تعمیرگاه تخصصی مگان

تعمیرگاه تخصصی مگان

چرا تعمیرگاه مگان رنوساز را انتخاب کنیم؟

مهم ترین دلایل انتخاب رنوساز

تخصص و تجربه

ما در تعمیرگاه تخصصی مگان، با بیش از ۱۷ سال تجربه در عرصه تعمیرات و خدمات تخصصی خودروهای رنو فعالیت داریم. تیم متخصص ما با دانش فنی عالی و تجربه وسیع در این زمینه، تضمین می‌کند که هر نوع مشکلی در خودروی شما با دقت و کیفیت برطرف شود.

خدمات فوری مگان

تعمیرگاه ما از خدمات تخصصی فوری نیز پشتیبانی می‌کند. در صورت بروز هر گونه اضطراری یا مشکل ناگهانی در خودروی شما، ما در دسترس خواهیم بود تا به سرعت و با حداکثر دقت مشکل را برطرف کنیم.

قطعات اصلی مگان و گارانتی

در تعمیرگاه ما، از قطعات اصلی و با کیفیت برای تعمیر و تعویض استفاده می‌کنیم. این به شما اطمینان می‌دهد که خودروی شما با استانداردهای کارخانه و بهترین کیفیت خدمات مرتبط می‌شود. همچنین، برخی از تعمیرات با گارانتی ارائه می‌شوند تا شما به راحتی از خودروی خود استفاده کنید

راه ارتباطی با تعمیرگاه مگان رنوساز

همانگونه که می دانید مگان از سال ۲۰۰۵ وارد ایران شد که قطعات تشکیل دهنده آن مربوط به کشورهای رومانی اسپانیا و فرانسه می باشد. مگان های وارداتی که اکثرا تا سال ۲۰۰۸ تولید و وارد کشور شدند دارای ۶ ایربگ که شامل ایربگ های راننده، شاگرد، ایربگ های پرده ای و همچنین ایربگ های عقب می باشد که این خودرو را از لحاظ ایمنی در گروه بالایی قرار داده اند.  خودروی مگان یک نمونه از خودروهای ۴ سیلندری می ‏باشد. این خودرو به صورت تمام اتوماتیک طراحی و ساخته شده است. خودروی مگان از کمپانی رنو دارای موتوری قوی و آپشن‌های بسیار خاص مثل کیسه هوا، سیستم امنیت و حافظت، سیستم تهویه مطبوع، سیستم  پایداری و کمک راننده می‏باشد.

این خودرو با گرید ایمنی بسیار بالا برای سرنشینان و دارای فرمان برقی با هندلینگ  بسیار بالا و همچنین سیستم های ترمز دیسکی است. به طور کلی مگان دارای شاسی بسیار قوی است. گلگیرها و سپرهای جلوی خودرو مگان از جنس فایبر گلاس است و این موضوع دو نکته را تحت پوشش خود قرار می دهد یکی بحث ایمنی در تصادف با عابر پیاده و نکته بعدی بحث سبکی و کاهش وزن خودرو و کاهش مصرف سوخت آن می باشد. تعمیرگاه تخصصی رنو خودروهای مختلفی را از جمله خودروهای شاسی بلند، خودروهای شهری را تحت پوشش خود دارد همچنین خدمات نظیر پشتیبانی فنی، خدمات تعمیر و نگهداری، تعویض قطعات مگان و لوازم یدکی را نیز ارائه می‌دهند. از دیگر خدمات تعمیرگاه تخصصی رنو بازید و انجام سرویس های دوره ای مگان و سایر خودروهای رنو می باشد.

مهمترین خدمات تعمیرگاه تخصصی مگان 

خدماتی که رنوساز در خصوص خودرو مگان انجام می دهد، شامل سرویس های دوره ای تعویض روغن یا مایعات خودرو، تعویض کلیه فیلترهای مربوطه ، بازدید چهار چرخ ، بازدید بلبرینگ ها و گردگیرها ، چک کردن کیفیت و قمیت روغن های گیربکس و موارد مربوط به دریافت معاینه فنی خودرو می شود. به طور مثال: تعویض چراغ جلو مگان، مصرف سوخت، بازید جعبه فیوز مگان اتومات، تعویض روغن ترمز، تست و هواگیری با دستگاه، بازدید کمک فنرها و گردگیرها و سیستم جلوبندی، شستشوی انژکتورها جهت بهبود مصرف سوخت ، تنظیم باد لاستیک ها و به صورت کلی جنرال سرویس که شامل این موارد می باشد.

