در مگان با چه مشکلات برقی مواجه می‌شویم؟

تعمیر انواع مگان در

تعمیرگاه تخصصی رنوساز

تعمیرگاه تخصصی مگان

فهرست مطالب

رنو مگان ماشینی پرطرفدار در ایران که در سال ۲۰۰۶ به صورت وارداتی و از سال ۱۳۸۷ به صورت مونتاژ وارد بازار ایران شد و خواهان زیادی پیدا کرد.اما هر ماشینی علاوه بر مزیت های فراوانی که میتواند داشته باشد، هر از گاهی نیاز به تعمیر پیدا میکند. استارتر خراب ، ایراد داشتن یو پی اس ، ضعیف شدن باتری و … از مشکلات برقی مگان است که هر مگان سواری ممکن است با آن مواجه شود.در این مقاله همراه رنوساز باشید تا با مشکلات و خدمات برق مگان آشنا شوید.

خراب شدن یو پی اس (ups)

پیشرفت سریع علم باعث شده است تحولاتی در وسایل مکانیکی و الکتریکی رخ دهد تا کارکرد دستگاه ها را بهتر کند. با پیشرفت تکنولوژی کنترلر های مکانیکی کم کم جای خود را به کنترلر های الکترونیکی دادند. در ماشین های امروزی به ویژه خودروی مگان کنترل این کنترلر ها و ریزپردازنده ها  توسط مغز متفکر یا کامپیوتر خوردرو یعنی ای سی یو (ECU : Electronic Control Unit) انجام میشود.
قطعه ی یو پی اس ( UPS) ماشین مگان در حقیقت یکی از ای سی یو یا همان کامیپوتر این ماشین است. این قطعه به صورت یک جعبه فیوز در موتور ماشین قرار دارد و سیستم برق مگان را هدایت میکند.به قسمت های مختلف ماشین برق رسانی میکند و برق دریافت میکند.
تامین برق قسمت های مختلف خودروی مگان مانند گیربکس، برق داخل اتاق ، پشت آمپر ، فن و خیلی از قسمت های دیگر ماشین بر عهده ی یو پی اس است. رله ، فیوز و قطعه های دیگر آی سی نیز در این قطعه وجود دارد.
این قطعه ی یو پی اس در داخل موتور ماشین سمت راست باتری قرار دارد.
قابل ذکر است که یو پی اس مدل های ۱۶۰۰ و ۲۰۰۰ مگان باهم تفاوت دارد که در صورت ایجاد هرنوع خرابی در هر کدام از مدل های مگان آن را باید تعمیر یا تعویض کرد.

از مشکلات برقی مگان که ممکن است پیش آید میتوان به سوختن ، خراب شدن و ایراد پیدا کردن قطعات داخل یو پی اس اشاره کرد. یکی از دلایلی که باعث ایجاد این مشکل میشود استفاده از کولر به مدت زیاد در تابستان است که به سیستم برق مگان آسیب میرساند و باعث خرابی میشود.

تعمیرگاه تخصصی رنو

چگونه از یو پی اس خودرو مگان مراقبت کنیم؟

  1. توجه به شرایط محیطی : برای مثال سعی کنید از کولر ماشین به مدت طولانی استفاده نکنید و ماشین را برای مدت زمان طولانی زیر تابش مستقیم نور آفتاب قرار ندهید.
  2. توجه به سرویس ماهانه و سالانه: حتما سرویس ماهانه و سالانه ی ماشین خود را انجام دهید. همچنین حواستان باشد که زمان تعویض باتری ، کارت سوییچ بر روی ماشین نباشد تا برق در یو پی اس و ای سی یو اصلی موتور جریان نداشته باشد تا به خوبی از این قطعه ها مراقبت شود.
  3. توجه به کیفیت قطعات مورد استفاده :‌ قابل ذکر است که در صورت استاندارد نبودن قطعات ، سیستم برق خودرو به راحتی میتواند آسیب ببیند.
  4. در صورت ایجاد مشکلات برقی در یو پی اس در تعمیرگاه ابتدا با استفاده از رنو کلیپ و دستگاه های دیگر عیب یابی را روی ماشین انجام میشود. سعی متخصصان فنی بر این است که بدون نیاز به تعویض، قطعه را تعمیر کنند.
  5. توجه داشته باشید که قطعه ی یو پی سی و ای سی یو مگان ،‌قطعه های بسیار مهمی هستند و ممکن است در صورت خرابی بخش کوچکی از این قطعه ها مشکلات برقی مگان پیش بیاید.

