نکاتی که برای تعویض روغن موتور اسکالا باید بدانید!

تعویض روغن موتور اسکالا در تعمیرگاه تخصصی

فهرست مطالب

صرف نظر از اینکه چه خودرویی با چه مشخصات فنی دارید، تعویض روغن موتور یکی از اقداماتیست که باید به موقع و در تعمیرگاهی معتبر انجام شود. در غیر اینصورت موتور که یکی از مهم ترین قطعات خودروی شما می باشد و خرابی آن عملکرد کل خودرو را مختل می کند، با چالش های جدی مواجه می شود. قطعا در جریان هزینه تعمیر موتور هستید. با تعویض به موقع روغن موتور، می توانید ضمن افزایش عملکرد خودروی خود از پرداخت هزینه های هنگفت نیز جلوگیری کنید. در این مقاله همراه رنوساز باشید تا با نکاتی که برای تعویض روغن موتور اسکالا باید بدانید، آشنا شوید.

نکاتی برای خرید روغن موتور اسکالا

یکی از مهم ترین مراحلی که برای تعویض روغن موتور اسکالا باید طی شود، خرید روغن موتور مناسب است. البته توصیه می کنیم انتخاب روغن مناسب را به افراد متخصص در این زمینه و تعمیرکاران حرفه ای رنو بسپارید. اما آگاهی نسبت به نکات کلی خرید روغن موتور، خالی از لطف نیست.

اولین مسئله تاریخ و زمان انقضا روغن است که کمتر کسی به آن توجه می کند. اگر جزو افرادی هستید که مدت ها از خودروی خود استفاده نمی کنید، بیشتر از هر فردی باید این نکته را در نظر داشته باشید. چرا که به مرور زمان، روغن فاسد می شود و خاصیتش را از دست می دهد. بنابراین در چنین شرایطی عامل زمان نسبت به کارکرد، از اهمیت بیشتری برخوردار است. به طور کلی برای تشخیص سالم و یا فاسد بودن روغن موتور، به رنگ و شفافیت آن توجه کنید. چرا که روغن موتور فاسد، سیاه رنگ و کدر است.

نکته بعدی دررابطه با سطح کیفی و ویسکوزیته روغن است. به طور مثال، ویسکوزیته روغن در دو فصل تابستان و زمستان کاملا متفاوت است و علت آن بدون شک اختلاف دمای قابل توجه این دو فصل هست. بنابراین دفترچه راهنمای خودروی خود را به خوبی مطالعه کنید و یا با کارشناسان رنوساز تماس بگیرید تا شما را در این رابطه راهنمایی کنند.

تعمیرگاه تخصصی رنو

مهم ترین نکات تعویض روغن موتور اسکالا

  • از ترکیب دو روغن موتور با یکدیگر خودداری کنید. چرا که در هر یک از آنها مواد افزودنی متفاوتی استفاده شده است و ترکیب آنها بدون شک به خودروی شما آسیب می رساند.
  • بهترین زمان تعویض روغن، به خودرو و شرایط نگهداری آن بستگی دارد. اما توصیه می کنیم هر ۶ تا ۱۲ ماه یکبار برای بررسی سطح روغن موتور اسکالا به یک تعمیرگاه تخصصی اسکالا مراجعه کنید.
  • درست است که روغن خاصیت روانکاری دارد و از آسیب رسیدن به قطعات موتور جلوگیری می کند اما توجه کنید که هرگز نباید از این روغن بیش از حد استفاده شود. در چنین شرایطی روغن به داخل کاسه ای به نام نمد می ریزد و موجب خرابی آن می شود.
  • اگر خودروی شما مدل بالا با تکنولوژی پیشرفته هست، هرگز از روغن موتور هایی با سطح پایین کیفیت استفاده نکنید و بالعکس. چرا که در این صورت نه تنها به بهبود عملکرد موتور خودروی خود کمک نمی کنید، بلکه به آن آسیب می زنید.
  • در هر بار تعویض روغن موتور اسکالا مانند هر خودروی دیگری، باید فیلتر روغن نیز تعویض شود و از فیلتر نو و جدید استفاده شود. در غیر این صورت آلودگی های فیلتر نیز همراه با روغن وارد موتور خودرو می شود و به روند خرابی موتور سرعت می بخشد.
  • لازم است بدانید که روغن موتور به پوست آسیب می رساند بنابراین از تماس طولانی مدت با آن خودداری کنید و یا از دستکش های مخصوص استفاده کنید.
تعویض به موقع روغن موتور اسکالا

برای تعویض روغن موتور اسکالا به کجا مراجعه کنیم؟

برخی از افراد تصور می کنند تعویض روغن موتور کار ساده و بی دردسری است. در حالیکه کاری تخصصی و گاهی اوقات چالش برانگیز است. گاهی اوقات بی تجربگی تعمیرکار در زمینه تعویض روغن موتور، مشکلات و هزینه های سنگینی به بار می آورد. بنابراین توصیه می کنیم خودروی خود را با خیالی راحت به تعمیرگاه رنوساز بسپارید. در این تعمیرگاه، مجرب ترین تعمیرکاران رنو مشغول فعالیت هستند و نه تنها تعویض روغن موتور اسکالا بلکه خدمات دیگری مانند تعویض روغن گیربکس اسکالا، تعمیر موتور و تعمیر گیربکس اسکالا نیز ارائه می دهند. از همه مهم تر اگر نیاز به تعویض قطعات باشد، رنوساز قطعه مورد نیاز را به قیمت مناسب و کیفیتی عالی تهیه می کند. تنها کافیست با کارشناسان رنوساز تماس بگیرید و برای مراجعه حضوری وقت تعیین کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان
× واتس اپ