خدمات تعمیرگاه تخصصی مگان، شامل انجام سرویس های ۶۰ هزار تا ،تعویض پک تسمه تایم ، پک تسمه دینام، تعویض روغن گیربکس دستی و اتومات، تعمیر موتور در صورت نیاز و تعمیر گیربکس های اتومات و دستی از جمله خدماتی است که تعمیرگاه تخصصی مگان در تهران برای مشتریان عزیز خود ارائه می دهد. در نمایندگی مجاز مگان خدمات عمده ای از جمله، خدمات مکانیکی ، جلوبندی ، دیاگ ، سرویس دوره ای ، تنظیم موتور برای کاهش مصرف سوخت ، تعویض روغن موتور ، تعویض روغن گیربکس اتوماتیک رنو مگان ارائه می شود. یکی از مشکلات عمده و مهمی که باعث مراجعه به نمایندگی مگان می شود مشکلات مربوط به موتور است. از جمله ایراد هایی که در موتور خودرو ایجاد می شود می توان به روغن سوزی ، سوختن واشر سرسیلندر اشاره نمود. از جمله خدماتی که تعمیرگاه تخصصی مگان در این خصوص انجام می دهد عبارتند از:

  • تعویض تسمه تایم با ابزارهای مخصوص
  • تعمیر جلوبندی خودرو
  • تعمیر گیربکس اتوماتیک و دنده‌ای مگان
  • تعویض بلبرینگ
  • سرویس دوره‌ای منظم
  • تعمیر موتور
  • شستشوی انژکتور
  • تعویض روغن گیربکس با دستگاه

تعمیر موتور مگان در کلینیک تخصصی مگان

تعمیر موتور مگان، همچون سایر خودروها، کاری حساس و بسیار پیچیده است. به همین دلیل باید حتما به افراد متخصص در این زمینه بسپارید تا نتیجه مطلوب خود را دریافت کنید. اما آشنایی با مراحل تعمیر موتور خالی از لطف نیست و به تشخیص مشکلات فنی خودرو کمک شایانی می کند. برای رفع مشکلات فنی موتور مگان باید تمامی قطعات داخلی موتور بررسی شود. بهتر است بدانید تعمیر موتور را باید تعمیرکار رنو و در تعمیرگاه تخصصی رنو انجام شود چرا که موتور خودرو قسمت بسیار مهمی در هر خودرو است و نقش حیاتی را برای خودروی شما ایفا می کند. تعمیرکار متخصص بعد از تشخیص علت خرابی موتور، شروع به جدا سازی قطعات کرده و سرسیلند را تعمیر و می تراشد. بعد از تعمیر سرسیلندر به بررسی یاتاق ها می پردازد. بیشتر مواقع عمده مشکلات موتور از یاتاقان می باشد. یکی دیگر ازخدمات تعمیرکار مگان در خصوص تعمیر موتور مگان، بررسی پیستو ها، اویل پمپ و قطعات داخلی موتور است. همچنین در صورت نیاز فیلتر روغن و هوا نیز تعویض خواهد شد.

بیشتر بخوانید: ۴ علت یاتاقان زدن موتور و تعمیر موتور مگان

تعویض روغن موتور مگان

وظیفه روغن در موتور خودرو، روان‌کاری و خنک کردن قطعات داخلی موتور است. توجه داشته باشید که استفاده از روغن موتور با کیفیت بسیار مهم و حیاتی است برای سلامت موتور مگان، بنابراین حتما جهت تعویض روغن موتور مگان به تعمیرگاه تخصصی رنو مراجعه فرمایید، چرا که تعمیرگاه های تخصصی  روغن مرغوب و اورجینال از کمپانی رنو که دارای استاندارهای جهانی است برای خودروی شما استفاده می کند. تعویض روغن یک کار کاملا تخصصی است و تعمیرکاران رنوساز با مهارت کافی اقدام به انجام این کار می کنند. توصیه رنوساز این است که هرگز خودوری مگان خود را به تعمیرگاه های غیر مجاز نبرید. چرا که در این تعمیرگاها گاها از روغن های بی کیفیت و حتی چند مدل روغن را با هم ترکیب کرده و در مخزن روغن موتور ریخته می شود و این کار موجب می شود که دمای موتور بالا رفته و باعث کاهش عمر قطعات موتوری نظیر گیربکس شود.

