هزینه تعمیر گیربکس سیمبل + نکاتی مهم درباره انواع گیربکس

انواع گیربکس سیمبل

فهرست مطالب

تمام قطعات به کاررفته در خودرو، مهم و حائزاهمیت هستند چرا که عملکرد هر یک از آنها بر کار سایر قطعات تاثیر می گذارد. در صورت بروز کوچک ترین مشکلی، ممکن است عملکرد کل خودرو مختل شود. گیربکس خودرو یکی از مهم ترین قطعاتی هست که در نگهداری آن باید تلاش کنید. اگر به علائم و نشانه های خرابی آن توجه نکنید، در نهایت باید هزینه های بیشتری را جهت تعمیر گیربکس و یا تعویض آن صرف کنید. اینجاست که به اهمیت سرویس های دوره ای پی می برید. در این مقاله همراه رنوساز باشید تا شما را با هزینه تعمیر گیربکس سیمبل و نکاتی مهم درباره گیربکس های مختلف آشنا کنیم.

آشنایی با گیربکس های اتوماتیک و دستی

همانطور که گفتیم، گیربکس خودرو یکی از مهم ترین قطعات آن است که در حفظ و نگهداری آن باید کوشا باشید. بدون شک شناخت انواع گیربکس و ویژگی های هر یک، شما را در این راستا کمک می کند. در ادامه شما را با گیربکس های دستی و گیربکس های اتوماتیک آشنا خواهیم کرد:

گیربکس اتوماتیک

لازم است بدانید که گیربکس های اتوماتیک حساسیت بیشتری نسبت به گیربکس های دستی دارند و به همین دلیل است که حتما باید در زمانی مناسب روغن آنها تعویض شود. در نظر داشته باشید که زمان مناسب تعویض روغن گیربکس سیمبل با سایر خودروها متفاوت است و باید اطلاعات دقیق تر را از دفترچه راهنمای خودروی خود مطالعه کنید و طبق همان عمل کنید. در هنگام تعویض روغن گیربکس اتوماتیک، نباید روغن کاملا تخلیه شود. چرا که در این صورت کامپیوتر گیربکس دچار خطا می شود.

تنها کافیست روغن درون کارتل گیربکس را تخلیه کنیم و به باقی مانده آن دست نزنیم و سپس روغن جدید را به آن اضافه کنیم. شاید تصور می کنید که تعویض روغن و یا تعمیر گیربکس کار راحتی است در حالیکه یک سری نکات وجود دارند که انجام این کار را دشوار و چالش برانگیز می کنند. بنابراین توصیه می کنیم به یک تعمیرگاه تخصصی سیمبل مراجعه کنید تا بهترین خدمات را دریافت کنید.

گیربکس دستی

مراقبت از گیربکس های دستی نسبتا راحت تر است. با رعایت یک سری نکات می توانید طول عمر این قطعه با ارزش را افزایش دهید. به طور مثال هنگام تعویض دنده، سعی کنید دسته دنده را به آرامی جابه جا کنید تا شیفتر زیر دنده آسیب نبیند. یا در هنگام ترافیک، توصیه می کنیم دنده را خلاص کنید و از نگه داشتن کلاچ خودداری کنید. چرا که ممکن است در طولانی مدت روغن درون بلبرینگ خاصیت روانکاری خود را از دست بدهد و در نهایت به گیربکس آسیب وارد می شود.  دررابطه با گیربکس های دستی نیز باید در زمان مقرر نسبت به تعویض روغن  اقدام کنید. چرا که به هر حال اگر در انجام سرویس های دوره ای کوتاهی کنید، مشکلات جدی و پر هزینه ای برای هر یک از انواع گیربکس ها به وجود می آید.

تعمیرگاه تخصصی رنو

هزینه تعمیر گیربکس سیمبل

یکی از مهم ترین سوالاتی که معمولا ذهن دارندگان خودروی رنو سیمبل را مشغول می کند، هزینه تعمیر گیربکس سیمبل می باشد. البته درنظر داشته باشید که نمی توان به طور دقیق از هزینه تعمیر گیربکس صحبت کرد. چرا که عیب یابی، بررسی و در نهایت تعمیر و یا تعویض قطعه ای مانند گیربکس توسط تعمیرکاران حرفه ای رنو انجام می شود. از همه مهم تر زمان زیادی است را برای اینکار صرف می شود. توصیه می کنیم برای اینکه از بروز مشکلات جدی و پر هزینه جلوگیری کنید، هر چند وقت یکبار خودروی رنو سیمبل خود را به نمایندگی رنو در غرب تهران ببرید تا تمام بررسی های لازم انجام شود. از همه مهم تر در نمایندگی رنو خیالتان راحت خواهد بود که تمام قطعات با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت تامین می شوند.

هزینه تعمیر گیربکس سیمبل

سخن پایانی

در این مقاله به طور خلاصه و مختصربا اهمیت گیربکس و انواع آن آشنا شدید. لازم است بدانید که تعمیر گیربکس سیمبل باید حتما توسط افراد متخصص و با تجربه انجام شود. در غیر این صورت آسیب های بیشتری به خودروی شما وارد می شود. تعمیرگاه تخصصی رنوساز واقع در غرب تهران یکی از بهترین تعمیرگاه هایی می باشد که می توانید با خیالی راحت به آن مراجعه کنید و با کارشناسان رنو سیمبل مشورت کنید. این تعمیرگاه نه تنها مشکلات مربوط به گیربکس بلکه مشکلات برقی سیمبل و سرویس های دوره ای لازمه را نیز به خوبی و با مناسب ترین قیمت انجام می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان
× واتس اپ