تعمیر گیربکس داستر + مهم ترین دلایل خرابی

دلایل خرابی و تعمیر گیربکس داستر

تعویض و تعمیر گیربکس داستر در تعمیرگاه رنوساز

فهرست مطالب

همانطور که می دانید رنو داستر، محصولی شاسی بلند می باشد که برای اولین بار در کشور فرانسه طراحی و رونمایی شد. در ایران شرکت نگین خودرو این خودرو را در دو نسخه تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل وارد و عرضه می کند. رنو داستر با توجه به مشخصات فنی که دارد می توان گفت جزو خودروهای خوب با ایمنی متوسط است. از مشکلاتی که ممکن است برای خودروی شما پیش بیاید، مشکلات مربوط به گیربکس می باشد. بنابراین بهتر است در این مقاله همراه تعمیرگاه رنوساز باشید تا شما را با خرابی های گیربکس و نحوه تعمیر گیربکس داستر آشنا کند.

مهم ترین دلایل خرابی گیربکس داستر

قبل از هر چیز بهتر است ریشه یابی کنیم و ببینیم که علت خرابی چیست. با آگاهی نسبت به دلایل خرابی گیربکس داستر می توانید از بروز هرگونه مشکل جدی پیشگیری کنید. برخی از مهم ترین علل خرابی گیربکس به شرح زیر می باشد:

یکی از مهم ترین دلایل خرابی گیربکس داستر، تعویض نکردن به موقع روغن گیربکس داستر است. لازم است بدانید که اگر به موقع روغن گیربکس خودرو تعویض نشود، دمای این قطعه بالا می رود و بدون شک به مرور زمان آسیب می بیند. گاهی میزان آسیب به قدری زیاد است که ناچار به تعویض گیربکس خواهید شد. همچنین در راستای تعویض روغن گیربکس لازم است بدانید که جدول زمانبندی تعویض روغن این خودرو متناسب با اتوماتیک و یا دستی بودن آن متفاوت خواهد بود.

کثیف شدن و در نهایت کیپ شدن صافی گیربکس نیز منجر به خراب شدن گیربکس داستر خواهد شد و اینجاست که اهمیت انجام سرویس های دوره ای نمایان می شود. اینگونه موارد برای کاربر قابل تشخیص نیست. به همین دلیل است که ما توصیه می کنیم هر چند وقت یکبار خودروی خود را به یک تعمیرگاه تخصصی داستر بسپارید تا بررسی های لازمه انجام شود و تمام این موارد قبل از بروز مشکلات جدی تر، رفع شود. نکته دیگر که شاید کمتر کسی به آن توجه کند، تعویض نادرست و نامناسب روغن گیربکس داستر است. بهتر است اینکار را به یک تعمیرکار حرفه ای و با تجربه بسپارید.

تعمیرگاه تخصصی رنو

نامرغوب بودن روغن گیربکس از دیگر موارد مهم است که موجب خرابی گیربکس داستر می شود. لازم است بدانید که روغن گیربکس، غلیظ تر از روغن موتور است بنابراین به گرانروی و مقاوت آن دربرابر حرارت و فشار توجه کنید. همچنین روغنی که شفافیت خود را از دست داده باشد و رنگ آن متمایل به قهوه ای باشد، فاسد است و به هیچ عنوان نباید از چنین روغنی استفاده شود.

 

مهم ترین دلایل خرابی گیربکس داستر

چگونه متوجه شویم گیربکس نیاز به تعمیر دارد؟

به طور کلی یک سری نشانه ها شما را به تشخیص این موضوع کمک می کنند. به طور مثال، اگر یک صدای بسیار بلند از گیربکس خودروی خود شنیدید، علت آن ممکن است کافی نبودن روغن، کثیف بودن روغن و یا وجود برآده هایی فلزی در آن باشد. گاهی ممکن است گیربکس خودروی شما صدای تق تق و یا سنگ زنی ایجاد کند. در چنین شرایطی، بدانید که علت این صدا ممکن است از برخورد یکی از دنده ها باشد و بدون شک نیاز به تنظیم دارد. پس کافیست خودروی خود را به یک تعمیرگاه تخصصی داستر بسپارید تا در ابتدا به طور دقیق عیب یابی کند و سپس مشکل به وجود آمده را رفع کند.

یکی از رایج ترین نشانه ها، صدای ناله از خودرو می باشد. اگر در حین رانندگی صدایی ناله مانند از خودروی خود شنیدید، بدانید که علت آن عدم حرکت مایع در گیربکس است. گاهی اوقات این مورد مشکل ساز نیست و به سرعت رفع می شود. گاهی نیز آسیب وارد شده به گیربکس زیاد است و باید این قطعه از خودرو جدا شود و مورد بررسی کارشناسان قرار بگیرد.

هزینه تعمیر گیربکس داستر

قیمت تعمیر گیربکس داستر

هزینه تعمیر گیربکس داستر مانند هرخودروی دیگری به نوع مشکل و نحوه حل آن بستگی دارد. همانطور که گفتیم گاهی اوقات نیاز هست که قطعه آسیب دیده از خودرو جدا شود و مورد بررسی قرار بگیرد. گاهی نیز در نهایت قطعه موردنظر تعمیر نمی شود و نیاز هست که قطعه جدید تامین شود. بنابراین اگر قصد دارید از قیمت تعمیر گیربکس داستر مطلع شوید و برآورد قیمت کنید، بهتر است با کارشناسان رنوساز در تماس باشید.

خدماتی که تعمیرگاه رنوساز در زمینه تعمیر گیربکس داستر به شما ارائه می دهد!

تعمیرگاه رنوساز یکی از موفق ترین تعمیرگاه ها واقع در غرب تهران می باشد که بهترین خدمات را با مناسب ترین قیمت به مشتریان خود ارائه می دهد. به همین دلیل است که تا به امروز موفق به جلب رضایت و اعتماد مشتریان خود شده است. یکی از مهم ترین خدماتی که رنوساز ارائه می دهد، تامین قطعات اصل و با کیفیت است. نه تنها مشکلات مربوط به گیربکس داستر بلکه سرویس های دوره ای، تنظیم باد لاستیک، تعویض تسمه تایم و سایر مسایل فنی خودروی خود را می توانید با خیالی راحت به دست کارشناسان این تعمیرگاه تخصصی بسپارید. تنها کافیست جهت رزرو نوبت و یا مشاوره، با مجموعه رنوساز تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان
× واتس اپ