مشکلات برقی رنو داستر و بهترین روش رفع آنها

خدمات برق داستر در رنوساز

برق و دیاگ داستر در تعمیرگاه رنوساز

فهرست مطالب

بین تمامی مشکلات فنی خودرو همیشه مشکلات برقی یکی از پردردسرترین مشکلات برای ما هستند. برق خودرو ها پیچیده ترین سیستم را دارند و مانند هر خودروی دیگری ، مشکلات برقی برای رنو داستر نیز پیش میاید. برای آشنایی با مشکلات برقی داستر با تعمیرگاه تخصصی رنو همراه باشید.

مشخصات فنی خودرو رنو داستر

داستر، محصول شاسی بلند کمپانی رنو فرانسه است که در پی همکاری با شرکت رومانیایی داچیا از سال ۲۰۱۰ به تولید رسید و خیلی زود در نقاط مختلفی از جهان همچون ایران، هند، روسیه، مکزیک، اوکراین، آفریقای جنوبی، آمریکا و امارات راه پیدا کرد. رنو داستر در ایران به نمایندگی نگین خودرو در دو تیپ SE و PE تک دیفرانسیل (۲WD) و دو دیفرانسیل (۴WD) به فروش می‌رسد. به عبارتی این شاسی ‌بلند فرانسوی در چهار نسخه PE 2WD، PE 4WD،SE 2WD، SE 4WD عرضه می‌شود. از ویژگی‌های مهم داستر که منجر به استقبال نسبتا خوبی در کشورمان شد؛ در وهله اول، نام برند Renault و در وهله دوم، قابلیت آفرود آن است. البته فراموش نشود که قیمت بالا و طراحی خشک رنو داستر تا حدی از محبوبیت آن، کم کرده است. در این مقاله قصد بررسی مشکلات برقی داستر موجود در ایران را داریم.

چه مشکلات برقی در خودرو رنو اتفاق می افتد؟

سیستم برق در یک خودرو عمدتاً بر اجزایی همچون شمع، دلکو، پلاتین، خازن و…متکی است. لذا آشنایی با تک‌تک این اجزاء و همچنین، عیب‌یابی دقیق آن‌ها می‌تواند برای آحاد رانندگان، هر چند آماتور، مفید واقع گردد. لازم به ذکر است مشکلات برقی رنو را جدی بگیرید، چرا که ممکن است به سایر قسمت های قطعات خودرو آسیب وارد کند. از جمله مشکلات برقی که در خودرو اتفاق می افتد به شرح زیر است.

خرابی فیوزها و کابل کش در داستر

اگر در یک مصرف کننده ، کنترل کننده ها ، سیم های اتصال دهنده و یا کانکتورهای آنها مشکل خاصی پیش بیاید که عبور جریان برق از سیم بیش از حد مجاز شود. (مثلا روکش سیم آسیب ببیند و دو قطب مثبت و منفی سیم مستقیما به یکدیگر برخورد کنند) در آن صورت سیم مانند یک المنت حرارتی به شدت داغ شده، و روکش پلاستیکی سایر قسمت های سیم و یا کانکتورهای پلاستیکی متصل به سیم را ذوب می کند.

سیم کشی آن قسمت کلا تخریب می شود و حتی به علت یکپارچه بودن دسته سیم های هم مسیر به سیم های هم مسیر خود نیز آسیب می زند. احتمالا این آسیب به کل سیم کشی خودرو و مختل شدن کل سیستم برق خودرو منجر می شود. در شکل زیر سمت چپ ، آسیب به سیم کشی ناشی از ذوب شدن روکش سیم ها و در سمت راست ، آسیب به کانکتور در اثر حرارت زیاد را مشاهده می کنید. رنو داستر هم از این قاعله مستثنی نیست و بعد از مستهلک شدن سیستم کابل کشی خودرو باید به صورت دوره ای فیوز ها و کابل کشی خودرو مورد برسی قرار گیرد .

مشکلات برقی داستر

بررسی شمع های رنو داستر  

درخودروهایی که با سوخت‌های فسیلی کار می‌کنند برای اینکه فرآیند احتراق در داخل موتور ایجاد شود به قطعه‌ای نیاز می باشد که ایجاد جرقه کند. این وظیفه به شمع به انگلیسی  Sparking Plug محول شده است. پس از مکش سوخت به داخل سیلندر و ترکیب آن با هوا که با جرقه زدن شمع عمل احتراق آغازمی شود و انرژی تولید می کند.که این انرژی توسط قطعات دیگر مکانیکی باعث به حرکت درآمدن خودرو می‌شود.

