استارت مگان کجاست و دلیل خراب شدن استارت چیست؟

استارت مگان کجاست

فهرست مطالب

استارت مگان کجاست و چه عملکردی دارد؟ استارت در خودرو یکی از قطعات اصلی و مهم محسوب می شود. خرابی این قطعه خصوصا در این روزها که اکثر خودروها دارای گیربکس‌های اتوماتیک هستند، می‌تواند مشکلات زیادی را داشته باشد. لازم به ذکر است که پیشرانه‌های درون‌ سوز برای شروع به کار خود باید استارت بخورند. چرا که سیکل کاری آنها یعنی: مکش، تراکم، انفجار و تخلیه به ترتیب انجام شده و در نهایت پیشرانه روشن شود. همچنین برای حرکت پیستون‌ها به ‌منظور انجام این چهار عمل اصلی، راه‌های مختلفی وجود دارد.

اما بهترین، سریع‌ترین و مناسب ترین راه، همان استارت زدن پیشرانه است. اما در خصوص مبحث اینکه استارت مگان کجاست، باید گفت: استارت مگان درست در زیر موتور خودرو قرار دارد و به باتری و کلید متصل است. همچنین در مورد اینکه رله استارت مگان کجاست نیز باید گفت که این قطعه دستگاه برقی کوچکی است که در موتور استارت قرار دارد. کارشناس فنی رنو اینگونه بیان می کند که دلایل مختلفی برای خراب شدن استارت وجود دارد. آگاهی شما نسبت به دلایل خرابی استارت مگان باعث می شود که بیشتر به سلامت آن فکر کنید. همچنین در صورت خرابی جهت تعمیر استارت مگان به تعمیرگاه تخصصی مگان مراجعه کنید.

استارت مگان کجاست؟

در مورد مطالبی مانند اینکه استارت مگان کجاست و یا رله استارت کجا قرار دارد. لازم است بدانید که استارت مگان یک قطعه الکتریکی است که وظیفه چرخاندن موتور خودرو را بر عهده دارد. این قطعه در قسمت زیر موتور قرار گرفته و به باتری و کلید خودرو متصل است. به این نکته توجه داشته باشید که چون استارت مستقیما با برق خودرو سرو کار دارد. بنابراین مشکلاتی در خصوص برق خودرو ممکن است ایجاد شود.

برای رفع مشکلات برقی مگان، بهتر است به تعمیرگاه تخصصی مگان در غرب تهران مراجعه کنید. همچنین خرابی استارت مگان ممکن است به دلایل مختلفی باشد. ضعیف بودن باتری، سوختن فیوزها، مشکل در بالشتک استارت، ایراد در سلکتور گیربکس و پدال ترمز از موارد خرابی استارت هستند. پس برای تعمیر استارت مگان و به دلیل حساست این قطعه، در اسرع وقت به تعمیرگاه تخصصی مگان مراجعه کنید. در این مجموعه دارای محصولات با کیفیت از کمپانی رنو و ابزارهای حرفه ای، تعویض قطعات سیستم استارت مگان را انجام می دهند.

استارت مگان کجاست

علائم خرابی استارت مگان و رفع این مشکل در نمایندگی رنو

تا این قسمت از مقاله با استارت مگان کجاست و چه عملکردی دارد، آشنا شدید. لازم به ذکر است که بدانید استارت خودرو هم مانند سایر قطعات داخلی خودروها از وجود مشکلات و خرابی ها در امان نیست. به همین دلیل است که این قطعه هم می تواند در اثر عوامل مختلفی خراب شود. این خرابی علایم و نشانه‌ های خاص خود را دارد. به این موضوع توجه کنید که برخی از علائم خرابی استارت مگان، قبل از از کار افتادن استارت خودرو بروز پیدا می کند. بنابراین شما با شناخت این عوامل می توانید در اسرع وقت نسبت به تعمیر استارت مگان و رفع این مشکل در نمایندگی مجاز رنو اقدام کنید. برخی از رایج ترین علایم خرابی استارت مگان به شرح زیر است.