بیشتر بخوانید: نکات کلیدی تعویض روغن موتور 

تعمیرات گیربکس مگان – در تعمیرگاه تخصصی مگان

یکی از بهترین و تخصصی ترین خدماتی که برای مشتریان در تعمیرگاه مگان تهران انجام می گیرد، شامل تعمیرات کلی و جزئی گیربکس های مگان و دستی و اتومات است. از آنجایی که گیربکس ها بسیار تخصصی می باشند لذا نداشتن دانش فنی و ابزارهای مخصوص مربوط به آن می تواند برای مشتری هزینه های اضافی به همراه داشته باشد. منظور از هزینه های اضافی خدمات برقی شامل تعمیرات سیم کشی کامپیوتر، تعمیر ستون فرمان برقی و به صورت کلی عیب یابی قسمت های برقی که عمدتا نیاز به تخصص و کارکرد با دستگاه کلیپ رنو را دارند. همچنین ریپ زدن خودرو از جمله معضلاتی است که ممکن بسیاری از افراد را درگیر کرده باشد که به دلایل مختلفی در خودرو شما اتفاق می‌افتد.

اصطلاح ریپ زدن به معنای عدم کارکرد مناسب متوازن خودور در هنگام حرکت و مکث غیر طبیعی که معمولا ناشی از سیستم موتور و قطعات وابسته به آن است. رایج ترین نوع ریپ زدن معمولا در دو حالت رخ می‌دهد: ریپ زدن در هنگام شتاب گرفتن و ریپ زدن در هنگام استارت زدن می باشد. ریپ زدن مگان از مواردی است که به سادگی نمی توان از کنار آن گذشت. در صورت ریپ زدن خودرو در اولین فرصت باید برای تعمیرات و چکاپ کلی اقدام کنید تا مطمئن شوید مشکل مقطعی خودرو، تبدیل به مشکلی دائمی نشود. همچنین، ریپ زدن در شرایط مختلفی از جمله موارد زیر اتفاق می‌افتد:

  • سرعت های بالای ۸۰ کیلومتر در ساعت
  • لرزش در حین حرکت یا سربالایی
  • حین دنده زدن و رها کردن کلاچ
  • لرزش در حالت نیم کلاچ و تنه زدن به شاسی

دلیل خرابی و مشکلات گیربکس مگان

خراب شدن گیربکس دلایل مختلفی می تواند داشته باشد که عمده ترین آن عبارتند از: تعویض نکردن به موقع روغن گیربکس مگان، کیفیت پایین روغن گیربکس، تعویض نادرست و غیر اصولی روغن گیربکس می باشد. توجه داشته باشید که تعویض روغن گیربکس خودروی خود را حتما در تعمیرگاه تخصصی مگان انجام دهید. چرا که تعمیرکاران نمایندگی رنو با تخصصی کامل اقدام به تعمیر و تعویض روغن گیربکس خودرو می کنند. صداهای ناهنجار از گیربکس نیز یکی از دلایل خرابی شدن گیربکس خودرو می باشد که دلیل این صداها از مشکلات برقی می باشد. توجه داشته باشید که برای بررسی از ایرادات و مشکلات برقی به هیچ عنوان بدون اطلاعات قبلی دست به انجام کاری نزنید. چرا که ممکن است آسیب بیشتری به خودروی شما وارد شود. دلیل دیگر می‌تواند میزان نبودن فشار روغن گیربکس که ناشی از ایراد در ساعت است، باشد. همچنین در بعضی موارد اشکال و یا پارگی در دسته موتور گیربکس می‌تواند باعث ایجاد مشکلات گیربکس مگان شود.

بیشتر بخوانید: بهترین زمان برای تعویض روغن گیربکس مگان

تعمیر و تعویض جلوبندی خودروی مگان

خراب شدن کمک‌فنر‌ها از آن دسته مواردیست که به جلوبندی خودروی کپچر آسیب می‌زند. برای حل این مشکل، پیشنهاد می‌کنیم کمک‌فنر‌ها را به موقع بررسی و تعویض کنید. لازم به ذکر است که عدم تعمیر کمک فنر‌ها، خرابی سیستم تعلیق مگان را به همراه دارد. زمانی که سیستم تعلیق دچار مشکل شود، فنربندی ماشین را خشک و شکننده می‌کند. احتمالا تاکنون، هنگام رانندگی با مگان ، این احساس را کرده‌اید که هنگام عبور از دست انداز‌ها، انگار فنربندی خودرو، خشک است و درست کار نمی‌کند. این به دلیل خرابی سیستم تعلیق و در نهایت، خرابی جلوبندی خودروی شماست.