مشکل باطری در خودرو مگان

طول عمر باتری خودروی مگان معمولا سه سال یا ۸۰ هزار کیلومتر است. در اثر کاهش آمپر یا جریان الکتریکی ، باتری توانایی حفظ شارژ را از دست میدهد و خراب یا مرده میشود. علاوه براین ، دینام آسیب دیده و مشکلات دیگر در سیستم برق مگان و شارژ آن میتواند به باتری آسیب برساند. استارت نخوردن یا دیر استارت خوردن خودرو، روشن شدن خودرو با استارت سنگین، روشن نشدن چراغ و عدم وجود برق پشت آمپر،روشن نشدن چراغ پشت کیلومتر و استارت نخوردن خودرو مگان در هوای سرد از علائم باتری ضعیف یا خراب است. توجه داشته باشید که هر سه سال یا هر ۸۰ هزار کیلومتر باتری خود را عوض کنید و در صورت مشاهده ی هر نوع خرابی به تعمیرگاه مراجعه کنید تا از به وجود آومدن مشکلات برقی رنو خود جلوگیری کنید.

سیستم برق مگان

مگان و مشکل خرابی موتور استارت

موتور استارت باعث چرخیدن موتور خودرو می شود تا ماشین شروع به کار کند. از مشکلات برقی مگان می توان به درست کار نکردن سیستم استارت مگان اشاره کرد. دلایلی که باعث ایجاد این خرابی می شود آسیب دیدن سلونوئید الکتریکی (قطعه ای که جریان الکتریکی را از باتری به موتور انتقال میدهد) و یا خراب بودن موتور استارت است. یکی دیگر از دلایل خرابی استارت ، جدا شدن اتصال سیم ها از زغال های استارت خودرو است.

اگر مگان بعد از استارت روشن نمیشود، یا بعد از روشن شدن استارت قطع نمیشود میتوانید به خراب بودن موتور استارت خود شک کنید. در صورت رخ دادن موارد بالا ماشین خود را به تعمیرگاه رنوساز ببرید. همچنین برای جلوگیری از آسیب دیدن موتور استارت مگان، بهتر است در سرویس های دوره های منظم مگان، استارت خودروی خود را نیز بررسی کنید.

علت روشن نشدن مگان ۲۰۰۰

دلایل زیادی برای استارت خودرن اما روشن نشدن خودرو وجود دارد. اگر خودرو استارت می خورد اما روشن نمی شود، ممکن است علت آن نبود سوخت کافی در باک بنزین باشد و یا ممکن است نتیجه ی خراب شدن شمع و کویل باشد. همچنین خرابی باطری، خرابی استارت و اتصالات آن، خرابی سلکتور گیربکس و قفل شدن موتور و یا قطع شدن سیم کشی سوئیچ نیز ممکن است منجر به روشن نشدن مگان شوند

خطای مالتی پلکس ، از دیگر مشکلات برق مگان

در ماشین هایی مانند مگان که مجهز به سیستم مالتی پلکس هستند،‌کلیه دستوراتی که راننده صادر میکند به یک واحد الکترونیکی ارسال میشود و از آن جا فرمان انجام کار برای ماشین صادر میشود. یعنی در خوردو اجزا به صورت مجزا کار میکنند ولی در اخر به یکدیگر ربط داده میشوند و یک هدف مشترک که همان به حرکت آمدن ماشین است را دنبال می کنند.

از نقاط مثبت این سیستم میتوان به کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری ماشین ، کاهش سیم کشی و صرفه جویی در زمان مونتاژ اشاره کرد. همانطور که گفته شد سیستم برق مگان یکپارچه و مالتی پلکس است. گاها در مگان شما با پیغام خطا در صفحه آمپر و یا خطای الکترونیک فالت مواجه میشوید. این خطاها در خودروی مگان به معنای خطای الکتریکی و مشکل در سیستم برق مگان است.

ممکن است مشکلات برقی مگان با ظاهر شدن این پیغام همراه باشد. کارشناس فنی رنوساز با مشاهده ی این خطا، بررسی قطعات الکترونیکی خودرو مگان را شروع می کنند. هر یک از این خطاها می توانند به دلیل مشکلات کوچک باشد اما بیشتر اوقات منشا این مشکلات مربوط به همان سیستم کلی مالتی پلکس مگان است.

مشکلات برقی مگان

خطای مالتی پلکس به چه دلایلی رخ میدهد؟

دلایل زیادی برای به وجود آمدن این خطای کلی وجود دارد. خطای مالتی پلکس در سیستم برقی مگان میتواند بر اثر سیم کشی نامناسب، دستکاری سیم کشی خودرو مگان ، اضافه کردن یک قطعه ی برقی مانند دزدگیر ،‌لامپ های هالوژن و مانیتور های جدید و غیر استاندادر باشد. اگر میخواهید هر یک از موارد بالا را روی خودروی مگان خود نصب کنید توجه داشته باشید که حتما قطعات را از مکان های معتبر خریداری کنید تا از اصولی و استاندارد بودن آن اطمینان داشته باشید و حتما آن را به دست یک متخصص برای نصب روی ماشین خود بسپارید تا مشکلات برقی مگان برایتان کمتر پیش آید.