  1. استارت خوردن به سختی
  2. با تاخیر روشن شدن خودرو
  3. صدای غیر عادی از محفظه موتور
  4. درگیر بودن استارت بعد از روشن شدن خودرو
  5. عدم استارت ( انتهایی ترین حالت خرابی اصلا استارت نخوردن است)

رله استارت مگان کجاست و نشانه خرابی رله

رله استارت چیست و کجای خودرو مگان قرار دارد؟ این قطعه یکی از مهم‌ترین قطعات سیستم جرقه ‌زنی در این خودرو است. اما متاسفانه این قطعه مهم در بیشتر مواقع نادیده گرفته می شود. همانگونه که پیش تر بیان کردیم، رله استارت یک دستگاه برقی کوچک است که در داخل موتور استارت قرار دارد. این قطعه مهم در واقع یک سوئیچ کنترل از راه دور است که جریان برق را تنظیم کرده و آن را از باتری به استارت منتقل می کند.

این قطعه کوچک معمولاً زیاد خراب نمی‌شود. اما از آنجایی که یک سیستم برقی است پس خرابی آن هر زمان ممکن است اتفاق بیافتد. بنابراین دانستن نشانه های خرابی رله استارت مگان خالی از لطف نیست. در صورت مشاهده هر یک از این نشانه ها در اولین فرصت جهت تعویض رله استارت مگان به نمایندگی مجاز رنو مراجعه کنید. از مهمترین نشانه های خرابی رله استارت مگان به شرح زیر است.

  1. روشن نشدن خودرو
  2. روشن ماندن رله استارت بعد از روشن شدن موتور خودرو
  3. عملکرد نادرست هنگام حرکت خودرو
  4. صدای زیاد هنگام استارت زدن
  5. استارت خوردن به صورت نامنظم

استارت مگان کجاست

چه علت های باعث خرابی رله استارت مگان می شود؟

اگر چنانچه یک بار خودرو را روشن کردید و بدون هیچ عیب و نقصی موتور شروع به کار کرد پس مشکلی نیست. اما اگر دوباره آن را استارت زدید و این ‌بار به ‌هیچ ‌وجه خودرو روشن نشد، پس با یک رله استارت خراب روبرو هستید. این خرابی ممکن است هر زمان اتفاق بیافتد، توصیه می‌شود در اولین فرصت، خودرو را جهت بررسی دقیق تر به نمایندگی مجاز رنو ببرید. اما در این میان بهتر است کمی با علت خرابی رله استارت آشنا شوید. این آشنایی می تواند کمک کند که مشکل جدی تری در خرابی رله استارت ایجاد نشود. از مهمترین علت های خرابی رله استارت بدین شرح زیر است. شل بودن سیم کشی، کثیف بودن سیم های اتصال، خوردگی باتری خودرو، نشتی روغن و قطعات آسیب دیده یا فرسوده شده در سیستم استارت می باشند.

هزینه تعمیر استارت مگان در نمایندگی مجاز رنو

به گفته کارشناس فنی رنو، هزینه تعویض و یا تعمیراستارت به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از این عوامل در مورد نوع و جزئیات مشکلات سیستم استارت است. این مشکل ممکن است مربوط به سلونوئید، موتور و یا کابل ها باشد. از دیگر عواملی که تاثیر در هزینه تعمیر استارت مگان دارد، مربوط به مشکلات برقی رنو، مانند: باتری و فیوزها می باشد. اما به طور کلی هزینه تعمیر استارت مگان بر اساس میزان خرابی سیستم استارت، مشکلات برقی رنو، تعویض قطعات دیگر، تعویض قطعات یدکی داخلی استارت، زمان تعمیر و اجرت تعمیرکار محاسبه می شود.

لوازم یدکی خودرو رنو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان
× واتس اپ