توجه داشته باشید که در صورت خرابی جلوبندی، لاستیک‌های خودرو نیز دچار مشکل می‌شوند. علامت دیگری که خراب بودن جلوبندی را یادآوری می‌کند، کشیده شدن فرمان مگان به یک سمت هنگام رانندگی است. در نظر داشته باشید که تعمیر و تعویض جلوبندی مگان کاری کاملا تخصصی است و بدین منظور بهتر است که برای تعمیر جلوبندی خودروی مگان ، به تعمیرگاه تخصصی رنو مراجعه فرمایید. تعمیرگاه تخصصی مگان رنوساز، با داشتن سابقه طولانی در تعمیر انواع مشکلات خودروی رنو و همچنین استفاده از محصولات اورجینال، می‌تواند انتخاب خوبی برای خودروی شما باشد.

بیشتر بخوانید: تعمیر جلوبندی مگان در تعمیرگاه رنو

تعمیر و تعویض جعبه فرمان مگان

سیستم جعبه فرمان برقی رنو مگان ، از پمپ، جک، چندین شلنگ، شیر و روغن تشکیل شده است. روغن موجود در این سیستم، عمل گردش زمان به وسیله راننده را افزایش می‌دهد. مزیت فرمان برقی نسبت به نوع هیدرولیک این است که حتی هنگام خاموش بودن خودرو نیز، مقداری نیروی کمکی برای پیچاندن فرمان را دارد. قطعات داخلی جعبه فرمان کپچر به مانند هر قطعه دیگر، روزی عمرشان تمام می‌شود و نیاز به تعمیر یا تعویض پیدا می‌کنند. می‌توان گفت که در صورت اختلال در قطعات جعبه فرمان مشکلات جدی خودروی شما را تهدید نمی‌کند ولی بهتر است هر چند وقت، آن را بررسی کنید. خوشبختانه در تعمیرگاه تخصصی مگان تهران برای این مشکل نیز چاره اندیشی شده و این امکان را به شما می‌دهد که به راحتی، بتوانید برای حل مشکلات مربوط به جعبه فرمان برقی مگان به آنجا مراجعه کنید.

مشکلات برقی خودروی مگان

از عمده ترین مشکلات برقی مگان، خراب شدن یو پی اس UPS می باشد. قطعه ی یو پی اس ( UPS) خودروی مگان در حقیقت یکی از ای سی یو یا همان کامیپوتر این خودرو است. این قطعه به صورت یک جعبه فیوز در موتور خودرو قرار دارد و سیستم برق مگان را هدایت میکند.به قسمت های مختلف ماشین برق رسانی میکند و برق دریافت میکند. تامین برق قسمت های مختلف خودروی مگان مانند گیربکس، برق داخل اتاق ، علائم پشت آمپر مگان، فن و خیلی از قسمت های دیگر ماشین بر عهده ی یو پی اس است. رله ، فیوز و قطعه های دیگر آی سی نیز در این قطعه وجود دارد. این قطعه ی یو پی اس در داخل موتور ماشین سمت راست باتری قرار دارد. توجه داشته باشید که یو پی اس مدل های ۱۶۰۰ و ۲۰۰۰ مگان باهم تفاوت دارد که در صورت ایجاد هرنوع خرابی در هر کدام از مدل های مگان آن را باید تعمیر یا تعویض کرد.

بیشتر بخوانید: در مگان با چه مشکلات برقی مواجه می شویم

نکات مهم در خصوص تعویض شمع مگان

همانگونه که می دانید شمع مگان به سه مرحله تقسیم می شود. مرحله اول، سوخت و هوا درون سیلندر با یکدیگر ترکیب شده و سپس کمپرس می‌شوند. سپس شمع، مخلوط سوخت و هوا یا اصطلاحا متراک را به وسیله جریان برق، مشتعل می‌کند. در نهایت، بخار مشتعل، در اتاقک احتراق منفجر شده و بدین وسیله، نیروی محرکه مورد نیاز موتور تامین می‌گردد. زمانی که عمل پاشش سوخت به درون سیلندر توسط انژکتور صورت گرفت، سوپاپ هوا، سوخت را فشرده کرده و شمع عمل جرقه‌زنی را انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید: هنگام تعویض شمع مگان باید به چه نکاتی توجه کرد؟