هزینه تعویض قطعات برقی مگان در تعمیرگاه تخصصی رنو

موارد ذکر شده بخشی از مشکلاتی است که می تواند برای قطعات برقی مگان پیش بیاید. همانطور که در این مقاله گفتیم، مشکلات برقی مربوط به مگان پیچیده و تخصصی است بنابر این در صورت بروز هرگونه مشکل در سیستم برقی مگان ، می توانید به تعمیرگاه تخصصی مگان مراجعه کنید و خودروی خود را با خیالی آسوده به ما بسپارید. به بیان کارشناس فنی در رنوساز، هزینه تعویض قطعات برقی مگان به شرایط خرابی، نوع قطعه مصرفی، کیفیت لوازم یدکی مورد استفاده و اجرت تعمیرکار رنو محاسبه می شود. یکی از مزیت های تعمیرگاه تخصصی رنو استفاده از محصولات با کیفیت کمپانی رنو می باشد.

لیست خطاهای مگان چیست؟

متداول ترین و رایج ترین لیست خطاهای مگان مربوط به گیربکس و سیستم برقی مانند باطری و فیوز مگان می شود. خطای Automatic transmission internal pressure ارتباط مستقیمی با فشار داخلی گیربکس دارد. اگر این پیغام را بر روی صفحه نمایش مشاهده کردید باید چند کار مهم انجام دهید. ابتدا باید سطح روغن گیربکس اتوماتیک و کیفیت آن را بررسی شود. همانگونه که می دانید روغن گیربکس به منظور روان کار کردن قطعات و همچنین کاهش دمای گیربکس مورد استفاده قرار می گیرد. این روغن به مرور زمان آلودگی ها را به خود جذب کرده و کیفیت خود را از دست می دهد. در حالتی که موتور خاموش است اما سوئیچ باز است باید اقدام به گرفتن فشار روغن گیربکس کنید.

اگر میزان فشار داخلی بیشتر از ۰.۲ بود باید در سریع ترین زمان سنسور فشار روغن تعویض شود. اگر می خواهید فشار خطی گیربکس را بررسی کنید سه وضعیت پیش روی شماست. در اولین فرصت باید توجه داشته باشید که خودرو در وضعیت سکون باشد، یعنی هیچ حرکتی نداشته باشد. توجه داشته باشید که در این شرایط هیچ کدام از تجهیزات و آپشن ها مانند کولر ، چراغ ها، سیستم صوتی و رادیو نباید روشن باشند. اما در خصوص خطای سیستم برقی اگر چنانچه با خطای Electronic fault  در نمایشگر مواجه شدید، بدانید برای مشکلات برقی خودرو مگان است. شایع ترین دلیل این پیام مربوط به خرابی فشنگی ترمز یا شل، سولفاته شدن سوکت ها، سولفاته شدن فیوزهای داخل محفظه ی موتور و یا اتاق سرنشین می باشد.

در مگان خطای check injection چیست؟

متداول ترین و رایج ترین لیست خطاهای مگان مربوط به گیربکس و سیستم برقی مانند باطری و فیوز مگان می شود. اما در خصوص این خطا (check injection) باید گفت که این پیغام خطا در خودروی مگان به معنی خطای الکتریکی است. به این معنی که هرگونه مشکلی در قطعات الکتریکی یا مشکلات برقی رخ دهد، این پیغام در صفحه نمایشگر ظاهر می شود. شایع ترین دلیل این پیام که در تعمیرات خودرو می توانید مشاهده کنید، خرابی فشنگی ترمز یا شل، سولفاته شدن سوکت ها، سولفاته شدن فیوزهای داخل محفظه ی موتور و یا اتاق سرنشین است.

علت استارت نخوردن مگان چیست؟

اولین چیزی که در خصوص استارت نخوردن خودرو مگان به ذهن می رسد ضعیف بودن باطری است. یکی دیگر از مهم ترین علت های استارت نخوردن مگان،  سوختن فیوزها است. فیوزهایی که طوسی یا نارنجی رنگ هستند بر روی سر باطری قطب مثبت قرار می گیرند. چنانچه دچار سوختگی شوند خودرو استارت نمی خورد. معمولا در این شرایط چراغ های پشت آمپر روشن نمی شود. از دیگر عوامل استارت نخوردن مگان، خرابی در سلکتور گیربکس مگان است. بدین صورت است که بعد از فشار دادن دکمه استارت چراغ هایی که در پشت آمپر قرار دارند روشن می شوند، اما خودرو استارت نمی خورد. همچنین اگر که پدال ترمز خراب باشد بعد از فشار دادن دکمه استارت برقی که در پشت آمپر آید مشاهده می شود، اما خودرو استارت نمی خورد.