شمع ماشین از عایق چینی، الکترود، واشر و قسمت‌های دیگر تشکیل می‌شود و با دریافت ولتاژ بالا، عمل جرقه زنی در محفظه سیلندر را انجام می‌دهد. استارت نخوردن و کاهش شتاب خودرو از اولین علائم خرابی شمع خودرو می‌باشد. تغییر اندازه سر شمع و تغییر رنگ عایق چینی و شکسته شدن عایق چینی شمع یکی دیگر از علائم خرابی شمع است.

تعمیرگاه تخصصی رنو

زمان تعویض شمع رنو 

در هر ۲۰ هزارکیلومتر شمع خودروهای رنو همانند داستر، رنو تندر ۹۰، رنو تندر ۹۰ پلاس، رنو ساندرو و رنو استپ وی بررسی شده و در صورت نیاز حتماً تعویض می شود.

عدم گاز خوردن رنو داستر

عدم گاز خوردن و کاهش شدید کشش خودرو در برخی موارد می باشد که با ریست کردن و تعریف دریچه گاز و پدال برقی می توان این ایراد را رفع نمود یکی از شایع ترین ایرادات برقی  که برای راسته رخ می دهد معمولا در فصل گرما می باشد از کار افتادگی فن دور تند در زمان کولر گرفتن است در حقیقت رله دور تند فن معیوب شده و باید با سیم کشی مربوطه نیز بررسی گردد که در صورت خرابی و یا آب شدگی پایه های آن باید رفع ایراد گردد.

خرابی اداوات برقی پمپ بنزین رنو داستر 

یکی دیگر از ایرادات برقی ایراد پمپ بنزین و سوکت پمپ بنزین می باشد که این اتفاق موقعی رخ می دهد که سطح بنزین پایین می آید و با بی توجهی راننده به رانندگی و در نتیجه منجر به گرم شدن مغزی پمپ بنزین و در اثر تکرار های این موضوع باعث پایین آمدن عمر بنزین و در نهایت سوختگی آن می گردد.

سوختن چراغ های دی لایت ( ال ای دی)

سوختن لامپ های دیلایت به علت روشن بودن دائم در زمان روز و شب یکی دیگر از ایراد های کوچک برقی ما می باشد که با تعویض این لامپ ها از نوع اصلی آن که ایتالیایی می باشد ایراد برطرف می  گردد

خرابی سوئیچ مولتی فانکشن یا سلکتور

قطعه الکتریکی نفوذ کرده و باعث خرابی آن می گردد. خرابی در سیستم ایما پلیزر یا سیستم ضد سرقت سوئیچ یا همان ریموت  S HASH کامپیوتر داخل PSU  یا همان کامپیوتر داخل موتور و فیوزهای مربوطه ایموبلایزر ما را تشکیل می دهند. که نقص در هر کدام از این موارد باعث عدم روشن شدن خودرو می گردد.

تراس فولدر یا همان کدخوان سوئیچ وظیفه ارتباط سوئیچ که در اختیار راننده قرار دارد را با U S HASH و USA برقرار می کند. همچنین در صورت خرابی این قطعه برقی شما قادر  به روشن کردن خودرو نمی باشید یکی دیگر از ایرادات برقی خرابی فن داخل اطاق و یا مقاومت فن و سوکت های مربوط  به آن می باشد که به دلیل حرارت بالای فن این اتفاق رخ می دهد یکی دیگر از ایرادات برقی عدم گاز خوردن و کاهش شدید خودرو میگردد .

خدمات برق داستر غرب تهران

رفع مشکلات برقی در تعمیرگاه تخصصی داستر

توصیه کارشناس فنی این است که اگر چنانچه خودروی داستر شما دچار هرگونه مشکلی مانند مشکلات برقی ذکر شده در این مقاله شده است. هر چه سریع تر به تعمیرگاه تخصصی داستر مراجعه فرمایید. بدین منظور می توانید با خیالی آسوده خودروی خود را به تعمیرکاران رنو بسپارید. چرا که این مجموعه با تعمیرکاران متخصص و دانش دیده در این زمینه اقدام به تعمیر و یا تعویض هر یک از قطعات داخلی رنو از جمله خودرو رنو داستر می کنند. همچنین با انجام دادن سرویس های دوره ای مانند: تعویض روغن گیربکس داستر، تعویض روغن موتور، تعویض شمع داستر وا سایر موارد…… سلامت خودرو را تضمین کرده اید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان
× واتس اپ