علائم خرابی شمع مگان

بهتر است بدانید بروز هر مشکل در عملکرد خودرو و قطعات فنی آن بسیار طبیعی می باشد. حتی اگر شما بهترین نوع شمع را استفاده کنید در نهایت نیاز به تعویض دارد. چرا که هر قطعه مصرفی طول عمر مشخصی دارد. بنابراین بهتر است علائم خرابی شمع مگان را بررسی کنید و سپس اقدام به تعویض آن توسط تعمیرکار رنو کنید. اولین نشانه خرابی شمع مگان، سخت روشن شدن خودروست، علت آن هم واضح است. زمانی که جرقه‌زنی مناسبی صورت نگیرد، موتور باید برای تولید نیروی محرکه، بیش از حد تلاش کند. در نتیجه خودروی شما به سختی روشن می‌شود. بالا رفتن بی رویه مصرف سوخت نیز از نتایج وجود شمع معیوب بر روی خودروی مگان است.

در این هنگام سوخت خام به اگزوز خودرو وارد شده و عمل جرقه‌زنی نا‌منظم و ناقص اتفاق می‌افتد. همچنین با استفاده طولانی ‌مدت از شمع، به مرور زمان، رسوبات بر روی نوک آن جمع شده و از ایجاد یک جرقه‌زنی منظم جلوگیری می‌کنند. علاوه بر آن، روی تمام شمع‌‌ها یک شکاف وجود دارد که به مرور زمان، بیش از حد باز می‌شود. باز شدن بیش از حد این شکاف نیز مانع جرقه‌زنی صحیح شمع می‌شود. صدای غیر عادی موتور و مشکل در شتاب‌گیری و گاز خوردن موتور از علائم دیگر خرابی شمع هستند و در صورت مشاهده آنها باید هر چه سریع تر خودروی خود را به یک تعمیرگاه معتبر ببرید. رنوساز در زمینه انواع خدمات تعمیر و تعویض قطعات مصرفی و تعویض شمع مگان بهترین انتخاب برای خودروی مگان شما می باشد.

هزینه و اجرت تعویض شمع مگان در تعمیرگاه تخصصی رنو

توصیه رنوساز این است که برای تعویض شمع خودروی خود از نوع باکیفیت و اورجینال کمپانی رنو استفاده کنید. تعمیرگاه تخصصی رنو در غرب تهران در این زمینه از محصولات و شمع با کیفیت برای مشتریان خود که دارنده خودروی مگان هستند استفاده می کنند. چرا که عملکرد موتور و حتی روشن شدن خودروی شما به کیفیت شمع بستگی دارد و اگر شمع مورد استفاده در خودرو بی‌کیفیت باشد، در مدت کوتاه آسیب دیده و مجدد به تعویض نیاز پیدا می‌کند. همچنین بهترین زمان مناسب برای تعویض شمع مگان بر روی ۵۰۰۰۰ کیلومتر است. یعنی در این زمان، احتمالا شمع خودروی شما با مشکل مواجه شده و باید برای بازبینی عملکرد آن به تعمیرگه معتبر همچون رنوساز مراجعه کنید تا در صورت لزوم، آن را برای شما تعویض نمایند. در نهایت هزینه تعویض شمع رنو مگان، با توجه به اجرت تعمیرکار و نوع شمع مصرفی مشخص می شود که مبلغی ما بین ۱۵۰۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰۰ تومان می باشد.

سرویس های دوره ای مگان در تعمیرگاه تخصصی مگان چگونه انجام می شود؟

همانگونه که می‌دانید برای حفظ سلامت قطعات خودرو، افزایش طول عمر موتور، خودرو را باید در مواقع مقرر و به صورت دوره‌ای نزد تعمیرگاه‌های معتبر ببریم تا قطعات فنی آن بازبینی شود. انجام کار‌هایی نظیر تعویض روغن موتور و تعویض روغن گیربکس، تعویض فیلتر موتور، تنظیم باد، فیلتر هوا، بررسی برق خودرو و تعویض تسمه تایم، در زیر‌مجموعه سرویس دوره‌ای قرار دارند. با مراجعه به دفترچه راهنمای مگان، می‌توانید از دقیق‌ترین زمان جهت انجام هریک از عملیات مربوط به سرویس دوره‌ای مطلع شوید. لازم به ذکر است که در تعمیرگاه تخصصی رنو تهران، بدون هیچ گونه دردسر و نگرانی، می‌توانید انجام سرویس دوره‌ای خودروی مگان خود را به تعمیرکارن مجرب این مجموعه بسپارید. انجام تمامی سرویس های دوره ای در کم‌ترین زمان و با مناسب‌ترین قیمت و با‌کیفیت‌ترین قطعات، برای شما انجام می‌شود.