علائم پشت آمپر مگان چیست؟

علامت های هشدار دهنده در پشت آمپر خودرو مگان یکی ملزوماتی است که هر راننده باید با آن آشنایی داشته باشد. علائم پشت آمپر نشان دهنده اعلام وضعیت فنی خودرو مانند: فشار روغن، دمای موتور، وضعیت باطری، چراغ مه شکن جلو، چراغ مه شکن عقب، چراغ ایراد در سیستم فرمان هیدرولیک و چراغ اخطار لنت ترمز است.  هشدارهایی مانند: یاد آوری کمر بند ایمنی، اطلاع از وضعیت کم بادی لاستیک ها، اعلائم کثیف بودن فیلتر ها و سایر موارد دیگر می باشند.

علت نخواندن کارت مگان چیست؟

هر راننده مگان ممکن است حداقل یکبار با اختلال سوئیچ و یا کارت مگان روبرو شده باشد. این کارت قابلیت شخصی سازی و برنامه ریزی دارد. البته توسط افراد متخصص و حرفه ای در این زمینه به شکل مناسب کد گذاری می شود. اگر به هر دلیل کارت مگان خوانده نمی شود، نیاز به تعریف "سوئیچ مگان یک ساعته" دارد. بهتر است بدانید که کد گذاری کارت و یا سوئیچ مگان فقط به کمک تجهیزات خاصی نظیر جی اسکن یا دیاگ انجام می شود.

۸ پاسخ

  1. سلام ضمن تشکر از اطلاعات سایت
    UPS دستگاهیست که در زمان قطع برق توسط یک مجموعه باتری ،برق جریان متناوب را برای یک مصرف کنند تامین میکنه ، اون ماژول مگان که شما بهش میگید UPS , اسمش UPC هست universal Power Control
    باتشکر

  2. با سلام ماشین من مگان ۲۰۰۰اتومات هستش شب ماشین و خاموش کردم صبح هرچی استارت زدم روشن نشد پمپ بنزین چک کردم سالم برق پت امپر و تاسر کوئل ها میاد اما به شمعها بری نمیرسه که روشن بشه للت چیست دوسه تد تعمیر کارم اوردم دیاگ زدن اما روشن نشد از فیوز داخل موتدر هستش یا سوکتی دارد قطع شده اگر میشه راهنمایی کنید

  3. عرض ادب و احترام
    مگان ۲۰۰۰اتومات دارم چند وقتیه تو جاده  ماشین یک دفعه خاموش میشه.صفحه کیلومتر پیام low battry  میده و فن با دور بالا روشن میشه. ایرادش سوختن فیوز سمت چپ سر باطری است. عوض میکنم و مشکل موقتا حل میشه، ولی دوباره همون اتفاق میفته
    نکته اینکه تو شهر مشکلی نداره تو جاده هم زمانی که ماشین تو کفی یا سربالایی هست مشکلی نداره ولی تو سرازیری جاده که میوفته حدودا بعد از یک ساعت و ربع رانندگی در جاده این اتفاق میوفته
    سپاسگزارم اگر راهنمایی بفرمایند ممنون

    1. سلام ،دوست عزیز منم دقیقا با همین مشکل مواجه شدم،تورو خدا اگه ایرادشو پیدا کردی ب منم خبر بده ،حسابی گرفتارم کرده

  4. سلام وقت بخیر
    ی مگان ۲۰۰ دارم که نور مانیتور پشت آمپر(مانیتور نمایش خطاها) هر چند ثانیه یکبار کم و زیاد میشه علتش از چه چیزی می‌تونه باشه و باید چکار کنم ذغال دینام و دینام هم سرویس کردیم حل نشد

  5. سلام
    مگان ۲۰۰۰ من ۴۵۰۰۰ کیلومتر کار کرده. بعد از تعویض تسمه تایم و تسمه دینام گاهی اوقات بعد از استارت روشن نمی شود مگر سریع گاز بدهم. لطفاً بفرمائید مشکل چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

علائم امپر مگان جیست؟

یکی از مهم ترین علائم است

Producing Perfume From Home

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris niesi ut aliquip ex ea commodo consequat.sed do eiusmod tempor incididunt ut quis labore et doliore magna aliqua.

The Basics Of Western Astrology Explained

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris niesi ut aliquip ex ea commodo consequat.sed do eiusmod tempor incididunt ut quis labore et doliore magna aliqua.

What Curling Irons Are The Best Ones

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris niesi ut aliquip ex ea commodo consequat.sed do eiusmod tempor incididunt ut quis labore et doliore magna aliqua.

تماس و مشاوره رایگان
× واتس اپ