رنو در غرب تهران، همیشه آماده ارائه بهترین راه حل برای تعمیر خودروی شما هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان
× واتس اپ